پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

توییتر الگوریتم خود را منتشر کرد

زهرا محبی زهرا محبی
16 فروردین 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
توییتر الگوریتم خود را منتشر کرد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق وعده‌ای که ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر در اوایل این ماه داده بود، توییتر کد الگوریتم خود را برای توییت‌های پیشنهادی در GitHub منتشر کرد تا در دسترس همگان باشد.

الگوریتم توییتر

توییتر در این خصوص توضیح داده است:

«الگوریتم توییت‌های Suggested به طور کلی داراری 3 مرحله اصلی است، مرحله اول جمع‌آوری بهترین توییت‌ها از منابع توصیه‌شده مختلف است؛ سپس این توییت‌های جمع‌آوری‌شده با مدل یادگیری ماشین، وارد فرآیند رتبه‌بندی (رنکینگ) می‌شوند و نهایتا، توییت افرادی که آن‌ها را بلاک کرده‌اید، توییت‌هایی که قبلا دیده‌اید و یا توییت‌هایی که طبق استانداردهای توییتر امن نیستند، فیلتر می‌شوند. توییت‌های باقی‌مانده در فید شما نمایش داده می‌شوند.»

توییتر این توضیحات را داده است تا درک کاربران از نحوه نمایش توییت‌ها در فیدشان را افزایش دهد. همچنین در ادامه توضیحات آمده است:

«توییتر با استفاده از بخش Topics، سازماندهی الگوریتمی توییت‌ها را انجام می‌دهد. از آنجایی که صفحه For You دیگر به ترتیب زمانی توییت‌ها را نمایش نمی‌دهد، توییت‌های وایرال‌شده دیگر نمی‌توانند مانند گذشته در زمان درست و آن‌تایم نمایش داده شوند. این توییت‌ها باید همیشه‌سبز (Evergreen) باشند. البته اگر کامنت‌های جدیدی روی این توییت‌های وایرال‌شده گذاشته شود، کمک می‌کند که این توییت‌ها کماکان بالا بمانند. همچنین به نظر می‌رسد که در حال حاضر تاکید بیشتری بر روی ویدیو وجود دارد.»

الگوریتم توییتر

پیش‌تر گفتیم که الگوریتم توییتر 3 مرحله دارد. در پست همچنین هر مرحله از این فرآیند به طور دقیق‌تری تشریح شده است. توییتر اشاره می‌کند که در اولین مرحله حدود 1500 توییت (در هر جمع‌آوری) پردازش می‌شود تا نهایتا در فید For You کاربران، 50 درصد توییت‌ها متعلق به افراد دنبال‌شده کاربر و 50 درصد، متعلق به افراد دنبال‌نشده باشد. توییتر همچنین تاکید می‌کند که در بخش رنکینگ، تعامل مثبت روی توییت‌ها ملاک است و لایک، ریتوییت و کامنت کمک می‌کند تا رتبه‌بندی توییت‌ها صورت بگیرد. در مرحله نمایش هم تمرکز این است که توییت‌های زیادی از یک کاربر خاص به شما نمایش داده نشود.

ایلان ماسک پیش‌تر قول داده بود الگوریتم توییتر را به صورت اوپن‌سورس با همگان به اشتراک بگذارد و حالا این کد توییت‌های Suggested در فید کاربران در گیت‌هاب قرار گرفته است.

آیا توییتربلو مرجع توییت‌های Suggested خواهد شد؟

ایلان ماسک با وجود انتشار کد توییت‌های Suggested، در خبر دیگری اعلام کرد که از 15 آوریل، فقط توییت‌هایی در فید توییت‌های For You قرار می‌گیرند که توسط کاربران توییتربلو (اشتراک پولی توییتر) منتشر شده باشند. از آنجا که توییتربلو نتوانست انتظارات را برآورده کند، ایلان ماسک در حال انجام اقدامات جدی برای افزایش تمایل کاربران به آن است. یکی از این اقدامات، انتشار بیشتر توییت‌های کاربران دارای اشتراک توییتربلو در فید دیگر کاربران است.

همانطور که ماسک اشاره می‌کند، گزینه رای‌گیری برای نظرسنجی در توییتر، قرار است که به یک گزینه انحصاری در توییتربلو تبدیل شود که ممکن است انتقاد مشترکان نسخه رایگان توییتر را به همراه داشته باشد. به طور کلی چنین تصمیمی عملکرد درصد زیادی از کاربران توییتر را محدود می‌کند. ماسک در حال حاضر به دنبال پروموت هرچه بیشتر نسخه پولی توییتر (توییتربلو) است تا درآمد توییتر را افزایش دهد. در این راستا، ماسک می‌خواهد آزادی عمل کاربران پولی توییتر  را بالا ببرد.

توییتربلو هم‌اکنون در همه مناطق در دسترس است و در حال حاضر، حدودا 450 هزار مشترک دارد که معادل 0.18 درصد از کل پایگاه کاربران توییتر است. خطری که توییتر را تهدید می‌کند این است که این گروه کوچک از کاربران، تا حد زیادی با ماسک و مواضع سیاسی و ایدئولوژیک او همسو هستند؛ این می‌تواند فید For You شما را به شکل عمیقی تحت تاثیر قرار دهد و یک بستر یک‌طرفه و غیردموکراتیک را در رابطه با رویدادهای سیاسی و جهانی بسازد. این می‌تواند دافعه بزرگی برای کاربران در استفاده از توییتر باشد. به هر روی، چیزی که ماسک روی آن تاکید دارد این است که از 15 آوریل، قرار است با توییتر متفاوتی از پیش مواجه شویم.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

مطالب پیشنهادی

اسمارتک