پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

درآمد اولین سال اوبر از تبلیغات از یک میلیارد دلار گذشت

مهسا بهادری مهسا بهادری
24 مرداد 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درآمد اولین سال اوبر از تبلیغات از یک میلیارد دلار گذشت
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اوبر اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی سالانه آن از یک میلیارد دلار فراتر رفته است. این شرکت از سال‌ها پیش هدف یک میلیارد دلاری برای تبلیغات را تعیین کرده بود و سال گذشته درآمد تبلیغاتی آن ۶۵۰ میلیون دلار بود.

اوبر در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان یک سرویس درخواست خودرو تاسیس و در سال ۲۰۱۴ با راه‌اندازی Uber Eats به حوزه سفارش غذا وارد شد. این شرکت اکنون در هر دو اپلیکیشن خود تبلیغات می‌فروشد.

در ماه ژوئن، اوبر فروش تبلیغات در حین سفر را از طریق همکاری با گوگل، دی تی دی و یاهو آغاز کرد. این شرکت همچنین با تی‌موبایل همکاری کرد تا تبلیغات را روی نمایشگرهای دیجیتال داخل خودروهای اشتراکی از طریق سرویس JourneyTV پخش کند.

پل رایت، رئیس بازارهای بین‌المللی تبلیغات اوبر، می‌گوید: «ما می‌توانیم به‌طور بسیار مؤثری با برندها در چندین بازار ارتباط برقرار کنیم. همچنین مخاطبان ما بسیار مشخص و قابل شناسایی هستند و در اکثر بازارها یکسان است.»

رایت گفت: «تبلیغات در حین سفر برای برندهایی جذاب است که به دنبال تعامل طولانی‌مدت هستند به همین دلیل در هر سفر فقط یک تبلیغ وجود دارد.»

Uber Eats به‌ویژه شاهد رشد چشمگیری بوده است، به‌خصوص در میان برندهای بزرگ کالاهای مصرفی بسته‌بندی‌شده که علاقه‌مند به کمپین‌های چندبازاره‌ای هستند. Uber Eats یک سال پیش در همکاری با کریتو تبلیغات لیست حمایت‌شده و نمایش تبلیغاتی را راه‌اندازی کرد.

رستوران‌ها معمولاً تبلیغ‌کنندگان محلی هستند که فقط در بازارهایی که در آن فعالیت می‌کنند تبلیغ می‌خرند. اوبر همچنین تبلیغ‌کنندگان غیربومی را جذب می‌کند که در دسته‌هایی مانند خدمات مالی، شبکه‌های اجتماعی، فناوری، سرگرمی و لوکس قرار می‌گیرند.

در یک مطالعه موردی که اوبر با ادویک به اشتراک گذاشت، لورئال کمپینی برای یک عطر جدید با هدف قرار دادن مسافران به فرودگاه‌های هیترو و گاتویک لندن اجرا کرد. برای تشویق مسافران به توقف در فروشگاه‌های معاف از مالیات، این تبلیغ یک نمونه رایگان به هر کسی که روی آن کلیک می‌کرد ارائه می‌داد.

 

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

پلاتین