ترب از «تربجو» رونمایی کرد
فهرست مطلب
تربجو یک قابلیت جدید در ترب است که به کاربران امکان میدهد با ارسال تصاویر محصولات به دایرکت اینستاگرام، لینک همان کالا یا گزینههای مشابه را دریافت کنند. این ابزار توسط ربات جستوجوگر تصویری مدیریت میشود و هدف آن تسهیل خریدهای آنلاین در اینستاگرام است، هرچند مانند هر ابزار جدیدی، محدودیتهایی دارد.
به گزارش دیام برد، ترب بهتازگی یک قابلیت نوآورانه به مجموعه خود اضافه کرده که تجربه خرید آنلاین را برای کاربران راحتتر میکند. این ویژگی جدید تحت عنوان «تربجو» در قالب یک صفحه اینستاگرامی راهاندازی شده و توسط یک ربات هوشمند مدیریت میشود. کاربران حالا میتوانند با ارسال تصاویر محصولات موردنظر خود به دایرکت این صفحه، لینک همان محصول یا گزینههای مشابه آن را از ترب دریافت کنند.
«تربجو» یکی از صفحات اینستاگرامی ترب است که توسط یک ربات جستوجوگر تصویری مدیریت میشود. کاربران میتوانند عکس اسکرینشات یا پست اینستاگرام محصولات موردعلاقه خود را به دایرکت مسیج این پیج ارسال کنند و لینک همان کالا یا کالاهای مشابه در ترب، برایشان ارسال میشود. ممکن است کاربران برخی اوقات کالای موردعلاقهشان را در سایتهای خارجی یا حتی بهصورت حضوری ببینند. در این شرایط نیز میتوان برای یافتن محصول موردنظر، از ترب جو کمک گرفت.
هدف جا انداختن تربجو به عنوان یک ابزار روزانه است
جواد رحمانی، از تیم مارکتینگ ترب با اشاره به نوپا بودن این ابزار گفت: «برنامه مدیران این ابزار، جاانداختن آن در ذهن کاربرانی است که خریدهای خود را به کمک اینستاگرام انجام میدهند تا آنها بتوانند محصول موردنظر خود را با قیمت بهتر در ترب پیدا کنند.»
رحمانی در پاسخ به این سؤال که چرا به این ابزار احساس نیاز کردید، گفت: «بخش عمده خرید آنلاین از طریق اینستاگرام انجام میشود، بسیاری از فروشندگان در این فضا فعال هستند و تولید محتوا میکنند. هدف ترب هم این است که در هر خرید، به کاربر ارزش خودش را ارائه دهد. این ابزار به افراد کمک میکند که هنگام خرید از اینستاگرام بهراحتی و بدون اینکه نیاز به ترک اینستاگرام داشته باشند، قیمت کالای موردنظرشان را چک کرده و بعد از طریق ترب یا اینستاگرام اقدام به خرید کنند. بعلاوه، تکرارشوندگی و عادتسازی در فضای اینستاگرام بهتر از هر جای دیگری میتواند رخ دهد.»
در حال حاضر فقط عکس و پست اینستاگرام پشتیبانی میشود
رحمانی محدودیتهای فعلی را در دومورد دستهبندی کرد و ادامه داد: «محدودیت اول در نوع محتوایی است که در حال حاضر پشتیانی میشود. این محتوا شامل پست های اینستاگرام، اسکرینشات و یا عکسهای است که شخص کاربر میفرستد و شامل ریلز، پست ویدئویی و استوری نمیشود؛ اما باتوجهبه بازخورد کاربران در آینده تکمیل خواهد شد.»
او ادامه داد: «محدودیت دوم، دستهبندی کالاهاست. سرچ در این ربات بهصورت تصویری انجام میشود و این نیازمند خاص و متمایز بودن کالا از لحاظ بصری است تا سرچ تصویری معنادار باشد. به طور مثال نمیتوان تفاوت یک لپتاپ ۸ گیگی را از لپ تاپ ۲۴ گیگی از طریق سرچ تصویری تشخیص داد؛ اما میتوان یک پالتوی فوتر مشکی کوتاه، یک قوری با طرح بتهجقه، یک تیشرت با طرح گربه یا یک کرم آرایشی و بهداشتی از برندی خاص را از دیگر کالاها متمایز کرد. بهعلاوه اینکه کاربران در اینستاگرام دنبال خرید کالاهایی مثل گوشی و لپ تاپ نیستند و تربجو نیز این دسته از کالاها را در حال حاضر پوشش نمیدهد.»