
بخش تبلیغات بالاخره به واتساپ اضافه شد


فهرست مطلب
سالهاست متا قصد دارد که تبلیغات را وارد واتساپ کند و حالا این اتفاق افتاده است. تبلیغات در این پلتفرم فعلا تنها در بخش استاتوس نمایش داده شده و مانند استوری اینستاگرام بعد از ساعاتی مشخص ناپدید میشود.
به گزارش دیامبرد و به نقل از رسانه The verge، واتساپ در حال اضافه کردن بخشی برای تبلیغات به پلتفرم خود است. در بهروزرسانی روز دوشنبه، متا اعلام کرد که از این پس تبلیغات کسبوکارها را از طریق ویژگی Status که مشابه استوری است، نمایش خواهد داد.
ویژگی Status در تب «بهروزرسانیها» (Updates) در واتساپ قرار دارد و به کاربران اجازه میدهد متن، عکس، پیام صوتی یا ویدئوهایی بفرستند که بعد از مدتی ناپدید میشوند. اما در حال حاضر ممکن است در کنار Updatesهای دوستان یا اعضای خانواده، محتوای تبلیغاتی نیز ببینند.

تبلیغات در ویژگی Status واتساپ
متا سالها در حال بررسی فرآیند ورود تبلیغات به واتساپ بود؛ ایدهای که بنیانگذاران اولیه این پلتفرم کاملاً با آن مخالف بودند. اگرچه متا در سال ۲۰۲۰ برنامههای خود برای تبلیغات درونبرنامهای را کنار گذاشت، ویل کاتکارت (مدیر واتساپ) در سال ۲۰۲۳ تأیید کرد که این شرکت هنوز در حال کار بر روی اجرای این طرح است. متا در سال گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار از محل تبلیغات درآمد کسب کرد.
تبلیغات در واتساپ شخصی سازی میشوند
متا میگوید تبلیغات را بر اساس علایق کاربران و با استفاده از اطلاعاتی «محدود» مانند کشور یا شهر، زبان، کانالهایی که دنبال میکنید و نحوه تعامل کاربران با تبلیغات، شخصیسازی خواهد کرد. همچنین کاربران از طریق Accounts Center متا، میتوانند ترجیحات تبلیغاتی خود را تغییر دهند.
متا همچنین تاکید کرده است که این شرکت همچنین عنوان کرد که هیچگاه شماره تلفن کاربران را به تبلیغدهندگان نمیفروشد یا به اشتراک نمیگذارد و همچنین از پیامها، تماسها یا گروههای کاربران برای تبلیغات استفاده نخواهد کرد.
