پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

یوتیوب بخش جدیدی را برای پادکست‌ها به پلتفرم اضافه می‌کند

زهرا محبی زهرا محبی
5 شهریور 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یوتیوب بخش جدیدی را برای پادکست‌ها به پلتفرم اضافه می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یوتیوب مدت‌ها بود که قصد اثبات برتری خود در میان پادگیرهای مختلف و پلتفرم‌های اشتراک پادکست را داشت و هم‌اکنون، خبرهایی از عملی شدن این برنامه منتشر شده است. حالا در قسمت Explore می‌توانید بخش پادکست را پیدا کرده و با ورود به آن، به انواع مختلفی از محتوای صوتی مفید دسترسی داشته باشید. با اینکه این قابلیت هنوز به صورت رسمی از سوی خود یوتیوب اعلام نشده است، اما بخش جدید پادکست همین حالا در این پلتفرم قابل مشاهده است.

این بخش به بیشتر دیده شدن پادکست‌ها و منظم شدن محتواهای صوتی یوتیوب کمک زیادی خواهد کرد و نهایتا به جذب علاقمندان پادکست بیشتر در یوتیوب خواهد انجامید. برای دسترسی به این قسمت، تصاویر زیر شما را راهنمایی خواهند کرد.

یوتیوب

پادکست یوتیوب

پادکست

این بخش جدید پادکستی، شامل 9 دسته‌بندی از پادکست‌های موجود در یوتیوب است:

  1. اپیزودهای محبوب
  2. پلی‌لیستی از پادکست‌های محبوب
  3. توصیه‌شده به شما (بر اساس سابسکریپشن‌ها و هیستوری شما)
  4. پادکسترهای محبوب
  5. کمدی
  6. جرم و جنایات واقعی (True Crime)
  7. ورزش
  8. موسیقی
  9. فیلم و تلویزیون

پادکست‌ها در یوتیوب محبوب هستند

بر اساس مطالعه‌ای در سال 2022 که توسط Edison Research انجام شد، یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم برای گوش دادن به پادکست‌ است و اسپاتیفای در رتبه دوم قرار دارد. نکته قابل توجه در مورد این آمار این است که یوتیوب بدون دسته‌بندی اختصاصی برای پادکست‌ها به این سطح از محبوبیت رسیده است و حالا با اضافه شدن این بخش در قسمت Explore، می‌توان توقع افزایش این محبوبیت را نیز داشت.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک