برای برند رفرش کل گروه تپسی، برنامههایی داریم
فهرست مطلب
سید مصطفی حسینی، مدیرعامل تپسی در نشست خبری این مجموعه اشاره کرد که با هدف بازآفرینی برند تپسی و نزدیک کردن آن به یک راهکار جامع برای زندگی روزانه افراد جامعه، برنامهای برای برند رفرش کل این گروه در دست انجام است.
به گزارش دیام برد، مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی در نشست خبری عملکرد این پلتفرم با بیان اینکه تپسی درحال توسعه سرویسها است و سعی میکند از ارائه سرویس خدمات حملونقل به سمت سرویسهای دیگر با نقشه مشخص و برنامهای زمان بندی شده برود، گفت: «تپسی در سال ۱۴۰۳ عملکرد بسیار خوبی در سرویس تاکسی داشت و رشد زیادی را تجربه کردیم. درواقع تپسی با توجه به رشد تورم در ایران، رشد ۱۳۱ درصدی را در عملکرد آبان ماه خود نسبت به سال قبل داشت و به همین خاطر هم این موضوع شائبه را برای رسانهها یا حتی خود بورس ایجاد کرد که این رشد ناشی از افزایش سطح کمی سرویسها بوده یا تورم باعث شده این رشد ایجاد شود؛ هدف ما نیز از برگزاری این نشست همین بود که بیشتر درباره سرویسهای مختلف سوپر اپلیکیشن تپسی توضیح دهیم.»
سیدحسینی با اشاره به اینکه درآمد ماهانه تپسی از سرویس تاکسی است و روند سفرها رو به رشد است؛ گفت: «از اول سال، تاکنون، به رشد ۱۴۰ درصدی رسیدهایم. شرکت رقیب در گزارش سالانه سال ۱۴۰۲ خود اعلام کرد که یک میلیارد و ۳۰۰ و هفتاد میلیون سفر داشته است؛ این در شرایطی است که ما بر اساس سنجههای مختلفی همچون اطلاعاتی که از بازار کسب میکنیم، مولفههایی نظیر جمعیت شهری و میزان تردد و که شهرداری اعلام میکند، میتوانیم اثبات کنیم که ادعای شرکت رقیب غلط است.»
۲۶ درصد سهم از بازار تهران را داریم
مدیرعامل تپسی تاکید کرد: «ما در حال حاضر بر هشت شهر بزرگ متمرکزیم و به همین خاطر است که اکنون سهم ۳۱ درصد بازار مشهد را داریم؛ روندمان هم کماکان رو به رشد است. در تهران هم حداقل ۲۶ درصد سهم بازار را داریم. مشهد رشد ۱۲۰٪ و در تهران رشد دو برابری داشتهایم. در قم اصفهان و کرج رشد ۲۰٪ داشتیم. در مجموع میتوان گفت سهم بازار ما با نگاه و تحلیل محافظه کارانه ۲۳ درصد است.»
او از تپسی دلیوری و رشد ۳ برابری آن خبر داد و گفت: «اتوپیک و موتوپیک در کسبوکارهای معطوف به نیازهای مشتریان است تمرکز کند و موفقیت خوبی هم داشته است. اما در گروه دلیوری تپسی که شامل دلیوری الوپیک، زپاکسپرس میشود، ۳۰ درصد از بازار را داریم.
مدیرعامل تپسی با اعلام این خبر که به زودی تپسی مارکت رونمایی خواهد شد، گفت: «امیدواریم که تا پایان آذر ماه این بخش به سوپراپ اضافه شود. تمرکز ما در تپسی مارکت بیشتر روی سوپرمارکتهای برتر محلی است. همچنین قرار است سرویس تپسی دکتر و سفارش آنلاین دارو و تپسی گاراژ به منظور توسعه مراکز خدمات رسانی به رانندگان تپسی اضافه شود.
برای برندرفرش کل گروه تپسی برنامه داریم
مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی در نشست خبری این سوپراپلیکیشن در پاسخ به دی ام برد مبنی براینکه برند رفرش مجموعههای افود و دارتیل و اضافه شدن نام تپسی به آنها چه تغییراتی در آمارهای مرتبط با رشد و استراتژیهای بازاریابی تپسی ایجاد کرده است، گفت: «ما پس از این تغییرات، از نظر استراتژی برندینگ به یک مسیر مشخص رسیدهایم و برای ما روشن بود که ما نمیتوانیم همزمان ۵ -۶ برند مختلف را اداره کنیم. بعد از این تغییرات، تپسی فود کمپین محیطی خود را در شهر مشهد اجرا کرد که با همین رویکرد، تیم حاضر در سوپراپ تپسی و تپسیکب دراین کمپین نقش داشتند که بتوانند این حس را ایجاد کنند که تپسیفود بخشی از خانواده تپسی است.»
او ادامه داد: «در حال حاضر نیمی از ترافیک منجر به فروش ما در تپسی فود از سوپراپلیکیشن تپسی میآید که همین ترافیک دو برابر سفارشات مرداد ماه تپسیفود در مشهد بوده است. این موضوع درباره تپسیشاپ نیز صدق میکند و بخش عمده ترافیکی که در این پلتفرم به فروش ختم میشود از سوپر اپلیکیشن تپسی آمده است.»
مدیرعامل تپسی در پاسخ به اینکه آیا قرار است نام اکالا هم تغییر کند یا خیر، گفت: «در حال حاضر یک پروژه برند رفرش برای کل گروه تپسی در دست انجام است و هدف ما در این پروژه این است که برند تپسی را بازآفرینی کرده و آن را به یک راهکار جامع برای زندگی روزمره افراد نزدیک کنیم.»
او در ادامه اشاره کرد: «امروز بیشترین سهم بازار و آگاهی از برند در مشهد است و به همین دلیل به واسطه آشنایی کاربران با تپسی بیشترین اثر را گرفتیم و از زمانی که نام افود به تپسی فود تغییر کرده است میزان سفارشات این پلتفرم ۵ برابر شده است. سهم از بازار ما در حال حاضر ۱۵ درصد است اما از دید ما جا برای بهبود به ویژه در بخشهای مرتبط با استراتژی برندینگ و بازاریابی زیاد است.»