دانا پرداز
اخبار
در رویداد تکنولایف مطرح شد:

تکنولایف می‌خواهد برندی آرام باشد و این را در تمام ابعاد استراتژی‌های مارکتینگ خود پیاده خواهد کرد

الهه صالحی الهه صالحی
12 آذر 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تکنولایف می‌خواهد برندی آرام باشد و این را در تمام ابعاد استراتژی‌های مارکتینگ خود پیاده خواهد کرد

به گزارش دی‌ام برد، هادی فرصادی، مدیر مارکتینگ تکنولایف، در نشست خبری پانزدهمین سالگرد تاسیس این برند با اشاره به فرایند ری‌برندینگ تکنولایف گفت: «کمپین جمعه سفید تکنولایف بعد از پروژه ری‌برندینگ ما آغاز شد و یکی از اهداف کمپین این بود که بتوانیم از طریق این کمپین ری‌برند شدن تکنولایف را به مردم اطلاع داده و اعتماد مخاطبان را جلب کنیم. پس از اجرای این کمپین، تکنولایف به طور متوسط ۳۱۰ درصد افزایش فروش را در بازه زمانی قبل از این رویداد تجربه کرد. در نهایت در این کمپین شاهد افزایش ۵ میلیونی بازدید از وب‌سایت بودیم و همچنین نرخ NPS ما در ماه گذشته ۵۶ درصد بود که در مقایسه با شاخص‌هایی که در دنیا وجود دارد، نرخ مطلوبی است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه تخمین می‌زنیم که در بازار آنلاین محصولات دیجیتال سهم بازاری بیش از ۱۳ درصدی داریم، گفت: «یکی از اهداف امسال ما این بود که زنجیره ارزش را برای مخاطب تقویت کنیم و سرویس خوبی ارائه کنیم. همچنین اخیرا چند سرویس جدید تکنوپی، تکنوگلد و تکنوبیزنس را ارائه کرده‌ایم که برگرفته از نیاز مخاطبانمان بود.»

خرید از وب‌سایت‌های آرام انتخاب ۹۲ درصد از کاربران بود

در ادامه تورج صابری‌وند، استراتژیست برند که مسئولیت ری‌برندینگ این مجموعه را برعهده داشته است، گفت: «این پروژه برای ما با یافته‌های تکان‌دهنده‌ای آغاز شد؛ ما در ابتدای این پروژه از مخاطبانمان پرسیدیم که انتخاب آنها برای خرید وب‌سایت‌های آرام است یا وبسایت‌های پرهیجان؟ و ۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گزینه وب‌سایت‌های آرام را انتخاب کردند. با دریافت چنین نتایجی از این نظرسنجی، اگر به کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی که مدام در تلاش‌اند که پرهیجان و شگفت‌انگیز باشند، این سوال برای ما پیش خواهد آمد که آیا کسب‌وکارها به اشتباه فکر می‌کنند که نیاز مردم هیجان است؟»

او با اشاره به اینکه این سوال را می‌توان از یک منظر اجتماعی هم طرح کرد، گفت: «آیا برای جامعه ما امروز کسب‌وکارها، دیزاین‌ها و تبلیغ‌های پرهیجان با جذابیت‌های اغراق‌آمیز نیاز است یا کسب‌وکارهایی که آرامند و دیزاین های آرام دارند؟ مسئولیت اجتماعی کسب‌وکارها چیست؟ استاندارد ISO26000 می‌گوید، مسئولیت اجتماعی برندها این است که کسب‌وکار خودشان را انجام بدهند اما آسیب کمتری به محیط زیست بزنند؛ آلودگی محیط زیست هم فقط آلودگی هوا و غیره نیست بلکه این هم مهم است که شما به واسطه تبلیغ و برندینگ به واسطه کسب‌وکارتان، آلودگی بصری ایجاد نکنید.»

صابری‌وند افزود: «همین الگوی فکری و همین مسئولیت در فصل جدید تکنولایف با جدیت دنبال می‌شود و تکنولایف کاملا خود را مسئول و متعهد می‌داند که اضطراب و آلودگی‌های بصری ایجاد نکرده و برند آرامی را بسازد. تلاش ما براین است که این موضوع در تمام ابعاد این برند دیده شود. در دیزاین‌های تکنولایف همه رنگ‌ها، رنگ‌های آرام آبی و رنگ‌های جانبی نیز یا سفید یا خاکستری کم‌رنگ هستند. علاوه‌بر این، در فصل جدید تکنولایف از تصویرهای دنج و زیبا و آرام طبیعت بهره گرفته شده است و شما این را نه فقط در دیزاین‌ها، کمپین‌ها و وب‌سایت بلکه در شبکه‌های اجتماعی تکنولایف هم خواهید دید.»

او در پایان تاکید کرد: «در این رابطه حتی لحن پیامک‌های تکنولایف نیز تغییر کرده و به جای ارسال پیام‌های هیجان‌انگیز به این سمت رفته است که با لحن آرام‌تر و موقرتری برای مخاطبان خود پیامک ارسال کند. دعوت به آرامش هرچند غافلگیر کننده است اما سعی ما براین بوده که انسان محور بودن برند تکنولایف را در مرکز توجه قرار دهیم و می‌دانیم که مشتری‌مداری فقط این نیست که فرایند خرید کاربر تسریع شود.»

راه‌های دیگری به جز سروصدا برای انتقال پیام وجود دارد؟

پیش از اعلام رسمی ری‌برندینگ تکنولایف، این برند یک کمپین محیطی با شعار «مجبور نیستید با هیجان خرید کنید» اجرا کرد که در آن از رنگ آبی و تصاویر دریا استفاده شده بود. اما نکته اینجا بود که این کمپین به دلیل استفاده از فونت‌های کوچک و کمرنگ مورد انتقاد قرار گرفت تا جایی‌که پس از مدت کوتاهی از اکران آن، دیزاین بیلبوردها تغییر کرد و عبارات به کار رفته پررنگ‌تر و بزرگ‌تر شدند تا خوانایی بهتری داشته باشند.

فرصادی در رابطه با این موضوع در پاسخ به پرسش دی‌ام برد مبنی براینکه تکنولایف چه استراتژی‌هایی را به کار می‌گیرد که در صورت اکران کمپین‌های محیطی به اهداف خود از تبلیغات برسد، می‌گوید: «به اعتقاد من استراتژی‌ها براساس اهداف شکل می‌گیرد. در کمپینی که شما به آن اشاره کردید، هدف ما این بود که ری‌برندمان را معرفی کرده و آگاهی از برند را افزایش دهیم و پیام «خرید آرام در فضایی مطمئن» را به مخاطب بدهیم و اعتقاد داریم که این پیام به درستی منتقل شد.»

صابری‌وند نیز در پاسخ به این پرسش دی‌ام برد گفت: «همه می‌دانند که اگر شما پیام تبلیغاتی خود را با سروصدای بلند منتشر کنید، همه به آن توجه می‌کنند اما سوال اینجاست که آیا این تنها راه رساندن پیام برند به گوش مخاطبان است؟ آیا مردم چنین چیزی را دوست دارند و اصلا چنین چیزی نیاز امروز جامعه ماست؟ این تنها راه نیست و راه‌های دیگری هم برای ارسال پیام وجود دارد.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...