پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

واتس‌اپ مجددا آپدیت بحث‌ برانگیز ”حفظ حریم خصوصی” خود را راه‌اندازی می‌کند!

مرجان عبدی مرجان عبدی
22 اردیبهشت 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واتس‌اپ  مجددا آپدیت بحث‌ برانگیز ”حفظ حریم خصوصی” خود را راه‌اندازی می‌کند!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیام‌رسان واتس‌اپ آپدیت بحث‌برانگیز حفظ حریم خصوصی خود را مجدد راه‌اندازی می‌کند تا کاربرانی که قوانین جدید واتس‌اپ را نپذیرفته بودند تنبیه کند!
طیق این آپدیت، این اپلیکیشن دیتای زیادی را در رابطه با فعالیت‌های خاص بیزینسی‌ایی که در داخل این پیام‌رسان انجام می‌شود با شرکت مادر، فیسبوک، به اشتراک خواهد گذاشت.

واتس‌اپ مجددا آپدیت بحث‌ برانگیز ''حفظ حریم خصوصی'' خود را راه‌اندازی می‌کند! 1
در مدت اخیر، واتساپ به دلیل مقاومت کاربران خود این تغییر را به تاخیر انداخته بود، اما اکنون کاربران مجدد درون این برنامه هشدارهای آپدیت این پیام‌رسان را دریافت خواهند کرد.
واتساپ در گذشته، این آپدیت را بوسیله اعلان‌های درون برنامه‌ایی به اطلاع کاربران رساند که واکنش شدید کاربران را به همراه داشت و انها را نگران کرد که واتساپ به زودی اطلاعات شخصی و دسترسی به چت‌های خصوصی انها را قرار است با فیسبوک به اشتراک بگذارد و کاربران را مجبور کند این آپدیت را بپذيرند. و در صورت نپذیرفتن، اکانت‌شان از بین خواهد رفت. همین شک و شبهه‌ها کافی بود تا پیام‌سان‌های جایگزین به بالای لیست دانلودها صعود کنند. (بعنوان مثال، تلگرام ۲۵ میلیون کاربر جدید به دست آورد و در کنار آن پیام‌سان‌های سیگنال و وایبر نیز علاقه‌مندان زیادی پیدا کردند)

این واکنش به قدری قابل توجه بود که فیسبوک را مجبور کرد در قالب یک بیانیه خبری این تغییر را بطور کامل و شفاف توضیح دهد و از آپدیت عقب‌نشینی کند.

اما سرانجام واتس‌اپ مجبور شده برای محقق شدن برنامه‌های گسترده‌ی تجارت الکترونیک فیسبوک این آپدیت خود را مجدد راه‌اندازی کند؛ این بار به صورت نرم‌تر و با رویکرد User friendly بیشتری! به طوری که عواقب نپذیرفتن این اپدیت، دسترسی کمتر به قابلیت‌های این برنامه است، نه حذف شدن کامل اکانت شما!

بخوانید  دیما استریم؛ پلتفرم هوشمند تبلیغات در تلویزیون‌های اینترنتی ایران

همانطور که خود واتساپ بیان کرده:
“بعد از گذشت چند هفته که کاربران در حال دریافت کردن اعلان‌های یادآوری آپدیت کردن این پیام‌رسان هستند، این برنامه بالاخره به ورژن ثابت و پایدار خود رسید. در حال حاضر شما اگر به روزرسانی جدید برنامه را نپذیرید تنها به قابلیت محدودی از واتساپ دسترسی خواهید داشت. این آپدیت، برای تمامی کاربران همزمان اتفاق نخواهد افتاد”

این محدودیت‌ها که با گذشت زمان تشدید می‌شوند شامل موارد زیر است:
– عدم دسترسی که لیست چت‌ها
– عدم دسترسی به تماس‌های ورودی و اعلان‌ها.
– و در پایان، واتساپ ارسال پیام‌های شما و تماس‌هایتان را متوقف خواهد کرد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک