پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

یوتیوب برای رشد کانال‌ها، اشتراک رایگان به کاربران می‌دهد

الهه صالحی الهه صالحی
27 آذر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یوتیوب برای رشد کانال‌ها، اشتراک رایگان به کاربران می‌دهد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یوتیوب اخیرا برای رشد کانال‌های تولید محتوا، اشتراک‌های رایگانی را در اختیار کاربران خود قرار داده است؛ با این هدف که کاربران طعم داشتن اشتراک ویژه را بچشند تا شاید به خرید آن در آینده ترغیب شوند. ظاهرا در حال حاضر تولید‌کنندگان محتوا در یوتیوب می‌توانند هر ماه به بینندگان خود ۱۰ اشتراک رایگان اهدا کنند.

به گزارش دی‌ام برد، تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط می‌توانند از این قابلیت جدید یوتیوب برای افزایش تعداد بینندگان خود به رایگان استفاده کنند. درواقع هدف یوتیوب از این کار، این است که بینندگان را با مزایای داشتن اشتراک آشنا کند تا پس از پایان این اشتراک رایگان، آنها را به خرید اشتراک ترغیب کند.

تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط باید دو ویژگی داشته باشند تا بتوانند این ۱۰ اشتراک رایگان را به بینندگان خود اهدا کنند: ۱. بخش «عضویت در کانال» در کانال آنها فعال باشد و ۲. یک سطح عضویت با قیمت کمتر از ۵ دلار را به بینندگان پیشنهاد داده باشند.

آنها سپس می‌توانند برای اهدای این اشتراک‌های رایگان به بینندگان در طول یک لایو یا استریم این اقدامات را انجام دهند:

  • کلیک روی نماد “$” در حین لایو
  • انتخاب روی گزینه هدیه اشتراک Membership gifting
  • انتخاب گزینه به ۵ نفر هدیه بده یا Gift 5 Now

این تولید‌کنندگان محتوا می‌توانند دوبار در ماه با همین فرایند ۵ اشتراک رایگان به بینندگان خود اهدا کنند.

البته باید به این نکته توجه کرد که اهدای این اشتراک‌های رایگان برای اکانت برندها فعال نیست. با این حال یوتیوب تایید کرده است که به زودی این امکان فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر سخنگویان یوتیوب در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق گفته‌اند که در حال حاضر سازندگان نمی‌توانند به طور مشخص انتخاب کنند که این اشتراک‌های رایگان دقیقا به کدام یک از بینندگان اختصاص خواهد یافت و صرفا می‌توانند در حین یک لایو یا استریم گزینه اهدای ۵ اشتراک رایگان برای بینندگان انتخاب کنند.

براساس گفته‌های سخنگویان یوتیوب، اشتراک‌های رایگان براساس میزان تماشای کانال تولیدکننده محتوا و میزان تعامل با صاحب کانال بین بینندگان توزیع می‌شود.

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک