پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

واتس‌اپ در پی محدودیت‌های اینترنت ایران، استفاده از پروکسی را فعال کرد

زهرا محبی زهرا محبی
17 دی 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واتس‌اپ در پی محدودیت‌های اینترنت ایران، استفاده از پروکسی را فعال کرد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

واتس‌اپ روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند با استفاده از پروکسی به این شبکه متصل شوند؛ به طوری که حتی در زمان قطعی اینترنت، امکان تماس اینترنتی یا ردوبدل کردن پیام را خواهند داشت. واتس‌اپ در این بیانیه پس از تبریک سال نو میلادی گفته است: «در حالی که بسیاری از ما آغاز سال ۲۰۲۳ را از طریق ارسال پیام متنی یا تماس تلفنی جشن گرفته‌ایم، مردمان زیادی هستند که به دلیل قطعی اینترنت از دسترسی و ارتباط با عزیزان خود محروم شده‌اند. جهت کمک به این وضعیت، ما حمایت از طریق پروکسی را راه‌اندازی کردیم. این بدان معناست که به مردم سراسر جهان این قدرت را می‌دهیم که حتی در صورت مسدودسازی ارتباط یا وجود اختلال، همچنان به واتس‌اپ دسترسی داشته باشند».

با توجه به این قابلیت جدید، پروکسی به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق سرورهای طراحی شده توسط سازمان‌ها و داوطلبان، ارتباط آزاد و بدون محدودیت افراد به واتس‌اپ ممکن شود. واتس‌اپ این لینک راجهت آشنایی در مورد چگونگی نصب یک پروکسی در بلاگ خود منتشر کرده است. واتس‌اپ همچنین اطمینان داده است که استفاده از پروکسی‌ها در واتس‌اپ، با حفظ حریم خصوصی و امنیت صورت خواهد گرفت.

دسترسی به واتس‌اپ از طریق پروکسی

ابتدا اپلیکیشن واتس‌اپ را به آخرین نسخه آپدیت کنید. در قسمت Settings، وارد گزینه Storage and data شده و روی گزینه Proxy کلیک کنید. سپس لینک پروکسی را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

هم‌اکنون استفاده از این قابلیت در دسترس کاربران قرار دارد؛ تنها کافی است آخرین نسخه واتس‌اپ را از سایت یا استورهای گوشی همراه خود آپدیت کنید. قابلیت پروکسی فعلا برای سیستم iOS فعال شده است و به‌زودی برای سیستم عامل اندروید نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک