
بررسی نمونهای از مدیریت بحران در روزهای پرتنش؛ راهکارهای والکس چه بود؟

در شرایطی که حملات اخیر به کشور، اختلالات گسترده اینترنت، نگرانیهای امنیتی و ناپایداری اقتصادی فعالیت در بازار رمزارزها را برای کاربران ایرانی با چالشهای جدی مواجه کرده است، صرافی والکس با اتکا به تجربه، زیرساخت و تیمی پرتلاش، کوشید تا پلتفرمی پایدار، شفاف و ایمن باقی بماند.
مسعود باقری، مدیر ارشد اجرایی والکس در رابطه با مدیریت شرایط و برقراری ارتباط با کاربران در بازه ۱۲ روزه درگیری ایران و اسرائیل میگوید: «حفظ کیفیت خدمات در چنین روزهایی آسان نبود. با قطعی گسترده اینترنت بینالملل، فشار برداشتها، افزایش اضطراب کاربران و فضای پرریسک بازار رمزدارایی، شرایطی بسیار پیچیده شکل گرفته بود. اما با تکیه بر تجربه ۷ سال فعالیت مداوم، تیمی آماده و زیرساختهایی که طی سالها بهتدریج مقاوم شده بودند، توانستیم تا حد بسیار خوبی شرایط را کنترل کنیم و پاسخگوی کاربران باقی بمانیم.»

مسعود باقری، مدیر ارشد اجرایی والکس
او در رابطه با اقدامات والکس در رابطه با حفظ پایداری این پلتفرم توضیح میدهد: «در ساعات اولیه بحران، تصمیم گرفتیم معاملات تعهدی و اعتباری را به طور کل متوقف کنیم تا جلوی لیکویید شدن غیرمنصفانه کاربران را بگیریم. همچنین، به دلیل اختلال شدید اینترنت و لزوم انجام اصلاحات امنیتی، برداشت رمزداراییها برای چند روز متوقف شد. این تصمیم آسانی نبود، اما برای محافظت از دارایی کاربران ضروری بود. پس از اطمینان از پایداری نسبی شرایط، برداشتها با اولویت بالا فعال شدند و کاربران با اطلاعرسانی شفاف در جریان روند قرار گرفتند.»
مدیر ارشد اجرایی والکس در رابطه با تعامل با کاربران حرفهای این پلتفرم توضیح داد: «ما با این دسته از کاربران ارتباط مستقیم گرفتیم، درباره وضعیت توضیح دادیم و در برخی موارد خاص، با رضایت آنها در موقعیتهای معاملاتی مداخله کردیم تا جلوی زیانهای غیرمنصفانه گرفته شود.»
او در ادامه بحران اخیر را فرصتی برای بازبینی و ارتقا دانست و گفت: «درحال حاضر درحال آمادهسازی مجموعهای از قابلیتها و ویژگیهای جدید هستیم که از هفتههای آینده بهتدریج فعال میشوند. این ویژگیها با توجه به نیاز کاربران ایرانی و شرایط خاص کشور، طراحی شدهاند تا مدیریت رمزداراییها را آسانتر، امنتر و کارآمدتر کنند.»
