در این ویژگی جدید، کاربر می‌تواند هر استوری عمومی را همراه با اعتباردهی خودکار به خالق محتوا در استوری شخصی‌اش منتشر کند. اینستاگرام می‌گوید چنین امکانی، مشابه ری‌پست (Repost) است اما در قالب استوری.

این قابلیت در ادامه‌ی تغییرات اخیر اینستاگرام در مرداد امسال است که امکان ری‌پست پست‌ها و ریلزها را نیز اضافه کرده بود. هدف اصلی این تغییرات، تسهیل اشتراک‌گذاری مستقیم محتوا و کاهش نیاز به دانلود و بازنشر مجدد است؛ روندی که معمولاً باعث حذف منبع اصلی و ضربه به اعتبار تولیدکنندگان محتوا می‌شود.

اینستاگرام مدعی است که با این قابلیت‌ها می‌خواهد به دیده‌شدن هرچه بیشتر تولیدکنندگان اصلی کمک کند و همزمان از رشد و محبوبیت صفحات تجمیع‌کننده محتوا (Aggregator Accounts) که معمولاً بدون ذکر منبع بازنشر می‌کنند، جلوگیری کند. این پلتفرم طی ماه‌های گذشته اقدامات مختلفی برای کاهش اثرگذاری این حساب‌ها انجام داده است.

با توجه به اینکه تنها بخش کوچکی از کاربران واقعاً محتوا تولید می‌کنند و اکثر کاربران فقط مصرف‌کننده محتوا هستند، حفظ انگیزه تولیدکنندگان برای انتشار پست و استوری ضروری است. در سال‌های اخیر نیز با افزایش تمایل کاربران به استفاده از پیام‌رسان‌های خصوصی و کاهش انتشار عمومی، تعداد تولیدکنندگان فعال کاهش یافته است.

افزودن امکان بازنشر مستقیم استوری‌های دیگر، می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای برندها نیز ایجاد کند؛ زیرا کاربران اکنون راحت‌تر می‌توانند استوری برندها را در صفحات شخصی خود منتشر کنند.

هرچند احتمال سوءاستفاده برخی کاربران وجود دارد، اما اینستاگرام اعلام کرده که نگران حجم بالای بازنشرها نیست و این قابلیت را به نفع اکوسیستم محتوایی پلتفرم می‌داند.