پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

برگزاری سومین دوره از رویداد تدکس امید؛ ایده‌هایی برای افزایش درآمد ملی از طریق برندینگ

الهه صالحی الهه صالحی
8 آذر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برگزاری سومین دوره از رویداد تدکس امید؛ ایده‌هایی برای افزایش درآمد ملی از طریق برندینگ
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سومین دوره از رویداد تدکس امید پنجشنبه، دوم آذر ماه ۱۴۰۲، با محوریت «برندینگ» در مشهد برگزار شد؛ در این رویداد که «آفرینندگی» نام‌گذاری شده بود، بسیاری از متخصصان حوزه کارآفرینی، برندینگ، ارتباطات و تبلیغات سخنرانی کردند.

به گزارش دی‌ام‌ برد، تدرویدادی سالیانه است که در شاخه‌های مختلف زیرمجموعه‌هایی دارد. یکی از این زیرمجموعه‌ها رویداد بین‌المللی مشهد به نام تدکس امید است. در سومین تدکس امید، بابک بادکوبه، شهرام سیف‌هاشمی، رضا گنجوی، عادل دهدشتی، سیامک قاسمی، فاطمه جمیلی، آرش آبسالان، فرراد مقدم به سخنرانی پرداختند و راهکارهایی عملی برای رشد و پیشرفت برندها ارائه کردند.

بابک بادکوبه بنیان‌گذار آژانس راهبردهای ارتباطی خلاق بادکوبه، در ارائه‌ خود برندینگ را از زوایای تازه‌ای مورد بررسی قرار داد. او در ارائه خود به موضوعاتی مانند ارتباط نفت و برندها پرداخت و  ایده‌هایی برای افزایش درآمد ملی از طریق برندینگ ارائه کرد. او در ابتدا با مقایسه‌ی ارزش پول نفت ایران در مقابل برندهای خارجی گفت: «درآمد اصلی کشور ما در سال ۲۰۲۲ از منبع فروش نفت، حدوداً ۴۲ میلیارد دلار محاسبه شده و درواقع ارزش کالایی که از انبار ما خارج شده این عدد است. حالا اگر بخواهیم در سال ۱۴۱۲ درآمد ایران را به ۴۲۰ میلیارد دلار، بدون وابستگی به نفت افزایش دهیم، باید چه کنیم؟ یک مثال برای آن  برند والمارت است که ۱۰ برابر نفت ایران در یک سال درآمد دارد و این درحالی است که ما نمونه‌‌ والمارت را در ایران داریم؛ برندهایی مثل افق کوروش، هایپراستار، رفاه و…»

بادکوبه با اشاره به چالش‌ها و دغدغه‌های موجود برای برندینگ در ایران، راهکارهایی جهت برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور ارائه کرد. او گفت: «برای قطع وابستگی به درآمد نفت باید محتوای آموزشی تغییر کند تا نسل‌های جدید پس از ورود به بازار کار با رویکرد تازه‌ای به بحث برندینگ بپردازند.»

ثبات اقتصادی و اجتماعی برای رشد برندها، ارزشمند کردن تولید و صادرات، ارتباط با کشورهای دیگر و فرهنگ‌سازی راهکارهای دیگری بودند که او به آن‌ها اشاره کرد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک