پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

در تهران‌تک‌سامیت مطرح شد: هوش مصنوعی مرز بین صنایع مختلف را از بین برده است

الهه صالحی الهه صالحی
28 آبان 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در تهران‌تک‌سامیت مطرح شد: هوش مصنوعی مرز بین صنایع مختلف را از بین برده است
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رویداد تهران تک‌ سامیت، ۲۵ و ۲۶ آبان در حوزه مد، هوش مصنوعی و فناوری در سالن همایش‌های رایزن برگزار شد و برندهایی از جمله چرم مشهد، مدیران خودرو، گروه برندهای درسا، نوبیتکس و… از حامیان این رویداد بودند. حاضران در نشست خبری این رویداد، براین باور بودند که عصر تازه‌ای از راه رسیده است که درآن صنایع مختلف از یکدیگر منفک نیستند و ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و بلاک‌چین می‌تواند بین صنایع مختلف پل بزند. آنها همچنین براین باور بودندکه دیجیتال فشن به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد.

هدف از برگزاری سالانه این رویداد، همگرایی بیش‌از پیش صنعت، تکنولوژی و کسب‌وکارها است؛ همچنین تهران تک سامیت قصد دارد به اثرات هوش مصنوعی AI در صنعت فشن به‌عنوان یک پنجره نوظهور بپردازد.

درسا از حامیان اصلی این رویداد در بخش‌های مختلف آن از جمله سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی ، پنل‌های تخصصی، فشن‌شو و نشست‌ها حضور داشت. سهیلا فتحیه، مدیر طراحی برند درسا با ارائه‌ای با موضوع دیجیتال فشن، محمودرضا چمنی مدیر مارکتینگ گروه برندهای درسا با برگزاری ورکشاپ با موضوع توسعه پایدار Sustainability در صنعت مد و فشن، آرزو خسروی مدیر طراحی محصولات سواروسکی و جواهرات و سارا مردانی مدیر پروژه طراحی دیجیتال فشن در پنل تخصصی با محوریت Women in Tech و همچنین محمدصادق صدیقی پژوهشگر ارشد تحول دیجیتال با ارائه‌ای در زمینه آیندهNFTها در این رویداد شرکت کردند.

به گزارش دی‌ام برد، مهدی معصومی، دبیر رویداد تهران تک سامیت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه تهران تک سامیت می‌خواهد نقطه اتصال صنعت، تکنولوژی و کسب‌وکارها باشد، گفت: «هوش مصنوعی این روزها بسیار ترند شده و کسب‌وکارهای زیادی در حال استفاده کردن از آن هستند؛ یکی از اهداف ما این بود که در این رویداد بتوانیم هوش مصنوعی و صنعت ریتیل را به هم گره بزنیم. این رویداد دو روزه ۵ بخش اصلی دارد که شامل فشن‌شوی دیجیتالی است و برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود و تصمیم گرفتیم  از این فرصت برای پرموت کردن برندها و محصولات‌شان استفاده کنیم.»

او ادامه داد: «ما از هنرمندانی که در حوزه NFT کار می‌کنند دعوت کردیم تا ببینیم آثار خود را برای نمایشگاهی که در این حوزه برگزار می‌کنیم، ارسال کنند. از سوی دیگر برای مطرح کردن اندیشه‌های افراد صاحب تجربه در این حوزه، یک بخش سخنرانی و انتقال تجربه را داریم و علاوه براین، ورک‌شاپ‌هایی را تعریف کرده‌ایم که به تاثیر هوش مصنوعی روی حوزه‌هایی مانند مارکتینگ و روابط‌عمومی و تحلیل این شرایط در آنها پرداخته می‌شود.

در تهران‌تک‌سامیت مطرح شد: هوش مصنوعی مرز بین صنایع مختلف را از بین برده است 1

مرز میان صنایع از بین رفته است

محمودرضا چمنی، نماینده گروه برندهای درسا نیز درادامه با اشاره به این نکته که چرم درسا دوسه سالی است که نام خود را به گروه برندهای درسا تغییر داده است و در دو لاین فشن و لایف استایل فعالیت دارد، گفت: برند درسا، برند ایرانی اصیلی است که دغدغه جدی دارد که بتواند نگاهی فرامرزی داشته باشد.

چمنی افزود: درسا برندی ایرانی است که تلاش کرده و با نگاهی فرامرزی و بین‌المللی محصولات خود را تولید کند. ساید دیجیتال یک فرصت برای دیجیتال فشن است و فناوری ابزارهایی را به کسب و کارها معرفی می‌کند که اتفاقات تازه‌ای را در مسیر تولیدشان ممکن کند.

همچنین چمنی مبنی بر چگونگی استفاده درسا از دیجیتال فشن توضیح داد: ما در شروع مسیر قرار داریم و تولیدات دیجیتالی می‌توانند بدون نیاز به تولید فیزیکی محصول باعث صرفه‌جویی و کمک به توسعه پایدار شود. در واقع دیجیتال فشن قدم بزرگی برای صرفه‌جویی و گامی در جهت توسعه پایدار و حمایت از محیط زیست است که متاسفانه تا کنون به دلیل محدودیت‌های متعدد مهجور مانده است و ما امیدواریم تهران سامیت فرصت مناسبی برای ادامه این مسیر باشد.

هانی هردانیان، مدیر بازاریابی مدیران خودرو که از حامیان دیگر این رویداد بود، در ادامه این نشست، عنوان کرد که در دنیای فعلی نباید صنایع مختلف را مستقل از یکدیگر دید و صنعت خودروسازی و فشن نیز در دنیای جدید از یکدیگر منفک نیستند.

او در این رابطه گفت: «صنعت خودرو فارغ از طراحی و تکنولوژی نیست و باید بپذیریم که زمان جدیدی رسیده است و با همین هدف ما افتخار این را داریم که یکی از حامیان رویداد تهران تک سامیت باشیم و بتوانیم با فعالان و متخصصان صنعت فشن و تکنولوژی تعاملی ایجاد بکنیم. افق دید ما این است که چطور می‌توانیم با صنایع مختلف در راستای تامین محصول بهتر برای هم‌وطنان خود را بهبود بدهیم.»

او با اشاره به اینکه چنین فعالیت‌هایی در ایران از دنیا اندکی عقب‌تر از دنیا شروع شده است، افزود:‌ «دیجیتال فشن یک فرصت است برای کسانی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که به نحوی از این فضا دور بوده‌اند تا حالا بتوانند هم سطح یا حتی جلوتر از کشورهای پیشرو حرکت کنند. دارایی‌های (Asset) دیجیتال، NFTها و دیجیتال فشن در دنیا به عنوان یک لاین توسعه پایدار جدی در دنیا عمر زیادی ندارد و می‌توان در این حوزه فاصله خود را با دنیا کمتر کنیم. ما در درسا افتخار می‌کنیم که یکی از اولین برندهایی هستیم که درحال صحبت درباره دیجیتال فشن هستیم.»

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات