پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

مدیرعامل تپسی از تلاش هکرها برای سرقت اطلاعات این مجموعه خبر داد؛ فتا: منبع آلودگی هک تپسی برطرف و نگرانی وجود ندارد

الهه صالحی الهه صالحی
11 شهریور 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل تپسی از تلاش هکرها برای سرقت اطلاعات این مجموعه خبر داد؛ فتا: منبع آلودگی هک تپسی برطرف و نگرانی وجود ندارد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

میلاد منشی‌پور در توییتی از تلاش هکرها برای سرقت اطلاعات این شرکت توسط هکرها و تلاش آنها برای اخاذی خبر داد؛ به نظر می‌رسد این افراد ادعای سرقت اطلاعات سفرها، راننده‌ها و مسافران تپسی را کرده‌اند.

به گزارش دی ام برد، منشی‌پور در توییت خود اعلام کرده است: «در چند روز گذشته متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدیم. به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها را بستیم».

به نظر می‌رسد هکرها مدعی سرقت اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه و همچنین اطلاعات ۱۳۶ میلیون سفر شده‌اند. البته هکرها درحالی ادعای سرقت ۶ میلیون راننده را کرده‌اند که تعداد راننده‌های تپسی طبق گزارش‌های کدال در حدود ۲.۵ میلیون نفر عنوان شده است.

مدیرعامل تپسی از تلاش هکرها برای سرقت اطلاعات این مجموعه خبر داد؛ فتا: منبع آلودگی هک تپسی برطرف و نگرانی وجود ندارد 1

 

منشی‌پور در رابطه با این موضوع اشاره کرده است که براساس ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت شده است، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر این اطلاعات از تپسی درخواست پول کرده‌اند اما این مجموعه تصمیم گرفته است که به این اخاذی تن ندهد. چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سواستفاده‌های آتی وجود ندارد. بلکه تشویقی برای ادامه‌ این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.

او با ابزار تاسف از این اتفاق و پذیرش مسئولیت موضوع وعده داده تا بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این سرقت اطلاعاتی انجام خواهد داد و متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

در ادامه پلیس فتا اعلام کرد که منبع آلودگی هک شدن تپسی برطرف شد و نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.

به گزارش دیجیاتو سرهنگ «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا در واکنش به هک شدن تپسی در اظهار نظری گفت منبع آلودگی برطرف شده و نگرانی برای کاربران وجود ندارد! این موضوع در حالی مطرح می‌شود که خود شرکت تپسی، قربانی حمله هکرها، هنوز در حال بررسی بیشتر ابعاد مختلف حمله سایبری بوده و به‌نظر می‌رسد که دیتای لو رفته همچنان در حال فروش در اینترنت است.

پاشایی به مهر اعلام کرده گروه هکری که تپسی را هک کردند، تقاضای ۳۵ هزار دلار از این شرکت داشتند تا اطلاعات خدمات گیرندگان را برگرداند و منتشر نکند که به گفته پاشایی، شرکت تپسی این کار را انجام نمی‌دهد و از گروه هکری شکایت می‌کند. این گفته پاشایی با صحبت‌های مدیرعامل تپسی مبنی بر عدم باج‌دهی به هکرها مطابقت دارد. 

سرهنگ پاشایی به خبرگزاری مهر گفت: «در پی شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری اقدامات قضائی انجام شده و منبع آلودگی برطرف شد. شرکت تپسی هم در حال انجام خدمات خود است و هیچ نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.»

لازم به اشاره است که ‌‌شرکت تپسی هنوز گزارش شفافی درباره گستردگی این حمله و حجم داده‌های استخراج شده، منتشر نکرده است.

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات