پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

مایکروسافت: Bing جدید با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT در راه است

زهرا محبی زهرا محبی
19 بهمن 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مایکروسافت: Bing جدید با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT در راه است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

درحالی که موتور جست‌وجوی you.com و گوگل برای عقب نماندن از قافله و پیشی گرفتن از ChatGPT، توسعه هوش مصنوعی و چت‌بات را در دستورکار خود قرار داده‌اند، مایکروسافت هم جایگاه خود را در این میان مشخص می‌کند. مایکروسافت در روز گذشته خبر توسعه نسخه جدید موتور جست‌وجوی بینگ و مرورگر اج با قابلیت‌های هوش مصنوعی را داد.

مایکروسافت در مراسم ویژه خود که دیشب برگزار شد و موضوعیتش در خصوص پیاده‌سازی هوش مصنوعی در محصولات مایکروسافت بود، از نسخه جدید بینگ و مرورگر اج پرده برداشت. ظاهرا چیزی که مایکروسافت توسعه داده است، چیزی با تواناهایی‌های بسیار فراتر از ChatGPT است.

بینگ جدید چگونه است؟

به طور کلی، بینگ جدید در قسمت‌های مختلفی پیشرفت‌های چشمگیر داشته است. بینگ در حال استفاده از نسل بعدی مدل‌های زبانی بزرگ شرکت OpenAI موسوم به GPT-3. است؛ زبان‌هایی که اختصاصا برای عمل جستجو بهینه‌سازی و طراحی شده‌اند و زورشان به ChatGPT می‌چربد. مدل پرومتئوس، متد تازه‌ای است که بینگ در حال استفاده از آن است و با هوش مصنوعی OpenAI کار می‌کند. مدل پرومتئوس نه‌تنها باعث ارائه نتایج دقیق‌تر، ایمن‌تر و مرتبط‌تر شده است، بلکه کمک می‎کند خرابکاران نتوانند در راه‌های غلط از این چت‌بات بهره ببرند. یکی از نکات مهم در خصوص تغییر بینگ، ارتقا دادن هسته مرکزی ایندکس‌های جست‌وجو از طریق پیاده‌سازی این مدل هوش مصنوعی در الگوریتم جست‌وجو است. این ارتقا، بزرگ‌ترین جهش از لحاظ ارتباط محتوا در طول تاریخ حضور بینگ است.

بینگ

در این مراسم همچنین به این اشاره شد که رابط کاربری بینگ به طور کلی عوض شده است. یکی از مزایای این رابط کاربری تازه، امکان جست‌وجوی عبارات تا 1000 کاراکتر است و گفت‌وگو را میان فرد و هوش مصنوعی شکل می‌دهد. البته مایکروسافت اشاره می‌کند که نتایج جست‌وجو با روی کار آمدن این چت‌بات از بین نخواهد رفت و کاربران همچنان می‌توانند در سمت چپ صفحه،  به آن دسترسی داشته باشند. چت‌بات پیشرفته بینگ نیز در صفحه راست صفحه در دسترس کاربران خواهد بود. همچنین، کاربرانی که مایل به مشاهده لینک‌های قدیمی نتایج نباشند، قادر خواهند بود به صفحه جدیدی بروند که اختصاصا برای چت کردن با هوش مصنوعی است.

کاربران می‌توانند هنگام کار با بینگ مانند ChatGPT سوالاتی را از چت‌بات این موتور جست‌وجو بپرسند و جوابی بهینه‌شده را تحویل بگیرند. نکته خارق‌العاده اینکه نسخه تازه بینگ قادر است نوشته‌ها را به 100 زبان مختلف دنیا ترجمه کند. نسخه جدید بینگ به صورت محدود در دسترس عده‌ای اندک از کاربران قرار می‌گیرد؛ مابقی کاربران می‌تواند با مراجعه به بینگ، نام خود را در لیست انتظار بگذارند. نسخه پیش‌نمایش موبایل نیز هنوز ارائه نشده است اما به‌زودی ارائه خواهد شد.

مایکروسافت اج جدید چگونه است؟

در کنار بینگ، مرورگر اج مایکروسافت نیز آپدیت شده است. رابط کاربری تازه، سبک‌تر شدن زیرساخت، بهره بردن از Fluent UI و ایجاد نوار کناری جدیدی برای ارتباط با چت‌بات مایکروسافت، از جمله تغییرات تازه این موتور جست‌وجوست. با مایکروسافت اج جدید، می‌توانید تعامل دائمی‌ای میان صفحات نتایج خود با هوش مصنوعی برقرار کنید و هوش مصنوعی، افزونه‌ای است که می‌تواند کار شما را راحت کند. 

برای آزمایش مرورگر اج جدید می‌توانید همین حالا از وب‌سایت مایکروسافت، پیش‌نمایش آن را دانلود کنید و نگاهی به تغییرات بیندازید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک