پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار
نظارت روی تبلیغات ماهواره‌ای جدی‌تر می‌شود؛

با تبلیغ‌دهندگان در ماهواره و کانون‌های متخلف پس از تذکر برخورد می‌شود

الهه صالحی الهه صالحی
30 مهر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با تبلیغ‌دهندگان در ماهواره و کانون‌های متخلف پس از تذکر برخورد می‌شود
زمان مطالعه: 3 دقیقه

عباس محمدیان، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه  تبلیغ در ماهواره موجب ارزبری و ضربه به صنعت تبلیغات کشور می‌شود، اعلام کرد که در این سازمان عزمی جدی برای مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای وجود دارد و پس از تذکر با تبلیغ‌دهندگان به شبکه‌های ماهواره‌ای برخورد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ سیصد و هشتاد و هفتمین جلسه کمیته تلیغات استان تهران با موضوع بررسی پرونده‎‌های کانون‌های تبلیغاتی با حضور علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، عباس محمدیان مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرتضی خدمتکار مدیر کل امور اجتماعی استانداری شنبه ۲۸ مهرماه برگزار شد.

عباس محمدیان با بیان اینکه چالش‌های کلان شهر تهران در حوزه تبلیغات به اندازه کل اتحادیه اروپا است، گفت: ما در عرصه استفاده از تبلیغات نوین عقب هستیم، دنیا دنیای تکنولوژی و تحول است. متاسفانه ما در این زمینه کمی عقب هستیم اما می‌توان این عقب افتادگی را با استفاده از ظرفیت‌های همدلی بین وزارت کشور، شهرداری‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد، صداوسیما و سایر دستگاه‌ها جبران کرد. باید تبلیغات را از دریچه نوین نگاه کرد چرا که دنیای تبلیغات سنتی رو به اتمام است.

او افزود: امروز دلایل متعددی وجود دارد که تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای ارزان‌تر و با کیفیت بیشتری صورت می‌گیرد. بنابراین اگر عزمی برای برخورد با این موضوع وجود دارد به این دلیل است که آینده تبلیغات در کشور دچار مشکل نشود. اتفاق خاموشی که شکل گرفته صاحبان چنین کسب و کارهایی را به خطر می‌اندازد.

با تبلیغ‌دهندگان در ماهواره و کانون‌های متخلف پس از تذکر برخورد می‌شود 1

محمدیان با بیان اینکه در جغرافیای بزرگ شبکه‌های ماهواره‌ای حدود ۱۱۰ شبکه فارسی زبان رصد می‌شوند، گفت: در این میان به صاحبان کسب‌وکارهایی که در این شبکه‌ها تبلیغات داشته باشند ابتدا تذکر داده می‌شود و اگر به تذکرات توجه نشود در مراحل بعدی برخوردهای متناسب‌تری صورت می‌گیرد.

او افزود: برای مثال دو پرونده‌ای که امروز مورد بررسی قرار گرفت از این قبیل بود. یکی از این شرکت‌ها تا قبل از ارتباط با شبکه‌های متخاصم چیزی حدود هفتصد میلیارد تومان در کشور هزینه تبلیغات می‌کرد، همین نشان تجاری به محض ارتباط با آن شبکه‌ها مبالغ هنگفتی به صورت دلاری به ازای تبلیغات از کشور خارج می‌کند، مبالغی که به دست شبکه‌های متخاصم و ضد ایرانی می‌رسید. در برخورد اولیه‌ای که با صاحبان این کسب و کار صورت گرفت موضوع را انکار کرده و می‌گفتند ما سفارش ندادیم و آن شبکه‌ها خودشان از تبلیغات ما برداشتند و استفاده کردند. با رصد اطلاعاتی امنیتی که صورت گرفت مشخص شد که این تخلف به واسطه کانون‌های تبلیغاتی داخلی صورت گرفته است. بلافاصله راه گریز این کانون‌ها بسته و توسط دستگاه امنیتی شناسایی شدند.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر امروز با این کانون تبلیغاتی متخلف برخورد متناسب و بازدارنده‌ای صورت نگیرد و درس عبرتی برای سایر کانون‌ها نشود این تخلف ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین باید شبکه این تخلفات متلاشی شود. بر اساس آخرین آمار در حال حاضر ۷۵ نشان تجاری هستند که در شبکه‌های ماهواره‌ای متخاصم تبلیغات دارند و توسط هر کدام از آنها مبالغ هنگفتی ارز از کشور خارج می‌شود. بنابراین راهی جز برخورد قاطع و بازدارنده وجود ندارد و این رویکردی است که امروز در دستور کار ما در وزارتخانه و ادارات ارشاد وجود دارد.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in