الکامتاکز امسال یک روز به موضوعات حوزه بازاریابی میپردازد؛ گزارش نشست خبر نظام صنفی رایانهای
فهرست مطلب
نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانهای تهران (روز چهارشنبه ۳۰ خرداد) با محوریت بیستوهفتیمن دوره نمایشگاه الکامپ برگزار شد.
به گفته مسئولان برگزاری این رویداد، برای برگزاری نمایشگاه الکامپ در روز ۹ تیر حدود ۵۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده که ۳۰ هزار مترمربع آن فضای نمایشگاهی مفید خواهد بود.
در این نشست درباره موضوعات متنوعی، از جمله زمان برگزاری الکامپ و بخشهای مختلف این نمایشگاه صحبت شد.
در ابتدای مراسم سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، از همکاری این نهاد با نصر تهران در نمایشگاه الکامپ خبر داد و اعلام کرد: «اعضای ۲۰ کمیسیون اتاق بازرگانی طی سه روز در الکامپ بیستوهفتم حاضر میشوند تا اعضای صنف بتوانند از ظرفیت شبکهسازی با این افراد استفاده کنند.»
الکاماستارز بعد از ۴ سال برگشت
در بخشی از این رویداد، آرش برهمند، مدیر اجرایی الکاماستارز، از بازگشت این بخش پس از ۴ سال خبر داد و گفت: «در چینش جدید علاوه بر سالنهای ۸ و ۹، دولت الکترونیکی هم قرار گرفته و یکی از بخشهای سنتی الکامپ که کانترهای استارتآپی بودند برگشتهاند.»
به گفته برهمند الکاماستارز در وهله اول یک رویداد انگیزشی آموزشی است و هدف آن ایجاد فرصت حضور استارتآپها در مقابل بازار است. او در اینباره ادامه داد: «اگر توانسته باشیم ۴ روز این امکان را فراهم کنیم که بخشهای مختلف اکوسیستم در کنار هم در این نمایشگاه شرکت کنند به هدف خودمان رسیدهایم و دنبال اهداف متعالی نیستیم.»
برهمند در ادامه گفت: «اگر توانسته باشیم چهار روز این امکان را فراهم کنیم که بخشهای مختلف اکوسیستم در کنار هم در این نمایشگاه شرکت کنند به هدف خودمان رسیدهایم و دنبال اهداف متعالی نیستیم.»
الکامتاکز پاسخگوی دغدغه واحدهای بازاریابی کسبوکارهای دیجیتال
در ادامه هادی مرادی، سردبیر و بنیانگذار رسانه تخصصی دیامبرد، از اختصاص یکی از استیجها در سالن ۲۵ نمایشگاه بینالمللی به مدت دو روز برای اجرای الکامتاکز خبر داد و گفت: «قرار است پنلها و ارائههایی درباره موضوعات بازاریابی دیجیتال، تبلیغات، ارتباطات و روابطعمومی توسط رسانه دیامبرد برگزار شود. قصد داریم تا در این گفتوگوها به استارتاپهای حوزه بازاریابی و تبلیغات و همچنین دغدغههای واحدهای بازاریابی کسبوکارهای دیجیتال و کسبوکارهای حوزه اقتصادِ نوآوری به صورت ویژه توجه کنیم.»
دیگر بخشهای رویداد الکامپ
رضا حیدری عضو هیئتمدیره نصر تهران و دبیر الکامپ ۱۴۰۳، بخشهای «الکاماستارز»، «الکامپیچ»، «تینواستارز»، «توانتک»، «الکامتاکز» و «الکاماینشورتک» را از اصلیترین بخشهای جانبی الکامپ امسال برشمرد. همچنین در نمایشگاه امسال ۹ پارک علموفناوری کشور حضور خواهند داشت. علاوهبراین، ۵۰۰ شرکت خصوصی و استارتاپی در الکامپ حضور دارند.
مهدی نیازی، مدیر بخش «الکامپیچ» این نمایشگاه، از قرار گرفتن فضایی مشابه فضای ارائه به سرمایهگذاران در این بخش خبر داد.
آنت میناسیان، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری «رعد»، درباره ایده بخش «توانتک» توضیح داد: «ایده توانتک پرداختن به این موضوع است که تکنولوژی و دنیای فناوری چه تأثیری بر زندگی معلولان دارد.»
مشکات اسدی، مدیر بخش تینواستارز الکامپ، با اشاره به حضور این بخش در الکامپ از سال ۱۳۹۸، گفت: «تینواستارز از روز اول با مسئولیت اجتماعی افراد شکل گرفته و رشد کرده است. در این بخش منتورها و داورها در راستای مسئولیت اجتماعیشان فعالیت میکنند.»