پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل: تا ماه آینده ابزار URL Parameters به کار خود پایان می‌دهد

زهرا محبی زهرا محبی
17 فروردین 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل: تا ماه آینده ابزار URL Parameters به کار خود پایان می‌دهد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل قصد دارد ماه آینده ابزار URL Parameters را منسوخ کند چرا که دیگر نیازی به آن نمی‌بیند. گوگل اعلام کرده است تا پایان ماه آوریل دوران ابزار URL Parameters به پایان خواهد رسید زیرا حالا گوگل می‌تواند به طور اتوماتیک با پارامترها کار کند.

URL Parameters یکی از ابزارهای موجود در گوگل سرج کنسول است که پس از پایان این ماه دیگر در دسترس کاربران نخواهد بود. در ادامه این خبر گوگل اعلام کرده است که هیچ اقدامی از سمت کاربران گوگل سرچ کنسول و کاربران ابزار URL Parameters نیاز نیست و این بدان معناست که این کاربران دیگر نیازی به مشخص کردن فانکشن هر پارامتر URL و چگونگی تاثیر آن‌ها در سایت‌شان نخواهند داشت.

کار ابزار URL Parameters

این ابزارِ گوگل سرچ کنسول به ​​افراد این امکان را می‌داد تا مشخص کنند که چگونه پارامترهای خاص URL بر محتوای سایت‌شان اثر می‌گذاشت، اما با گسترش و توسعه خزنده‌های گوگل، دیگر نیازی به این ابزار نخواهد بود.

به عبارتی، دلیل اصلی منسوخ شدن ابزار URL Parameters این است که خزنده‌های موتور جست‌وجوی گوگل در حال یادگیری این هستند که چگونه به صورت اتوماتیک با پارامترهای URL برخورد کنند.

گری ایلیس از تیم سرچ گوگل در این خصوص توضیح داد که این ابزار یک دهه پیش مطابق نیاز آن زمان طراحی و معرفی شد و هم‌اکنون با توسعه زیرساخت‌های گوگل، از ارزش و کاربرد این ابزار تا حد زیادی کاسته شده است و ظاهرا تنها یک درصد از تنظیمات پارامتری این ابزار برای خزیدن موتور جست‌وجو کارآمد بودند. پس از پایان ماه آوریل، این ابزار از گوگل سرچ کنسول حذف خواهد شد.

بخوانید  گوگل امنیت و مراحل راستی‌آزمایی را در تبلیغات مالی گوگل ادز افزایش می‌دهد
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک