پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

چرا دکمه لغو اشتراک، ضامن بقای کمپین‌های ایمیلی است؟

الهه صالحی الهه صالحی
12 آبان 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چرا دکمه لغو اشتراک، ضامن بقای کمپین‌های ایمیلی است؟

دکمه لغو اشتراک از مواردی است که می‌تواند مانع انتقال ایمیل‌ها به پوشه اسپم شود. بازاریابان با ارائه این گزینه، نشان می‌دهند که به حریم خصوصی و حق انتخاب مخاطبان اهمیت می‌دهند. این رویکرد، نه تنها اعتماد مخاطب را جلب می‌کند، بلکه باعث بهبود نرخ دلیوری و اثربخشی پیام‌های تبلیغاتی نیز خواهد شد.

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از رسانه  MarketingMag، در دنیای بازاریابی دیجیتال، یکی از نکات کلیدی که بسیاری از بازاریابان به آن توجه نمی‌کنند، اهمیت دکمه لغو اشتراک است. در این مطلب تلاش شده است تا به بررسی دلایل اهمیت این دکمه و تاثیر آن بر روی ایمیل مارکتینگ و بهبود کیفیت تعاملات و افزایش اعتماد مخاطبان پرداخته شود.

بازاریابی ایمیلی زمانی مؤثر است که به صورت مستمر و با انتظارات مخاطبان همخوانی داشته باشد. برای این منظور، کمپین‌های ایمیلی باید محتوایی را ارسال کنند که صندوق دریافت ایمیل‌ها انتظار دارد. ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات ایمیل همچون گوگل، اوتلوک و یاهو به تعاملات کاربران خود توجه ویژه‌ای دارند و مطمئن می‌شوند که محتوای درخواستی را دریافت می‌کنند. اگر افراد نتوانند دکمه لغو اشتراک را پیدا کنند، احتمالاً ایمیل‌های شما را به پوشه اسپم ارسال خواهند کرد. اگر ارائه‌دهندگان ایمیل ببینند که ایمیل‌های شما به طور مداوم به اسپم می‌روند، به زودی بدون دخالت شما آن‌ها را به آنجا می‌فرستند. بنابراین، رعایت اصول کسب رضایت، ارائه محتوای همسو با انتظارات مخاطب و احترام به دکمه لغو اشتراک برای موفقیت در دلیوری ایمیل‌ها حیاتی است.

جلب رضایت کاربران

 برای مؤثر بودن این روش، باید به خواسته‌ها، نیازها و توجه مخاطبان خود توجه کنید و این موضوع با کسب رضایت آغاز می‌شود. اگر می‌خواهید مخاطبان پذیرای پیام‌های شما باشند، باید مطمئن شوید که آن‌ها انتخاب کرده‌اند پیام شما را بشنوند. شما در خانه‌ها، دفاتر و حتی در زمان استراحت آن‌ها حضور دارید. این کسب رضایت دو سویه دارد. یک سوی آن رضایت افراد برای حضور در لیست ایمیل شماست و سوی دیگر آن باید رضایت آنها را نسبت به محتوا جلب کنید. در صورت جلب هردوی این رضایت‌ها، تعامل بیشتری از سوی مخاطبان خود دریافت خواهید کرد.

 

چرا دکمه لغو اشتراک، ضامن بقای کمپین‌های ایمیلی است؟ 1

چطور به پوشه اسپم محکوم نشویم؟

اگر افراد احساس کنند که محتوای ایمیل‌های شما برای آنها مناسب نیست و نمی‌توانند به راحتی راهی برای لغو اشتراک پیدا کنند، ایمیل‌های شما را به پوشه اسپم ارسال خواهند کرد. برای بازاریابان، این بدترین نتیجه ممکن است. مانند بیشتر فناوری‌ها، ارائه‌دهندگان ایمیل تنها هوشمندتر می‌شوند. اگر محتوای شما قبلاً به عنوان اسپم علامت‌گذاری شده یا افراد به‌طور مداوم با آن تعامل نداشته‌اند، ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل ایمیل‌های شما را مستقیماً به پوشه اسپم ارسال خواهند کرد. و متأسفانه، وقتی ایمیل شما به پوشه اسپم می‌رود، خارج شدن از آن دشوار است. ارائه‌دهندگان ایمیل می‌دانند محتوای ایمیل‌های شما به طور معمول چگونه است، از کدام پلتفرم ارسال می‌شود، و از چه آدرس ایمیل و IP استفاده می‌شود. در این مرحله، گیرندگان حتی فرصتی برای تصمیم‌گیری درباره اسپم بودن یا نبودن ایمیل‌ها نخواهند داشت. کنترل را به دست گیرنده بدهید تا بتوانید بهتر به علاقه‌مندی‌های افراد پی ببرید و کمپین خود را برای افزایش تعامل شکل دهید.

اهمیت بالای بازخورد

بازاریابان نه تنها باید دکمه لغو اشتراک را قابل مشاهده کنند، بلکه باید به بازخورد لغو اشتراک اهمیت بدهند. اگر شما کسب‌وکاری هستید که کالاهایی برای کودکان نوپا می‌فروشد و ایمیل‌هایی را برای کسی می‌فرستید که ۱۰ سال پیش زمانی که فرزندانش کوچک بودند، ثبت‌نام کرده بود، منطقی است که ممکن است او بخواهد اشتراک خود را لغو کند. اما اگر کسی به دلیل تفاوت محتوای ارسالی شما با آنچه رضایت داده بود یا خستگی از پیام‌ها لغو اشتراک کند، از این اطلاعات برای دسته‌بندی گیرندگانی که شاید احساس مشابهی دارند استفاده کنید و استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید.

در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد که بازاریابی ایمیلی به دلیل جذابیت و زرق و برق پلتفرم‌های جدیدتر دیجیتال مانند شبکه‌های اجتماعی، جایگاه خود را از دست داده است. اما ایمیل همچنان یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی است، به شرطی که به درستی انجام شود. نکته‌ای که در بازاریابی ایمیلی وجود دارد این است که شما تنها با مشتری بالقوه خود در ارتباط نیستید. شما همچنین با ارائه‌دهنده صندوق ورودی ایمیل در ارتباط هستید. به همین دلیل خودمختاری مخاطبان بسیار مهم است. با ایجاد اعتماد با مخاطبان خود، از طریق چیزهایی به سادگی یک دکمه لغو اشتراک قابل مشاهده، اعتماد ارائه‌دهندگان صندوق ورودی ایمیل را نیز به دست می‌آورید.

بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند ارتباطی همچنان جایگاه ویژه‌ای در دنیای دیجیتال دارد. با احترام به خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان و ارائه امکان لغو اشتراک به روشی ساده و شفاف، می‌توانیم تعاملات بهتری با مشتریان خود ایجاد کنیم و از ارسال ایمیل‌های ناخواسته به پوشه اسپم جلوگیری کنیم. این رویکرد نه تنها به حفظ و افزایش اعتماد مخاطبان کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود پیام‌های ما به بهترین شکل به دست آن‌ها برسد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی