نتایج تحقیقات یک آژانس بریتانیایی نشان میدهد که نیمی از مردم بریتانیا نسبت به برندهایی که از ورزش زنان حمایت میکنند دیدگاه مثبتی دارند، اما نزدیک به یک سوم طرفداران ورزش زنان نمیتوانند حتی یک اسپانسر را نام ببرند. این دادهها درواقع نشان میدهد که یک سوم از تماشاگران ورزش زنان کوچکترین توجهی به اسپانسرها نمیکنند.
اخبار
آمار ارائه شده از یک آژانس بریتانیایی:
یک سوم طرفداران ورزش زنان نمیتوانند حتی یکی از اسپانسرها را به یاد بیاورند
مرداد ۶, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش دیام برد و به نقل از رسانه Marketinweek، فرصتهای سرمایهگذاری برای برندها در ورزش زنان هر روز بیشتر میشود، چرا که شرکتها راههای مختلفی برای همکاری با باشگاهها و ورزشکاران پیدا کردهاند. برای مثال، Crosta Mollica با یک تیم فوتبال زنان ایتالیایی همکاری میکند و برندهایی مثل Elf Beauty هم در چندین رشته ورزشی سرمایهگذاری زیادی کردهاند. این موضوع باعث شده اسپانسرهای جدید و متنوعی وارد حوزه ورزش زنان شوند.

اما با وجود این رشد علاقه، تقریباً یک سوم طرفداران ورزش زنان نمیتوانند حتی یک اسپانسر را نام ببرند و به یاد بیاورند. این یعنی بسیاری از برندها هنوز در افزایش آگاهی از برند خود و بهرهبرداری از سرمایهگذاریهایشان مشکل دارند.
جالب است بدانید که طبق تحقیقات جدید از آژانس Havas Play، نیمی از مردم بریتانیا نسبت به برندهایی که از ورزش زنان حمایت میکنند، دیدگاه مثبتی دارند. این عدد در بین جوانان به ۶۳٪ و در بین افراد با درآمد بالا به ۶۶٪ افزایش مییابد.
۶۰٪ از افراد معتقدند برندها نقش مهمی در حمایت از ورزش زنان دارند و ۶۵٪ بر این باورند که ورزش زنان شایسته همان میزان حمایت مالی است که ورزش مردان دریافت میکند.
هنوز راه زیادی باقی مانده تا برندها در زمینه سرمایهگذاری در ورزش زنان پیشرفت کنند. تقریباً نیمی از مردم فکر میکنند برندها به اندازه کافی از ورزش زنان حمایت نمیکنند و ۳۹.۲٪ هم میگویند دید مردم نسبت به ورزش زنان منفی است. طرفداران دوست دارند برندها بیشتر به برابری جنسیتی اهمیت دهند و در پروژههای محلی و ورزش پایه سرمایهگذاری کنند.
برخی سرمایهگذاریهای برندها ممکن است کوتاهمدت و فقط برای یک فصل باشد، اما ۲۸٪ از شرکتکنندگان در نظرسنجی خواستار همکاری بلندمدت و طولانی هستند.

شخصیت ورزشکاران نقش مهمی در جذب هواداران دارد و خیلیها دوست دارند بیشتر با زندگی شخصی آنها آشنا شوند. حدود نیمی از طرفداران (۴۹٪) میگویند دوست دارند پشت صحنه و محتواهایی درباره شخصیت ورزشکاران را ببینند، و ۴۰٪ هم به محتوای طنز و داستانهای واقعی علاقه دارند.
در شبکههای اجتماعی، ۴۳٪ از مردم ورزشکاران را دنبال میکنند تا از اخبار آنها باخبر شوند، ۴۰٪ برای حمایت از آنها و ۲۷٪ هم برای ارتباط با جامعه و افراد همفکر این کار را انجام میدهند.
تحقیقات نشان میدهد که تماشای ورزش زنان از تلویزیون کمی کمتر شده، اما در فضای دیجیتال رشد زیادی داشته است. برای نمونه، بازدید از حسابهای مربوط به ورزش زنان در TikTok و YouTube بهطور چشمگیری بالا رفته است.
یکی از کارشناسان میگوید: «طرفداران بیشتر به شخصیت ورزشکاران جذب میشوند، چون آنها نه تنها ورزشکاران حرفهای بلکه داستانگوهای ماهر و آشنا به فضای دیجیتال هستند. اگر برندها حمایت بیشتری کنند، در ده سال آینده میتوانیم یک سیستم تجاری موفق و برابر برای ورزش زنان ببینیم.»
نظرات
مطالب پیشنهادی
هزینه اسپانسری در پادکستهای فارسی چقدر است؟
ترانه رسولیان
کمپین «۷ آذر قسطی بخر» اسنپپی آغاز شد
ترانه رسولیان