پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار اسلایدر

امکان پرسش از موتور جستجوی مبتنی بر AI بینگ (بینگ‌ چت) فراهم شد

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
3 مرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امکان پرسش از موتور جستجوی مبتنی بر AI بینگ (بینگ‌ چت) فراهم شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس پست بلاگی مایکروسافت بینگ (bing)، امکان جستجوی تصویری برای بینگ‌ چت (Bing Chat) فراهم شده‌است. کاربران حالا می‌توانند تصویری را در قسمت چت Bing آپلود کنند یا از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرند و سوالات خود را براساس آن تصویر از «بینگ‌ چت»، موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ بپرسند. جستجوی بصری «بینگ‌ چت» در  نسخه دسکتاپ و موبایل موتور جستجوی بینگ قابل اجراست. 

بینگ از سال ۲۰۱۸ قابلیت جستجوی تصویری را به مجموعه خود اضافه کرده است؛ همان‌طور که گوگل مدت‌ها قبل برای جستجوی عکس به گوگل‌ لنز (Google Lens) مجهز شده است. هر دو این موتورهای جستجو به دنبال استفاده بهتر از هوش‌ مصنوعی و تصاویر هستند. گوگل نیز مانند «بینگ» به تازگی از قابلیت تازه‌ای رونمایی کرده که یکی از بخش‌های آن آپلود تصاویر به همراه یک درخواست است. این ویژگی جدید، می‌تواند تصاویر را تحلیل کند.

بینگ چت

بینگ‌ چت، بیشتر از یک‌ماه در حال آزمایش قابلیت تازه‌اش یعنی جستجوی تصویری بوده است. میخائیل پاراخین (Mikhail Parakhin)، مدیر اجرایی بینگ و مسئول بخش تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت، ماه گذشته در توییتر خود از آزمایش روی این پروژه خبر داده بود. پاراخین در توییت دیگری از راه‌اندازی کامل این پروژه خبر داد و اعلام کرد که همه‌ی کاربران موتور جستجوی بینگ می‌توانند تصویر و متن درخواستی خود را به «بینگ چت» بدهند و نتیجه دلخواه خود را دریافت کنند. براساس اخبار منتشر شده، این ویژگی جدید توانایی درک محتواهای بصری را دارد. پس اگر شما سوالی از بینگ‌ چت داشته باشید، می‌توانید با استفاده از تصویر یا ارسال یک اسکرین‌شات از این هوش‌ مصنوعی بپرسید. ابزارهای هوش‌ مصنوعی به سرعت در حال رشد هستند و موتورهای جستجو برای استفاده از این ابزارها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

اسمارتک