پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

هوش مصنوعی در خدمت راهکارهای نوآورانه پارت

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
6 دی 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
هوش مصنوعی در خدمت راهکارهای نوآورانه پارت
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدتی است که هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن در صدر اخبار قرار گرفته‌ است و هرروز از دستاورد جدید مرتبط با آن رونمایی می‌شود. هوش مصنوعی مدت‌هاست که در سازمان‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشور خودمان، ایران، نیز شرکت‌هایی در صنایع مختلف وجود دارند که محصولات خود را با تکیه بر هوش مصنوعی توسعه داده‌اند.

برای مثال شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، پیشرو در ارائه خدمات نوین اقتصادی، سال‌هاست که تمام تلاش خود را برای توسعه محصولاتی نوآورانه به کار گرفته است؛ محصولاتی که هم تسهیل کننده امور افراد جامعه باشد و هم سازمان‌های مختلف را در ارائه خدماتی بهتر به مشتریان یاری کند.

مجموعه خدمات احراز هویت بیومتریک، امضای دیجیتال، سفته الکترونیکی و اعتبارسنجی، راهکاری جامع برای اعطای تسهیلات غیرحضوری است که به پشتوانه تیمی متشکل از متخصصین حوزه فین تک در مجموعه دانش بنیان پارت توسعه یافته­اند‌. اما آنچه این محصولات را نسبت به رقبا متمایز می کند، استفاده از هوش مصنوعی در توسعه‌ی آن‌ها است. در نمایشگاه تراکنش امسال که از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ دیماه برگزار خواهد شد، میتوانید اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصولات کسب کنید.

رد پای هوش مصنوعی در راهکار جامع اعطای تسهیلات پارت

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، پارت به عنوان پیشرو در ارائه خدمات اقتصادی، محصولاتی را توسعه داده است تا به عنوان راهکاری جامع برای اعطای تسهیلات غیر حضوری، در اختیار سازمان‌های مختلف قرار گیرد.

می‌دانیم که غیر حضوری شدن فرآیندهای اعطای تسهیلات هم در تسهیل امور افراد جامعه نقش مهمی دارد، هم در امور سازمان و کاهش هزینه‌های آن. اما شرط اساسی برای کارایی این خدمات بهره بردن از دقت، سرعت و امنیت در زیرساخت های ارائه خدمت است.

هوش مصنوعی با کم کردن نقش افراد در فرآیندهای پیچیده و حساس و حذف خطای انسانی، دقت فرایندها و همچنین سرعت انجام آن‌ها را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

بنابراین، جمعی از بهترین متخصصان این حوزه در پارت گرد هم آمدند تا با تشکیل بزرگ‌ترین تیم هوش مصنوعی کشور، محصولاتی را در راستای اعطای تسهیلات غیرحضوری توسعه داده و به سازمان‌های مختلف ارائه دهند.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر میاندازیم به محصولات پارت دانش بنیان که با تکیه بر هوش مصنوعی توسعه داده شده‌اند.

هوش مصنوعی در خدمت راهکارهای نوآورانه پارت 1

قاب محصولات نوآور پارت

سرویس احراز هویت بیومتریک، سرویس امضای دیجیتال، سرویس سفته الکترونیک و سرویس اعتبارسنجی، نسل جدید راهکاری اقتصادی هستند که در پارت توسعه یافته‌اند و می‌توانند در قالب یک راهکار جامع ارائه شوند؛ به این ترتیب که کاربران می‌توانند پس از اعتبارسنجی و احراز هویت، سفته الکترونیک که پیش‌نیاز آن امضای دیجیتال است را دریافت کرده و برای دریافت وام یا تسهیلات اقدام نمایند.

  1. سرویس احراز هویت پارت (فراشناسا)

پارت با استفاده از فناوری بیومتریک و تکیه بر توان هوش مصنوعی خود، سرویس احراز هویت بیومتریک را به عنوان یک سامانه‌ی بومی توسعه داده است. توانایی پارت در توسعه چنین محصولی آن هم به صورت کاملا بومی، در زمان پاندمی کرونا به کمک جامعه شتافت.

در همه‌گیری کرونا که رعایت فاصله‌ی اجتماعی و عدم شکل‌گیری تجمعات یک شرط حیاتی بود، نیاز به یک بستر احراز هویت که هم دقت و سرعت کافی داشته باشد و هم امنیت کاربران و سازمان‌ها را در نظر داشته باشد، به شدت احساس می‌شد؛ چرا که برای فرآیندهایی مانند ثبت نام ثنا یا سجام، افراد باید به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه می کردند.

در چنین شرایطی سرویس احراز هویت پارت در اختیار مجموعه هایی مانند قوه قضاییه قرار گرفت تا سنجش اصالت و هویت افراد برای ثبت نام ثنا، به صورت کاملا غیر حضوری انجام پذیرد. سرعت انجام فرآیند احراز هویت و سهولت استفاده از این سرویس از مهم‌ترین عوامل استقبال عموم جامعه از احراز هویت غیرحضوری بود و تا کنون احراز هویت میلیون ها نفر توسط این سامانه انجام شده است.

استفاده از هوش مصنوعی در زیرساخت این سرویس، تاثیر چشم‌گیری در افزایش دقت و سرعت آن گذاشته و دغدغه‌ی خطای نیروی انسانی در تشخیص هویت را کاملا از بین برده است.

  1. سرویس امضای دیجیتال

سرویس امضای دیجیتال نیز با هدف امکان ارائه خدمات به شکل غیرحضوری توسعه یافته است. استفاده از زوج کلید در سامانه امضای دیجیتال و نیز احراز هویت الکترونیکی، امنیت این سرویس را تا حد چشم‌گیری افزایش داده و به این ترتیب، چالش جعل امضا که از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌ها می‌باشد برطرف شده است

صدور گواهی امضا با کمک این سامانه به راحتی و از طریق یک گوشی تلفن همراه قابل دستیابی است.

  1. سرویس سفته الکترونیک (آی کاپ)

پس از توسعه‌ی محصول امضای دیجیتال، امکان توسعه‌ی یک محصول جدید برای پارت فراهم شد: سفته الکترونیک.

سفته الکترونیک که در زیرساخت آن از سرویس‌های امضای دیجیتال و احراز هویت استفاده شده است، به منظور ارائه تسهیلات به شیوه‌ای مدرن و آسان، برای نخستین بار در اختیار کاربران بانک رسالت و پس از آن بانک مهر قرار گرفت تا بتوانند به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون نیاز به طی کردن فرآیندهای طولانی و پیچیده، تسهیلات مورد نظر خود را به صورت کاملا غیرحضوری و تنها از طریق تلفن همراه دریافت کنند.

پاسخ به بیش از 2 میلیون درخواست صدور سفته در کمتر از دوسال گواه این مدعاست.

  1. سرویس اعتبارسنجی (مرات)

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شرکت دانش بنیان پارت یک راهکار یکپارچه برای اعضای تسهیلات غیرحضوری در دست دارد و از آنجا که نیاز به بررسی سابقه مشتری و رفتار اعتباری او برای پرداخت تسهیلات ضروری است، سرویس اعتبارسنجی مرات به این منظور توسعه یافته است.

بررسی 11 میلیون پرونده اعتبارسنجی با این سرویس که از دقیق‌ترین الگوریتم‌های تشخیص نرخ نکول بهره می برد، اعتبارسنجی را سریع‌تر، آسان‌تر و منعطف‌تر کرده و به این ترتیب، در پایین آوردن ریسک اعطای تسهیلات، مجموعه های مالی بانکی، فروشگاه ها و دیگر کسب کارها را یاری می کند.

پارت دانش بنیان در نهمین نمایشگاه تراکنش

پارت در نهمین  نمایشگاه تراکنش ایران که از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ دی‌ ماه ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های کانون و هتل لاله برگزار می‌شود آماده گفتگو با فعالان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری خواهد بود و با ارائه محصولات امضای دیجیتال، سفته الکترونیک و احراز هویت در قالب نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های ارائه محصول، تلاش می کند تا به بهترین شکل ممکن مسیر توسعه هر چه بیشتر فناوری و تکنولوژی در کشور را ادامه دهد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک