
شرکت ملی پست از دو سرویس جدید «تغییر نشانی» و «درخواست توزیع در نشانی جدید» رونمایی کرد


شرکت ملی پست دو سرویس جدید «تغییر نشانی» و «درخواست توزیع در نشانی جدید» را از تاریخ ۷ تیرماه فعال کرده است. این خدمات برای حل مشکل عدم حضور گیرندگان در نشانی ثبتشده ارائه شدهاند. شهروندان میتوانند از طریق سامانه رهگیری پست (tracking.post.ir) درخواست توزیع مجدد بستهها را ثبت کنند، اما این خدمات شامل مرسولات سازمانی مانند کارت خودرو یا گواهینامه نمیشود.
به گزارش دیام برد و به نقل از روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از راهاندازی دو سرویس جدید با عنوان «تغییر نشانی» و «درخواست توزیع در نشانی جدید» برای بستهها و امانات پستی خبر داد. این اقدام در پی بروز بحران اخیر و عدم حضور برخی گیرندگان در نشانی ثبتشده روی مرسولات انجام شده است.
محمد احمدی اعلام کرد: «این سرویسها از روز شنبه، هفتم تیرماه فعال شدهاند. باتوجهبه تعهد شرکت ملی پست به تحویل مرسولات در هر شرایطی و عدم حضور برخی شهروندان در نشانی قبلی، امکان ثبت درخواست توزیع مجدد بستهها در آدرس جدید فراهم شده است. شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه رهگیری شرکت ملی پست به نشانی tracking.post.ir درخواست خود را برای ارسال مرسولات موجود در باجههای معطله ثبت کنند. مرسولات سازمانی شامل کارت خودرو، سند خودرو، کارت موتورسیکلت، گواهینامه و کارت سوخت مشمول این خدمت نمیشوند و امکان ارسال آنها به نشانی جدید وجود ندارد.»
احمدی همچنین درباره توزیع مرسولات از طریق صندوقهای پستی هوشمند (لاکر) گفت: «طبق هماهنگیهای انجامشده، توزیع مرسولات در این صندوقها که بهصورت رزرو ۴۸ ساعته انجام میشود، تا پایان تیرماه رایگان خواهد بود. این صندوقها در تهران و سایر شهرهای کشور در دسترس شهروندان قرار دارند. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت درخواست میتوانند به فایل راهنمای موجود در بخش «سرویسهای نشانی» در پرتال شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir مراجعه کنند.»
