سبحان فروغی: پلتفرم تبلیغات کلیکی سنجاق در تپسل ادغام شد
فهرست مطلب
ادنتوورک سنجاق قرار است با تپسل ادغام شده است و قرار است که در کنار سایر زیرمجموعههای دیگر این هلدینگ مانند مدیااد فعالیت خود را ادامه بدهد.
به گزارش دیام برد، سبحان فروغی مدیرعامل هلدینگ تپسل در گفتگو با دیام برد با اشاره به اینکه اضافه شدن سنجاق به تپسل در اواخر سال گذشته نهایی شد، توضیح داد: «شما میتوانید به چند شکل در بازار وارد رقابت شوید. یکی از این روشها این است که اعداد بزرگی را خرج کرده و تلاش کنید رقیب خود را حذف کنید؛ من با این مدل رقابت موافق نیستم چرا که بازار ایران سقف بلندی ندارد و ثبات اقتصادی نیز کم است.»
او ادامه داد: «به همین دلیل من ترجیح میدهم که رقابت را از جنس پارتنرشیپ و همکاریهای بلندمدت رقم بزنیم. رویکرد ما درمورد سنجاق هم همین بود. آنها یک سهمی در بازار داشتند و سهمشان درست است که از ما و یکتانت کمتر بود اما قابل توجه بود و تیم خیلی خوبی هم بودند و فرهنگ یکسانی با ما داشتند. در نهایت وارد گفتوگو شدیم و تصمیم براین شد که این اتفاق از ابتدای امسال رقم بخورد.»
مدیرعامل تپسل گفت: «ما در این سالها به واسطه درکمان از بازار ایران به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم زنده بمانیم حتی وقتی فرصتی برای رشد ایجاد میشود هم باید اندکی محافظهکار باشیم؛ در نتیجه اگر بنا بر ورشکستگی بود ما باید ورشکسته میشدیم اما ما حتی با وجود اینکه دوستانمان تعدیلهای سنگینی داشتند، تعدیل هم نداشتیم و هرچند که آسیب دیدیم اما زنده ماندیم.»
او در رابطه با اینکه چرا با گذشت ۴ ماه از اضافه شدن سنجاق به تپسل این موضوع رسانهای نشده است، گفت: «رویکرد سازمان ما به فعالیتهای رسانهای یک رویکرد فعال و پرواکتیو نبود و زمان میبرد تا این رویکرد تغییر کند. موضوع دیگر این بود که سعی کردیم ابتدا همه ابعاد و زوایای این موضوع مشخص شود و وقتی همه چیز روی روال افتاد، آن را اعلام کنیم.»
متریکس از این پس یک ابزار مارکتینگ اتومیشن است
فروغی در رابطه با ادغام پوشه و متریکس توضیح داد: «ما دیدیم که ابزارها و کانالهای پوشه را در متریکس نیاز داریم و علاوه بر پوش نوتیفیکشن و پیامک، قرار است که به زودی ایمیل را به متریکس اضافه کنیم و میتوان از این پس متریکس را یک ابزار مارکتینگ اتومیشن دانست.»
به گفته مدیرعامل تپسل بخش توسعه این موضوع در خود تپسل انجام شده است و به زودی ایمیل نیز قرار است در یک همکاری با پاکت به متریکس اضافه شود.
در حال ورشکستگی نیستیم
مدیرعامل تپسل در رابطه با شایعاتی که مبنی بر ورشکستگی و از دست دادن سهم از بازار مدیا اد شنیده میشود، توضیح داد: «حضور ما در فضاهای عمومی از سایر دوستان کمتر است. وقتی شما حضورتان کمتر است کسی داستان را میسازد که حضور بیشتری دارد. واقعیت این است که زمانی که ما این را شنیدیم میتوانستیم واکنش نشان بدهیم اما فکر کردیم شاید صبر و با دیدن اینکه بالاخره چند سال که طول نمیکشد که یک شرکت ورشکست شود پاسخ مشخص میشود و به نظر هم میرسد که این فضا امروز بسیار شفافتر شده است.»
او ادامه داد: «قبلتر ما این ایده را داشتیم که یک کار خوب و یک کار مستمر مداوم خودش جایگاه ما را میسازد اما وقتی شما خودت داستانت را نسازی و دیگران برای شما داستان بسازند، آن روایت باور پذیری و تاثیر بیشتری دارد و خود ما هم این بازخورد را گرفتهایم و در این راستا حرکت میکنیم.»
سهم بازار نزدیکی به رقیب داریم
او در رابطه با سهم از بازار تسپل گفت: «ما همواره سهم بازارمان را رصد میکنیم چه در موبایل و وب. در بخش وب سهم بازار ما رقبا بسیار نزدیک به هم است اما در بازار موبایل که بسیار قدیمیتر هستیم، لیدر بازاریم.»
فروغی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام سهم از بازار ۵۰ درصدی در وب تند به نظر نمیرسد، گفت: « گزارش سالانه منتشر کردیم. پیشنهاد من این است که آن را به بوته آزمایش بگذارید. اعلام کردن اعداد عجیب و غریب وقتی رسانههای تخصصی مثل شما نباشد که کاری ندارد. به نظر من در اینجا رسانه باید وارد شده و مقایسه و راستی آزمایی انجام دهد.»