پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

راهکارهای تریبون برای مدیریت ارتباط با رسانه: کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی

الهه صالحی الهه صالحی
2 آبان 1403
زمان مطالعه: 6 دقیقه
راهکارهای تریبون برای مدیریت ارتباط با رسانه: کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش روابط عمومی تریبون، تریبون در گزارش جامع ۱۴۰۲ خود «ارتباط با رسانه» را  فعالیت اصلی تیم‌های روابط عمومی در سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های خصوصی/دولتی معرفی کرده بود. در این گزارش ۴۲ درصد از متخصصان روابط عمومی اعلام کرده‌ بودند که در ماه، بین ۱ تا ۳ خبر برای رسانه‌ها ارسال می‌کنند. به‌علاوه، در سال گذشته «ارتباط با رسانه و پوشش خبری» در صدر فعالیت‌های برون‌سپاری شده تیم‌های روابط عمومی قرار داشته است. به طوری که ۲۹درصد از متخصصان روابط عمومی در ماه بیش از ۶ خبر برای رسانه‌ها ارسال می‌کنند.

چالش‌های سال گذشته متخصصان روابط عمومی  در ارتباط با رسانه‌ها

«تعامل با خبرنگاران و رسانه‌ها» به گفته ۲۳درصد از متخصصان روابط عمومی بزرگ‌ترین چالش‌ آن‌ها در سال ۱۴۰۲ بوده است. نداشتن دسترسی و ارتباط با رسانه‌های متنوع و مختلف، فرآیند مالی پیچیده و زمان‌بر پرداخت فاکتور رسانه‌ها برای انتشار اخبار، نبود امکان تعیین جایگاه انتشار خبر در رسانه،  نیاز به تعامل جداگانه برای انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ها و زمان‌بر بودن تعامل با تعداد زیادی از رسانه‌ها برای انتشار هر خبر از چالش‌های ارتباط با رسانه‌‌ها است که توسط متخصصان روابط عمومی در این گزارش به آن اشاره شده بود. 

راهکارهای تریبون برای مدیریت ارتباط با رسانه: کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی 1

مزایای استفاده از تریبون برای کسب‌وکارها

حال تریبون در گزارشی که در اختیار دی‌ام برد قرار داده، اشاره کرده است که این پلتفرم برای هرکدام از این چالش‌ها خدماتی را به فعالان روابط عمومی ارائه می‌کند. 

متخصصان روابط عمومی و سئوکاران، بزرگ‌ترین مخاطبان پلتفرم تریبون هستند و اخبار و رپورتاژهای خود را با اهداف روابط عمومی و سئو از طریق این پلتفرم منتشر می‌کنند.

برای انتشار اخبار با استفاده از پلتفرم تریبون، لازم است کاربر وارد حساب کابری خود شود و رسانه‌های مورد نیازش را انتخاب کند. پس از انجام پرداخت و بارگذاری فایل، خبر به‌شکل خودکار به دست رسانه‌ها می‌رسد. تریبون تلاش کرده است تا در این همکاری خدمات مختلف و مزایایی را برای صاحبان کسب‌وکارها خلق کند که در ادامه به آنها اشاره شده است. 

راهکارهای تریبون برای مدیریت ارتباط با رسانه: کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی 2

  • دسترسی آسان به رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی 

پیدا کردن راه تماس با مسئولان هر رسانه برای انتشار خبر عموما برای فعالان روابط عمومی کاری پرچالش است و تریبون تلاش کرده است تا با حضور بیش از ۲هزار رسانه فارسی‌زبان و ۱۰هزار رسانه بین‌المللی در پلتفرم خود این چالش را برای تیم‌های روابط‌عمومی ساده‌تر کرده و دسترسی آنها را به رسانه‌ها تسهیل کند.

  • انتشار خبر بدون تگ تبلیغاتی و در صفحه‌های اصلی و تخصصی رسانه 

در پلتفرم تریبون متخصصان روابط عمومی می‌توانند خبر خود را «بدون تگ تبلیغاتی» منتشر کنند. هم‌چنین می‌توان تعیین کرد یک خبر در کدام صفحه از رسانه‌ نمایش داده شود؛ برای نمونه اگر خبر در زمینه ارز دیجیتال است، احتمالا نمایش خبر در صفحه اصلی رسانه‌های تخصصی ارز دیجیتال می‌تواند به بهتر دیده شدن آن کمک کند. 

برای این منظور، پس از جست‌وجوی نام هر رسانه در پلتفرم تریبون، از بین گزینه‌های نمایش‌داده‌شده، رسانه‌های دارای امکان انتشار «بدون تگ تبلیغاتی» یا «انتشار در صفحه اصلی» را انتخاب شود.

هم‌چنین برای مشاهده تمام رسانه‌هایی که این امکان را دارند، در نوار سمت راست صفحه ساخت کمپین رپورتاژ آگهی، می‌توان از بخش «خدمات ویژه»، گزینه‌های بدون تگ تبلیغاتی و انتشار در صفحه اصلی را فعال کرد.

راهکارهای تریبون برای مدیریت ارتباط با رسانه: کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی 3

  • دسته‌بندی موضوعی رسانه‌ها

کسب‌وکارها تلاش می‌کنند اخبار خود را در رسانه‌هایی منتشر کنند که مخاطبان آن‌ها با مخاطبان کسب‌وکار هم‌پوشانی بالایی دارد. از این جهت برای کسب‌وکارها مهم است رسانه‌های تخصصی حوزه فعالیت خود را بشناسند و خبرهای خود را در آن‌ رسانه‌ها منتشر کنند.

متخصصان روابط عمومی در پلتفرم تریبون می‌توانند، رسانه‌های فعال در هر حوزه تخصصی را با انجام فیلتر «حوزه تخصصی فعالیت» مشاهده کننند. در پلتفرم تریبون، رسانه‌ها براساس حوزه‌های تخصصی ارز دیجیتال، استانی، املاک، بورس، بانک و بیمه، خبرخوان، خبری، خودرو و حمل‌و‌نقل، ساختمان، معماری و طراحی، سبک زندگی، سرگرمی، سلامت و زیبایی، صنعتی، علمی و آموزشی، فناوری و کامپیوتر، کسب‌وکار و استارتاپ، کشاورزی، گردشگری و مهاجرت، مالی و اقتصادی، مجله اینترنتی، هنر و ورزشی دسته‌بندی شده‌اند.

  • آسان‌تر کردن فرایند مالی 

یکی از چالش‌های انتشار خبر در تعداد زیادی رسانه، طی کردن چندین و چندباره فرآیندهای مالی برای پرداخت است. برای نمونه اگر روابط عمومی‌ها قصد انتشار خبر در ۲۰ رسانه را داشته باشند، ۲۰ فاکتور از ۲۰ رسانه به‌ دستشان خواهد رسید و  ناچار هستند ۲۰مرتبه فرآیند پرداخت را طی کنند. سپس تا زمان انجام پرداخت باید پاسخگوی رسانه‌ها درباره زمان پرداخت بمانند. هم‌چنین پس از انجام پرداخت نیاز به ارسال رسید پرداخت برای هر رسانه وجود دارد.

با انتشار اخبار به کمک پلتفرم تریبون، تنها یک مرتبه فرآیند پرداخت طی خواهد شد. به‌بیان دیگر  یک مرتبه «کیف پول تریبون» شارژ می‌شود و فرآیندهای مالی پرداخت به رسانه‌هایی که در آن‌ها خبر منتشر شده به  به‌ تریبون سپرده می‌شود.

راهکارهای تریبون برای مدیریت ارتباط با رسانه: کاهش پیچیدگی و افزایش کارایی 4

  • انتشار هم‌زمان خبر در سایت و شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ها

اگر  روابط عمومی‌ها قصد داشته باشند خبرشان پس از انتشار در سایت رسانه در شبکه‌‌های اجتماعی رسانه بازنشر شود، پس از جست‌وجوی نام هر رسانه می‌توانند گزینه‌ای را انتخاب کنند که امکان «بازنشر در کانال تلگرام، بازنشر در صفحه اینستاگرام» را هم داشته باشد.

هم‌چنین برای مشاهده تمام رسانه‌های دارای این امکان، از نوار سمت راست صفحه ساخت کمپین رپورتاژ آگهی، «خدمات ویژه» را انتخاب می‌شود و گزینه‌های «بازنشر در تلگرام» و «بازنشر در اینستاگرام» را فعال شوند.

  • انتشار ویدیو همراه خبر

برای مشاهده رسانه‌هایی که همراه خبر، ویدیوی مدنظر را نیز منتشر می‌کنند، کافی است از نوار سمت راست صفحه ساخت کمپین رپورتاژ آگهی، «خدمات ویژه» انتخاب شود و از بین گزینه‌های نمایش داده شده، «درج محتوای ویدیویی» را فعال کرد.

  • خرید بسته‌ای رپورتاژ آگهی با قیمت مناسب‌تر

با انتخاب «ساخت کمپین بسته رپورتاژ» در داشبورد پلتفرم تریبون، بسته‌های رپورتاژ آگهی را مشاهده خواهید می‌شود که به‌شکل موضوعی براساس حوزه تخصصی ارائه شده‌اند. برای نمونه چند رسانه‌ در حوزه تکنولوژی یا سبک‌ زندگی در یک بسته ارائه شده‌اند و امکان خرید آن‌ها با قیمت مناسب‌تر فراهم شده است. این بسته‌ها به خرید راحت‌تر رپورتاژ آگهی در یک حوزه تخصصی کمک خواهد کرد.

  • امکان خرید اعتباری رپورتاژ آگهی

در پلتفرم تریبون برای کمک به قدرت خرید کسب‌وکارها و سازمان‌ها امکان خرید اعتباری فراهم شده است. می‌توان رپورتاژ آگهی‌های  را به‌ شکل اعتباری خرید، بدون پرداخت وجه اخبار را منتشر کرد و مبلغ خرید  را در ۴ قسط و در طول ۳ ماه پرداخت کرد.

برای شروع کار با پلتفرم تریبون و انتشار اخبارتان، کافی است وارد حساب کاربری خود در تریبون شوید، روی گزینه «ساخت کمپین رپورتاژ آگهی» کلیک کنید و پس انتخاب رسانه‌های مورد نظر و انجام پرداخت، خبرتان را بارگذاری و برای رسانه‌ها ارسال کنید.

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

هارمونی