پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

افزایش سرعت، بهبود فنی و زیرساختی و ارتقاء دشبرد در به‌روزرسانی جدید رایچت

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
23 شهریور 1402
زمان مطالعه: 9 دقیقه
افزایش سرعت، بهبود فنی و زیرساختی و ارتقاء دشبرد در به‌روزرسانی جدید رایچت
زمان مطالعه: 7 دقیقه

رایچت به دی‌ام‌برد گفته که تابستان ۱۴۰۲ را یکی از نقاط عطف کسب‌وکار هفت ساله‌ خود است و دلیل آن به‌روزرسانی‌های این کامل پلتفرم در تابستان و گذشتن از نسخه یک و انتقال تمام کاربران به نسخه دوم است. این نسخه جدید نسبت به نسخه اول، بهبود یافته و امکانات بیشتر و بهتری دارد. این تغییر در داشبورد، ابزارک و وب‌اپ رایچت قابل مشاهده است.

این پلتفرم در ادامه، از چالش‌ها، مشکلات و مسیری که در راستای تغییر طی کرده، به دی‌ام‌ برد گفت. این گزارش ممکن است برای افراد فعال در حوزه‌ی تکنولوژی، برنامه‌نویس‌ها، دیجیتال‌مارکترها و مدیران کسب‌وکارها و کاربران پلتفرم رایچت مفید باشد.

دلایل به‌روزرسانی و ارائه نسخه جدید

به گفته مدیران مجموعه رایچت،‌ تصمیم‌گیری برای ایجاد تغییر و آن هم تغییری به این ابعاد، کار راحتی نبود و انتقال ۴۰,۰۰۰ کاربر به نسخه‌ی جدید نیز چالش‌های خودش را داشت. مدیران این مجموعه درباره این تغییرات به دی‌ام‌ برد گفتند: «با وجود چالش‌هایی که تغییر ساختار برای ما داشت، لازم دانستیم که برای بهبود و ارتقا سرعت خدمات، پا در این مسیر سخت بگذاریم.»

گفته می‌شود ساختار اولیه‌ی رایچت (یعنی نسخه شماره یک)، به دلیل به‌روزرسانی‌های غیر سیستماتیک در طول این هفت سال، تبدیل به یک ساختار غیر منسجم شده بود که تمامی کدهای موجود در آن بسیار پیچیده و غیر قابل فهم بودند. این مسئله باعث می‌شد رایچت برای هر تغییر و به‌روزرسانی جدیدی، نیازمند شروعی نو باشد و تمام کدهای قبلی آن دوباره بازبینی شوند؛ همین مسئله فرآیند به‌روزرسانی و رسیدگی به نیازهای کاربر را سخت می‌کرد. در کنار این موارد، استفاده از تکنولوژی‌های منسوخ شده و ماژول‌های قدیمی باعث کند شدن روند به‌روزرسانی و همچنین پر هزینه بودن این فرآیند برای تیم رایچت می‌شد.

چه اقداماتی برای بهبود انجام شده است؟

براساس گزارشی که رایچت ارائه کرده، آن‌‌‌ها در قدم اول تصمیم گرفتند فناوری‌های مورد استفاده‌ خود را تغییر دهند و یک سیستم منظم را جایگزین سیستم قبلی کنند. رایچت، اقداماتش را در راستای بهبود این‌طور توضیح داد:‌ «برای توسعه وب اپلیکیشن جدید و ارائه امکانات بهتر، react و next، جایگزین سیستم قبلی‌ شد؛ چون با استفاده از نسخه‌های جدید Node و TypeScript، فرآیند توسعه فنی در رایچت سریعتر می‌شد و افزایش سرعت لود این پلتفرم آنلاین را نیز به همراه داشت.»

این پلتفرم علاوه بر تغییر فناوری‌های قدیمی،‌ تغییراتی را نیز در منطق توسعه نرم‌افزار خود اعمال کرد و به‌جای استفاده از منطق نادرست که باعث افزایش ترافیک و تاخیر در لود اولیه صفحات می‌شد، مدیریت منطق داده‌های خود را تغییر داد. آن‌طور که مسئولان رایچت گفته‌اند، این تغییرات باعث بهبود عملکرد سرور و کاهش درخواست‌های بی‌مورد به سرور شده است.

قابلیت‌های جدید رایچت در به‌روزرسانی‌های تابستان

رایچت در گزارش خود به قابلیت‌هایی اشاره می‌کند که در به‌روزرسانی‌های تازه‌ی خود در تابستان انجام داده است. این قابلیت‌ها در بخش‌های مختلفی از این پلتفرم انجام شده که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

داشبورد

بسیاری از قابلیت‌های داشبورد در پلتفرم رایچت که از نسخه قبلی وجود داشت، به‌روزرسانی شده‌اند؛ ویژگی‌‌های جدیدی نیز به این بخش اضافه شده است.

افزایش سرعت، بهبود فنی و زیرساختی و ارتقاء دشبرد در به‌روزرسانی جدید رایچت 1

اپراتورها

از طریق گزینه اپراتورها در پلتفرم رایچت، می‌توان به لیست اپراتورهای منتخب‌ در آن دسترسی داشت. گفته‌ می‌شود در این بخش می‌توان آماری مختصر از ساعات کاری و تعداد مکالمات انجام شده توسط هر اپراتور را دریافت کرد. براساس توضیحاتی که در گزارش رایچت آمده است، آمار کامل‌تری از هر اپراتور در قسمت آمار و ارقام وجود دارد که از طریق آن می‌توان اپراتور محبوب هر هفته، امتیازات و سطح رضایت کاربران … را نیز بررسی کرد.

تمدید و ارتقا پکیج

کاربران رایچت می‌توانند در قسمت تمدید و ارتقا پکیج، حساب کاربری خود را تمدید و یا ارتقا دهند. طبق گزارشی که رایچت در اختیار دی‌ام‌برد قرار داده، امکان خرید از این پلتفرم به صورت ماهانه، سالانه و سه ساله در قسمت تمدید و ارتقا پکیج وجود دارد. لازم به ذکر است که امکانات هر پکیج را می‌توان در این قسمت مشاهده کرد.

بعد از خرید پکیج نیز امکان دانلود فاکتور مجازی خرید با مهر رسمی شرکت وجود دارد. یکی از تغییرات نسخه جدید، تغییر روند محاسبه تعداد مکالمات است. در صورتی که مکالمه‌ای در رایچت قبول نشده باشد، شارژ مکالمه پکیج کاربران کسر نمی‌شود؛ ولی اگر کاربری بخواهد شارژ مکالمه دریافت کند، می‌تواند از همین قسمت اقدامات لازم را انجام دهد.

اتصال به واتس‌اپ

قابلیت اتصال به واتس‌اپ، یکی از ویژگی‌های قدیمی رایچت در نظر گرفته می‌شود. کاربران این پلتفرم با اتصال حساب کاربری‌شان به پیام‌رسان واتس‌اپ می‌توانند روند پشتیبانی خود را از طریق این پیام‌رسان نیز ادامه دهند.

تنظیمات تیم

رایچت در گزارش خود اعلام کرده:‌ «دپارتمان‌بندی یا تنظیمات تیم به شما کمک می‌کند تا تیم‌های مختلفی را برای پشتیبانی ایجاد کنید. همچنین، با این قابلیت می‌توانید اپراتور یا اپراتورهای مخصوصی را برای بخش‌های مختلف تعیین کنید. امکانات این قابلیت به شما کمک می‌کند تا افرادی را که تخصص‌های مختلفی دارند، در بخش‌های متفارت به کار بگیرید. همچنین، وقتی کاربری وارد وب‌سایت شما می‌شود و با یک مشکل تخصصی و منحصر به یک دپارتمان مشخص مواجه می‌شود، می‌توانید بدون اتلاف وقت او را به سمت اپراتور انتخاب شده، راهنمایی کنید.»

این پلتفرم، هدف از به‌روزرسانی‌های تازه بخش تنظیمات تیم را سرعت‌بخشیدن به فرآیند پشتیبانی و ایجاد دپارتمان‌های مختلفی چون دپارتمان فنی، فروش، پشتیبانی و … عنوان کرده است.

پیام گروهی

در صورتی که کاربران رایچت به یک کانال اطلاع‌رسانی سریع نیاز داشته باشند و بخواهند پیام‌هایی را به کاربران‌‌شان ارسال کنند؟ به بخش «پیام گروهی» در پلتفرم رایچت مراجعه می‌کنند. براساس آن‌چه این پلتفرم در گزارش خود آورده است، کاربران آن می‌توانند اطلاع‌رسانی‌های خود را در بستر واتس‌اپ انجام دهند و هر وقت لازم بود پیامی را برای یک دسته و یا گروه خاصی از مشتریان بفرستند، از پیام گروهی استفاده کنند.

وب هوک

یکی از قابلیت‌های جدید پکیج‌های پریمیوم رایچت، سرویس «وب هوک» است که امکاناتی مانند سیستم گفتگوی آنلاین رایچت را به دیگر سیستم‌های گفت‌وگو مثل نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم‌افزارهای سازمانی و پورتال و نرم‌افزارهای مدیریتی تیم و پروژه مانند اسلک، دیسکورد و… متصل می‌کند.

سوالات متداول

 از آن‌جا که در فرآیند پشتیبانی، سوالات مشابه‌ای وجود دارند که به‌صورت روزانه و هر روز چندین بار تکرار می‌شوند، بخش سوالات متداول در رایچت ایجاد شده است. طبق گزارش رایچت، قابلیت سوالات متداول این پلتفرم، با جمع‌آوری مجموعه‌ای از سوالات متداول و پرتکرار به کاربران کمک می‌کند تا فرآیندهای پشتیبانی خود را سریع‌تر انجام دهند. شرکت‌ها می‌توانند این سوالات پرتکرار را از طریق بخش ابزارک در اختیار کاربران خود قرار دهند.

منوی تنظیمات داشبورد

ابزارک یکی دیگر از ابزارهای رایچت است که به تنظیمات عمومی، مثل زمان‌های کاری، شخصی‌سازی و … نیاز دارد. گفته‌ها حاکی از آن است که برای ایجاد تغییرات در حساب کاربری باید به بخش تنظیمات داشبورد مراجعه کرد که خود آن چند بخش مختلف دارد.

قسمت‌‌های مختلف بخش تنظیمات

تنظیمات عمومی: آپلود لوگوی کسب‌وکار و اطلاعاتی که کاربر هنگام ورود به ابزارک و شروع مکالمه با اپراتور باید وارد کند در این بخش انجام می‌شود. امکان فعال یا غیرفعال کردن ارسال صدا توسط کاربران نیز در این قسمت انجام می‌شود.

شخصی‌سازی ابزارک: تعیین تصویر و رنگ لوگو، رنگ و تصویر پس زمینه، متن و محتوای قابل نمایش به کاربر و همچنین موقعیت ابزارک در این قسمت انجام می‌گیرد. با به‌روزرسانی‌های جدید و استفاده از API‌ها، امکانات بیشتری به این بخش افزوده شده است. 

زمان‌های کاری: تعیین ساعات فعالیت تیم پشتیبانی از طریق این بخش انجام می‌شود. کاربران رایچت می‌توانند گزینه ارسال پیام آفلاین‌بودن پشتیبانی در روزهای تعطیل را نیز در این قسمت فعال کنند. کاربران این پلتفرم می‌توانند در این بخش انتخاب کنند که در زمان‌های غیر کاری، پیام‌های ارسالی کاربر از طریق ربات تلگرام رایچت به دست تیم پشتیبانی برسد.

ایمیل‌ها: درصورتی که کاربری در فرم ورود، ایمیل خود را ثبت کرده باشد و در زمان‌های غیر کاری پیامی را در ابزارک ارسال کند، زمانی که اپراتور پاسخگو باشد، ایمیلی برای کاربر ارسال می‌شود تا بتواند وارد وب‌سایت و ابزارک شده و جواب سوال خود رو دریافت کند.

هوشمندسازی: پیام هوشمند یکی از قابلیت‌های رایچت برای ارسال یک اعلان یا یک پیام از طریق ابزارک است. کاربران این پلتفرم در این بخش می‌توانند جزئی‌ترین تنظیمات مربوط به ارسال پیام هوشمند از جمله شرایط ارسال و زمان انتشار پیام را بسته به نیاز خود تغییر دهند.

تغییرات وب‌اپ رایچت:

رایچت، دامنه وب‌اپ خود را به لینک https://webapp.raychat.io تغییر داده است.

افزایش سرعت، بهبود فنی و زیرساختی و ارتقاء دشبرد در به‌روزرسانی جدید رایچت 2


رایچت در ادامه توضیحاتش درباره تغییرات جدید می‌گوید:
«به دلیل تغییرات زیرساختی و فنی، سرعت لود مکالمات بالا رفته و این تغییر توانسته نظر تیم پشتیبانی را در بالا بردن سرعت پشتیبانی، جلب کند. کاربران رایچت در وب‌اپ جدید می‌توانند صفحاتی که کاربرانشان از آن‌جا به پشتیبانی رایچت مراجعه کرده‌اند، همچنین آی‌پی، نوع دستگاه و اطلاعاتی که کاربر در هنگام ثبت‌نام وارد کرده را هم مشاهده کنند.»

این پلتفرم از امکان تنظیم پروفایل کاربری از طریق وب‌اپ و همچنین تنظیم نوتیفیکیشن‌های دریافتی‌ از طریق منوی تنظیمات خبر داده است. براساس آن‌چه رایچت اعلام کرده،  اتصال به تلگرام یکی از قابلیت‌های تازه این پلتفرم است که از طریق وب‌اپ و منوی تنظیمات فعال می‌شود. به گفته مدیران این پلتفرم، در به‌روزرسانی‌های جدید رایچت شاهد بهبود تجربه کاربری و افزایش سرعت لود مکالمات هستیم.

تغییرات ابزارک

افزایش سرعت، بهبود فنی و زیرساختی و ارتقاء دشبرد در به‌روزرسانی جدید رایچت 3

رایچت در مورد تغییرات ابزارک به دی‌ام‌ برد می‌گوید: «سرعت لود ابزارک بدون این‌که تاثیر منفی روی seo وب‌سایت کاربران‌مان داشته باشد، افزایش یافته است. وقتی که شما به‌عنوان کاربر رایچت وارد ابزارک می‌شوید، پس از پر کردن فرم (که اطلاعات دریافتی می‌تواند به صورت اسم و شماره تلفن و یا اسم و ایمیل باشد) می‌توانید قابلیت‌های جدید و کاربردی رایچت را ببینید. اول از همه می‌توانید تغییراتی را از نظر بصری در ابزارک ایجاد کنید. برای این‌کار، شما می‌توانید از طریق داشبورد، بسته به سلیقه و نیاز خودتان ابزارک را تغییر دهید. همچنین می‌توانید رنگ و شکل ابزارک و تصویر پس‌زمینه را انتخاب کنید. امکان انتخاب موقعیت مکانی نیز در این بخش وجود دارد. ما همه این اقدامات را در جهت بهبود رابط کاربری ابزارک‌ انجام داده‌ایم و شما در قدم بعدی قادر به مشاهده بخش دپارتمان‌بندی و بخش سوالات متداول هستید و می‌توانید از طریق داشبورد،‌ تغییراتی را در این بخش‌ها اعمال کنید. برای اطلاع از آپدیت‌های جدید رایچت، پیشنهاد ما این است که به صفحه‌ی به‌روزرسانی‌ها مراجعه کنید.»

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات