هدفمندسازی بیلبوردهای دیجیتال نرخ تعامل آنها را تا ۴۰٪ افزایش داد

فهرست مطلب
گزارش عملکرد اورانوس، آژانس تبلیغات Awareness گروه یکتانت، نشان میدهد اجرای بیلبوردهای دیجیتال در بلکفرایدی امسال با تکیه بر هدفمندسازی و انتشار در رسانههای پرترافیک، توجه و تعامل قابلتوجهی از سوی کاربران بههمراه داشته است. در این گزارش بخشی از دادههای مربوط به سرویس «بیلبورد دیجیتال هدفمند» نیز ارائه شده است.
اورانوس، آژانس تبلیغات Awareness گروه یکتانت اخیرا در گزارشی به سرویس «بیلبورد دیجیتال هدفمند» که یکی از سرویسهای جدید یکتانت در حوزه تبلیغات دیجیتال است، پرداخته و شاخصهای کلیدی عملکرد کمپینهای اورانوس در بلکفرایدی را اعلام کرده است. این سرویس امکان نمایش تنها یک تبلیغ در صفحه، استفاده از فرمتهای تعاملی و انتخاب مخاطب بر اساس رفتار و علاقهمندی را فراهم میکند. در این مدل، تبلیغ با ابعاد بزرگ و به صورت تعاملی برای کاربر اجرا میشود. دادههای کمپینهای اجراشده اورانوس نشان میدهد زمان دیدهشدن در برخی نمونهها به بیش از سه دقیقه رسیده است. مقایسه این نتایج با مدل انبوه (Bulk Display) نشان میدهد فرمت هدفمند، نرخ تعامل بالاتری ثبت کرده است.

شاخصهای کلیدی عملکرد کمپینهای اورانوس در بلکفرایدی:
- نمایش حداقل ۳۰ ثانیهای برای بیش از ۳۰ میلیون کاربر یکتا
- ثبت میانگین CTR بالاتر از ۱.۵ درصد
- تجربه CTR تا ۵ درصد در کمپینهای هدفمند
- ثبت بیش از ۲ میلیون سشن

بیلبوردهای دیجیتال در چه رسانههایی نمایش داده شدند؟
- خبرآنلاین
- طلا
- خبرفوری
- ایرانجیب
- نینیسایت
- نماشا
- دلگرم
تحلیل دادهها از کمپینهای اجراشده در بلکفرایدی و همچنین نمونههای استفادهشده از سرویس بیلبورد دیجیتال هدفمند نشان میدهد سه لایه هدفمندسازی بیشترین تاثیر را در افزایش تعامل داشتهاند:
- هدفمندی موضوعی، کلیدواژهای و براساس علاقهمندی کاربران
- هدفگیری دوباره کاربران (Retargeting)
- نمایش براساس دستگاه و موقعیت جغرافیایی
در برخی کمپینها، استفاده از این روشها باعث افزایش حدود ۴۰ درصدی نرخ تعامل نسبت به نمایش انبوه شده است.
استفاده از AI دیده شدن تبلیغات را افزایش داد
اورانوس همچنین اشاره کرده است که در کنار هدفمندسازی، اورانوس از ساختارهای بصری جدید و فرمتهای تعاملی استفاده کرده است. تجربه برخی کمپینها نشان میدهد تبدیل طرحهای گرافیکی به محتوای تعاملی و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Gemini، Nano Banana و OpenAI در تولید محتوا، زمان حضور کاربر و کیفیت دیدهشدن را افزایش داده است.
مهران پاکند، مدیرعامل اورانوس، در رابطه با نتایج این دوره میگوید: «تحلیل دادههای بلکفرایدی نشان میدهد ترکیب هدفمندسازی، تحلیل رفتار کاربر و طراحی خلاق میتواند فرمت بیلبورد دیجیتال را از یک نمایش ساده به یک رسانه قابل اتکا و قدرتمند تبدیل کند. تاکنون بیش از ۲۰ برند بزرگ از مدل هدفمند استفاده کردهاند و دادههای بهدستآمده مسیر توسعه این فرمت تبلیغاتی را روشنتر کرده است.»
مشتریان اورانوس در بازه بلکفرایدی:
- اسنپ پی
- دیجیکالا
- تکنولایف
- اسنپ شاپ
- خانومی
- بلو بانک
- شهر لوازم خانگی
مطالب پیشنهادی
دیجیپی در کمپین بلکفرایدی خود ۳.۸ همت فروش داشت