پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

توییتر ظرفیت استفاده از اکانت‌های کاری را گسترش می‌دهد

زهرا محبی زهرا محبی
14 مهر 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه
توییتر ظرفیت استفاده از اکانت‌های کاری را گسترش می‌دهد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

توییتر از ماه آوریل 2021 فاز آزمایشی اکانت‌های کاری را آغاز کرد. در این مرحله تنها برندهای محدودی به انتخاب خود توییتر در قسمت Professional Profile ثبت‌نام کردند تا باگ‌ها و نحوه عملکرد کسب‌وکارها به خوبی در این دوره آزمایشی رصد شود. حالا در حالی که هفت ماه از فاز آزمایشی پروفایل‌های کاری گذشته است، توییتر می‌خواهد استفاده از این اکانت‌ها را گسترش دهد؛ قابلیت جدیدی که مخصوص برندها و سازندگان خواهد بود.

توییتر ظرفیت استفاده از اکانت‌های کاری را گسترش می‌دهد 1

اکانت‌های کاری ابزار جدید توییتر هستند که بیزینس‌ها، ناشران، موسسان، توسعه‌دهنگان و سازندگان می‌توانند با استفاده از آن حضوری فعال، منحصربه‌فرد و شفاف در شبکه اجتماعی توییتر داشته باشند. در واقع همه بیزینس‌ها در همین لحظه، می‌توانند با ثبت درخواست خود جهت داشتن یک اکانت کاری در توییتر، خود را در این پلتفرم بیشتر از همیشه پروموت کنند و فعالیت کاری مشخصی در آن به نمایش بگذارند. اکانت‌های کاری ظاهر و پروفایل متفاوتی از دیگر اکانت‌ها خواهند داشت.

قبل‌تر از این‌ها هم، بسیاری از کسب‌وکارها اکانتی برای خود در توییتر ساخته بودند و فعالیت توییتری داشتند؛ اما این اکانت‌ها ماهیت کاری نداشتند.  با فعال شدن این اکانت‌های کاری، تمایز یک اکانت شخصی (Personal Profile) و یک اکانت کاری (Professional Profile) به خوبی مشخص خواهد شد. در حال حاضر تمامی کسب‌وکارها می‌توانند از اینجا اقدام به داشتن یک اکانت کاری کنند. کسب‌وکارها قادر خواهند بود در این اکانت، اطلاعات تجاری و کاری، وبسایت و راه‌های تماس را به اشتراک بگذارند. البته قسمت جذاب‌تر این اکانت‌ها قابلیت اضافه کردن بخش «فروشگاه» و «خبرنامه» کسب‌وکار در پروفایل کاری توییتر است.توییتر ظرفیت استفاده از اکانت‌های کاری را گسترش می‌دهد 2

یکی از نکات عجیب و ناخوشایند ماجرا این است که شما پس از اینکه «درباره ما» (About) پروفایل کاری خود را در فرم درخواست ثبت کردید، در پروفایل شما نمایش داده خواهد شد و شما دیگر قادر به تغییر و ویرایش دستی آن نیستید. برای این مسئله، باید دوباره در قسمت بیزینس توییتر، درخواست جدیدی بدهید تا بتوانید اطلاعات نمایش داده‌شده را در اکانت کاری‌تان تغییر دهید. با این حال، این قابلیت جدید یک سکوی پرتاب برای توییتر است و می‌تواند فرصت‌آفرینی‌های زیادی در پی داشته باشد. خود توییتر در این باره می‌گوید:

«ما به خوبی می‌دانیم که مردم برای تعامل کردن با برندها و مشارکت در گفت‌وگوهایی که درباره یک محصول یا خدمات شکل می‌گیرد به توییتر می‌آیند. چنین تقاضا و مشارکت بزرگی باعث می‌شود ما به ترکیب گفت‌وگوهای واقعی مردم با ویژگی‌های پیشرفته در توییتر باور داشته باشیم که نهایتا برای متخصصان، با هدف مدیریت بهتر کسب‌وکار و ارتقای هویت برندشان همراه خواهد بود.»

این ابزار نمایشی جدید توییتر که یک پروفایل مخصوص را برای کسب‌وکارها به خدمت می‌گیرد، می‌تواند به هدف‌های رنج بزرگی از کسب‌وکارها کمک کند. توییتر درباره این مسئله اظهار داشته:

«از خلال پروفایل‌های کاری، طیف گسترده‌ای از ابزارهای تخصصی و کاری برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود که در دسترس پروفایل‌های غیر کاری نیست. این ابزارها و امتیازات شامل تبلیغات توییتر، قابلیت پروموت سریع، ویژگی‌های پروفایلی پیشرفته، و کوشش‌های آتی ما در زمینه خرید است.»

آنچه که توییتر در گفته خود به عنوان «تلاش‌های آتی در زمینه خرید» از آن یاد کرده است، احتمالا مهم‌ترین مورد در میان موارد بالاست. توییتر در حال کار کردن روی ابزارهای تجارت الکترونیک خود است و این ابزارها برای فروش محصولات برندها به صورت آنلاین (و از کانال توییتر) بسیار مهم خواهند بود.

در حال حاضر، توییتر طیف بزرگی از آزمایش‌ها در زمینه خرید را هم از طریق پروفایل‌های کاری و هم توییت‌های شخصی آغاز کرده است. از آنجا که رفتار کاربر در زمینه خرید از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تا قبل از این در فیسبوک و اینستاگرام مشاهده شده است، توییتر هم می‌تواند در زمینه خرید درون‌برنامه‌ای و تجارت الکترونیک حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشد. 

در حال حاضر تنها سه پیمانه «درباره ما»، «فروشگاه» و «خبرنامه» برای پروفایل‌های کاری قابل استفاده است. باید دید توییتر در آینده چگونه می‌تواند با توجه به نیازهای کسب‌وکارها این پروفایل‌ها را گسترش دهد و ابزارهای تجارت الکترونیک را تقویت کند. طبق چیزی که مدیران این شبکه اجتماعی گفته‌اند، باید منتظر آپدیت‌ها و قابلیت‌های بیشتر در ماه‌های آتی باشیم.

بخوانید  بررسی جامع قیف هک رشد همراه با مثال‌هایی کاربری از تپسی

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک