پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نماینده مجلس: طرح صیانت مراحل قانونی لازم برای مطرح شدن در مجلس را طی نکرده است

مهدیه اسماعیلی مهدیه اسماعیلی
23 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نماینده مجلس: طرح صیانت مراحل قانونی لازم برای مطرح شدن در مجلس را طی نکرده است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نوری قزلچه نماینده مجلس درباره بازگشت طرح صیانت به مجلس گفت: «طرح صیانت هیچگونه مراحل قانونی و آیین‌نامه‌ای لازم را در کمسیون مربوطه طی نکرده تا بتواند امروز در مجلس مطرح شود.»

طبق دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی، طرح صیانت با نام رسمی «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی»، طی هفته جاری در مجلس بررسی خواهد شد. این طرح که نام کامل ابتدایی آن «طرح صیانت از فضای مجازی» بود، بعدتر به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» تغییر نام داد. با اینکه کلیات این طرح با ۱۸ رای موافق و ۱ رای مخالف در  ۳ اسفند ۱۴۰۰  در کمیسیون مشترک مجلس تصویب شد اما یک روز بعد هیئت‌رئیسه مجلس، تصمیم کمیسیون مشترک در تصویب این طرح را به دلیل ایرادات شکلی در چگونگی بررسی طرح لغو کرد.

چندی قبل، جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس درباره طرح احتمال بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفته بود: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد‌. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»
به نظر می‌رسد تا توجه به پایان انتخابات مجلس و مشخص شدن ترکیب نمایندگان دوره آینده که از هفتم خرداد فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد، مجلس فعلی قصد دارد پیش از پایان دوره این طرح را نهایی کند.

پس از این اتفاق، «غلامرضا نوری قزلجه»، نماینده مجلس به «خبرگزاری دانشجو» گفته است: «معتقدم طرح صیانت نمی‌تواند مطرح شود چون آخرین جلسه کمیسیون بررسی آن مربوط به بیش از دو سال قبل بود و تصمیم آن مورد اعتراض بنده بود.  معاونت قوانین مجلس هم تایید کرد تصویب آن طرح خلاف آیین‌نامه مجلس بوده است؛ در نتیجه موضوع منتفی شد. بعد از آن هیچ جلسه رسمی برای آن کمیسیون برگزار نشد. در اینجا دو ابهام وجود دارد که اولا آیا آن کمیسیون هنوز پابرجاست؟ مسئله دیگر اینکه کمیسیون باید مطابق آیین‌نامه داخلی خودش اداره شود. یکی از مفاد مهم آیین‌نامه این بود جلسات رسمی کمیسیون باید به شکل زنده و آنلاین پخش شود. از آن زمان هیچ جلسه رسمی کمیسیون برگزار نشده که به حد نصاب رسیده و مطابق آیین‌نامه اداره شده باشد. هیچگونه مراحل قانونی و آیین‌نامه‌ای لازم را طرح صیانت در کمسیون مربوطه طی نکرده تا بتواند امروز در مجلس مطرح شود»

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی
نظرات