تبلیغ در اوبر از طریق ادنتوورکهای شاخص مانند Google Display ممکن میشود
فهرست مطلب
شرکت اوبر اعلام کرده که تصمیم دارد تبلیغات درون برنامهای خود را -که نوعی ریتیل مدیا محسوب میشود- گسترش دهد تا حین سفر تبلیغات هوشمند به کاربران نشان داده شود.
به گزارش marketingdive، اوبر اعلام کرد که دسترسی به راهحل تبلیغاتی درون برنامهای خود با عنوان «Journey Ads» را گسترش میدهد. این خبر برای فعالان حوزه بازاریابی که به دنبال روشهای نوآورانه برای دسترسی به مخاطبان هدف خود هستند، بسیار مهم است.
با استفاده از این قابلیت جدید، تبلیغدهندگان میتوانند از طریق پلتفرمهایDSP مانند گوگل دیسپلی و ویدیو ۳۶۰، دِسک تريد و یاهو دیسپلی، تبلیغات تصویری و ویدیویی را در اپلیکیشن اوبر خریداری کنند. این تبلیغات در سه مرحله مجزا از سفر کاربر به نمایش درمیآیند و امکان هدفمندسازی بسیار دقیق را برای کسبوکارها فراهم میکنند.
مزایای کلیدی برای تبلیغدهندگان
- دسترسی به مخاطبان خاص: کاربران اوبر عموما جوان و از قشر مرفه هستند. این پلتفرم همچنین با دارا بودن اطلاعات جامع در مورد عادات خرید و علایق کاربران خود، امکان ایجاد پروفایلهای هدفمند را برای تبلیغدهندگان فراهم میکند.
- بازدهی بالا: اوبر ادعا میکند که تبلیغات درون برنامهای این شرکت، عملکردی «بهمراتب بالاتر از استانداردهای رایج» در صنعت تبلیغات دارد. به گفته این شرکت، نرخ کلیک بر روی این تبلیغات بیش از 3 درصد و میانگین زمان مشاهده آنها در سطح جهانی، بیشتر از 100 ثانیه است.
- تعامل در لحظه مناسب: این قابلیت به تبلیغدهندگان اجازه میدهد تا در لحظهای خاص با کاربران اوبر ارتباط برقرار کنند. برای مثال، میتوان تبلیغاتی را برای مسافرانی که در حال رفتن به فرودگاه هستند، به نمایش درآورد.
با گسترش دسترسی به تبلیغات درون برنامهای اوبر، اکنون خریداران میتوانند از طریق پلتفرمهای مورد علاقه خود، به مجموعه اوبر که متشکل از دادههای اختصاصی و باکیفیت کاربران (first-party data) است دسترسی پیدا کنند.
این حرکت از سوی اوبر، گامی بلند در جهت تحقق هدف این شرکت برای دستیابی به درآمد یک میلیارد دلاری از تبلیغات تا انتهای سال 2024 به شمار میرود. سایر شرکتهای فعال در حوزه حملونقل و تحویل غذا نیز به دنبال اوبر، در حال توسعه بخش تبلیغات خود هستند.