سنجاب
اخبار
بازگشت قوی‌تر با هوش مصنوعی

ولوو از اولین تبلیغ ساخته شده خود با هوش مصنوعی رونمایی کرد

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
اسفند ۱۹, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ولوو از اولین تبلیغ ساخته شده خود با هوش مصنوعی رونمایی کرد

ولوو از اولین تبلیغ خود که به طور کامل توسط هوش مصنوعی ساخته شده، رونمایی کرد. در این تبلیغ هیچ خودرویی به نمایش در نمی‌آید و تمام تمرکز بر مناظر زیبا و افراد مختلف است. این تبلیغ بخشی از کمپین جدید ولوو با نام «بازگشت قوی‌تر» بوده که به‌منظور راه‌اندازی خط تولید جدید این شرکت در عربستان طراحی شده است.

به گزارش دی‌ام برد، به‌تازگی ولوو تبلیغی را طراحی کرده که به طور کامل توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. در چند ماه گذشته، برندهای زیادی مانند کوکاکولا تبلیغات خود را تماماً به هوش مصنوعی سپرده بودند و حالا ولوو نیز برای نخستین‌بار دست به این اقدام زده است. اما جالب‌ترین نکته در این تبلیغ این است که هیچ خودرویی در آن نمایش داده نمی‌شود. ترکیب این دو ویژگی، یعنی استفاده از هوش مصنوعی و عدم نمایش خودرو، باعث شده تا این تبلیغ به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز هفته اخیر تبدیل شود.

در واقع این تبلیغ، بخشی از کمپین جدید ولوو با نام «بازگشت قوی‌تر» است. ولوو در سال‌های اخیر حضور خود در عربستان را کاهش داده بود، اما حالا با راه‌اندازی یک خط تولید جدید، قصد دارد جایگاه خود را در بازار این کشور ارتقا دهد.

استفاده از هوش مصنوعی ماه‌ها را به هفته‌ها تبدیل کرده است

این تبلیغ توسط آژانس “Lion Creative” در دبی، برای بخش اروپا، خاورمیانه، آفریقا و نمایندگی سعودی ولوو، تولید شده است. Lion برای ساخت تصاویر بصری این تبلیغ از برنامه هوش مصنوعی MidJourney استفاده و سپس با نرم‌افزار Runway اثر نهایی را تکمیل کرده است. علی‌رغم اینکه متن تبلیغ را یک انسان را نوشته است، اما اثر ChatGPT در ایجاد لحن احساسی و تأثیرگذار آن کاملاً ملموس است.

اسامه صادق، مدیر آژانس Lion دررابطه‌با رویکرد این آژانس در استفاده از هوش مصنوعی، می‌گوید: «امروزه استفاده از هوش مصنوعی به شکلی که حس انسانی داشته باشد، بسیار کمیاب است. بیشتر تبلیغات جنبهٔ تاکتیکی دارند و توجه کمی به داستان‌سرایی برند می‌شود. رویکرد ما متفاوت بود. ما در ابتدا داستانی ساختیم که به طور استراتژیک با بازگشت ولوو به این منطقه همخوانی داشت»

همچنین این آژانس تأکید کرده است که استفاده از هوش مصنوعی، زمان‌های تولید را به‌شدت کاهش داده و ماه‌ها را به هفته‌ها تبدیل کرده است.

چرا در این تبلیغ هیچ خودرویی نشان داده نمی‌شود؟

همان‌طور که گفته شد، در طول ۴۴ ثانیه این تبلیغ، هیچ خودرویی نشان داده نمی‌شود و تنها مناظر زیبای طبیعی و افراد مختلف به نمایش درمی‌آیند. برای یک مخاطب غربی، ممکن است این ترکیب از تصویر و متن غیر جذاب باشد، اما در اصل، مخاطب هدف این تبلیغ بازار عربستان سعودی است. این تبلیغ به زبان عربی روایت شده (اما نسخه انگلیسی نیز وجود دارد) و به گفته اسامه صادق، بنیان‌گذار آژانس Lion، ترکیبی از رندرهای «فنی، دقیق و متناسب با فرهنگ سعودی» است.

مدیر آژانس Lion، در پاسخ به سوال که چرا در این تبلیغ هیچ خودرویی نشان داده نمی‌شود، عنوان کرد:« این یک تصمیم سخت بود. هدف این تبلیغ روایت یک داستان انسانی عمیق از زبان مردم محلی سعودی است و نشان‌دادن خودرو از تمرکز بر روی روایت می‌کاست.»

 

به نظر شما آیا تبلیغی که هیچ خودرویی در آن نمایش داده نمی‌شود، می‌تواند نظر خریداران را به خرید یک خودروی الکتریکی به ارزش ۸۰,۰۰۰ دلار جلب کند؟

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات