پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

کمپانی گوگل، بعد از جایگزینی کوکی‌های Third-Party، کاربران را ردیابی نمی‌کند

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
2 فروردین 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمپانی گوگل، بعد از جایگزینی کوکی‌های Third-Party، کاربران را ردیابی نمی‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل به کاربران خود اطمینان‌داده‌ که کوکی‌های Third-Party، را با یک راه‌حل جایگزین که فعالیت تحت وب کاربران را ردیابی کند، جایگزین نخواهد کرد.

سال گذشته بود که کمپانی گوگل، به دنبال نگرانی رو به افزایش مردم در مورد حفظ حریم خصوصی در اینترنت، اعلام کرد قصد دارد، کوکی‌های Third-Party را از مرورگر محبوب خود بانام کروم، حذف کند.

کاربران زیادی عقیده دارند که خطرات جمع‌آوری اطلاعات از طریق کوکی‌های Third-Party به علت آسیب آن به حریم‌خصوصی از مزایای آن بیشتر است.

طبق یک مطالعه توسط مرکز تحقیقاتی Pew ، بیش از 72 درصد از افراد در واقع حس می‌کنند که فعالیت‌های آنلاین آنان توسط تبلیغات‌ها، شرکت‌های فن‌آوری و یا سایر شرکت‌ها ردیابی می‌شود. 81 درصد از افراد نیز، اعتقاد دارند که خطرات جمع‌آوری اطلاعات از مزایای آن بیشتر است.

بعد از درج این خبر، کاربران مرتبا از گوگل سوال می‌کنند که آیا همانطور که دیگران در صنعت تبلیغات در حال جایگزینی سیستم ردیابی کاربران هستند، گوگل نیز روش جایگزینی را برای ردیابی‌ کاربران توسعه خواهد‌داد؟

پاسخ گوگل به این نگرانی‌ها یک نه قاطع است. گوگل زمانی که کوکی‌های Third-Party از بین برود، به دنبال راه‌حل جایگزینی برای ردیابی کاربران در هنگام مرور در وب نخواهد بود.

در حالی که سایر ارائه‌دهندگان خدمات مرورگر اینترنت به ارائه بخشی از اطلاعات هویتی کاربران برای ردیابی تبلیغات، ادامه می‌دهند، گوگل متعهد به حفظ حریم‌خصوصی APIها است که از ردیابی فردی جلوگیری می‌کند.

از نظر گوگل، برای نتیجه‌گرفتن از تبلیغات دیجیتال، دیگر نیازی به ثبت و بررسی فعالیت‌های تحت وب کاربران نیست:

بخوانید  با چگونگی خرید بازی فیفا 23 از طریق گیفت کارت‌ها آشنا شوید!

افراد برای استفاده از مرورگرهای خود نیاز نیست، ردیابی در سراسر وب را قبول کنند. تبلیغ‌کنندگان نیز نیازی به پیگیری مصرف‌کنندگان به صورت فردی در سراسر وب ندارند تا بتوانند از مزایای تبلیغات دیجیتال بهره‌مند شوند.

جایگزینی شناسه‌های فردی با فناوری حفظ حریم‌خصوصی

«ناشناس ماندن و پردازش روی دستگاه» اکنون به لطف پیشرفت در انباشتگی اطلاعات به عنوان جایگزینی برای شناسه‌های فردی و راه‌حلی که برای تبلیغ‌کنندگان نیز نتیجه بخش باشد، امکان‌پذیر است.

گوگل در ماه ژانویه جزئیاتی درباره مکانیزم جایگزین کوکی، به نام FLoC منتشر کرد که در سه ماه آینده با تبلیغ کنندگان Google Ads آزمایش می‌شود. گروه‌های مبتنی بر FLoC نیز با انتشار بعدی در ماه جاری برای آزمایش عموم در مرورگر کروم در دسترس خواهدبود.

گوگل پشتیبانی از کوکی‌های first-party را در سیستم‌های تبلیغاتی خود ادامه خواهدداد که در آن شرکای تبلیغاتی، ارتباط مستقیمی با مشتریان خود دارند.

گوگل همچنین قول داده تا شرایط وب باز ((Open web)) را که در آن افراد می‌توانند به طیف وسیعی از محتوای دارای تبلیغات دسترسی پیدا کنند را حفظ کند، زیرا افراد در این حالت می‌دانند حریم خصوصی آنها به خطر نیفتاده‌است.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک