پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش تپسل از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در یلدای امسال

مرجان عبدی مرجان عبدی
3 دی 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش تپسل از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در یلدای امسال
زمان مطالعه: 3 دقیقه

این روزها آینده اقتصاد دیجیتال بواسطه عوامل متعدد، با ابهام زیادی روبروست. از این رو تپسل تلاش کرده تا با ارائه آمار و ارقام صنعت تبلیغات دیجیتال، از منظر صنفی نسبت به آسیب‌های وارد شده به این اکوسیستم هشدار دهد. اخبار ناگوار تعدیل‌ها و تعطیلی‌های کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در اکوسیستم استارتاپی، گواه ضربه‌های جبران‌ناپذیر بر نهال جوان اقتصاد دیجیتال کشور است.

جشن شب یلدا برای کسب‌وکارها همواره یکی از بهترین دوره‌ها برای تبلیغات است. این موضوع برای کسب‌وکارها از این حیث اهمیت دارد که با برگزاری جشنواره‌ها و مراسم، فروش محصولات خود را نیز افزایش دهند؛ تا جایی که حتی در گزارش بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ هم همواره شب یلدا یکی از مهمترین جشنواره‌های سال از منظر فروش، درآمد و تعامل با مخاطبان بوده است. از آن مهمتر هم اینکه جشنواره شب یلدا برای تیم‌های بازاریابی یکی از جذابترین جشنواره‌های سال است.

یلدای «برای خورشید» واکنشی است از تپسل، نسبت به آسیب‌های وارد شده به صنعت تبلیغات دیجیتال.
باید توجه داشت که با توجه به جایگاه تپسـل در صنعت تبلیغات دیجیتال، آمارهای ارائه شده نشانگر وضعیت کلی صنعت نیز هست. هر ساله آمارهای شب یلدا، به عنوان یکی از مناسبت‌های ویژه بـرای شرکت‌ها و بازاریابان، یکی از جذاب‌ترین آمارهای صنعت تبلیغات دیجیتال بوده است. امسال اما، بررسی و تحلیل آمارهای شب یلدا در مقایسه با شب‌های یلدای سال‌های قبل، مهر تاییدی است بر آسیب‌های جبران‌ناپذیر به صنعت تبلیغات دیجیتال. در این میان تپسل به عنوان یکی از سرویس دهندگان تبلیغات دیجیتال، با ارائه آمار و ارقام این صنعت، چراغ هشدار روند جاری را به صدا در می‌آورد.

در این گزارش، مقایسه‌ای از بازار تبلیغات یلدا امسال را نسبت به سال‌های گذشته می‌خوانیم. همچنین می‌توانید فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

یلدای ۱۳۹۹، پردرآمدترین روز سال برای تپسل

همانطور که در شکل زیر نیز مشخص است تپسل در سال ۹۹ توانست پردرآمدترین روز خود را به واسطه وجود جشنواره‌های متنوع کسب‌وکارها برای شب یلدا ثبت کند.گزارش تپسل از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در یلدای امسال 1

یلدای ۱۴۰۰ تپسل

به گزارش تپسل آذر ماه سال ۱۴۰۰ نیز تپسل، به واسطه جشنواره‌های شب یلدا، با رشد کسب‌وکارها و فرهنگ استفاده از فضای آنلاین یکی از رکوردهای صنعت تبلیغات دیجیتال را به ثبت رساند.

 

گزارش تپسل از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در یلدای امسال 2

مقایسه آمار پاییز سال ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، شاهد افزایش ۹۱ درصدی کمپین‌های تبلیغاتی در صنعت بودیم، اما در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ این عدد حدود ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

گزارش تپسل از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در یلدای امسال 3

درآمد نسبت به سال گذشته رشد داشته است اما این رشد طبق گزارش تپسل، با آنچه باید طبق ترند و برنامه محقق می‌شد تناسبی ندارد. تپسل در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ شاهد رشد ۱۲۵ درصدی درامد بوده است که این ترند به هیچ عنوان در سال ۱۴۰۱ محقق نشد.

گزارش تپسل از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در یلدای امسال 4

میزان درامد ناشرین نیز در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۴ درصد افزایش داشته است، اما در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش ۴ درصدی را شاهد هستیم.

گزارش تپسل از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در یلدای امسال 5

در پایان باید اشاره کرد که همه این اعداد و ارقام نشانگر آسیب‌هایی است که به صنعت تبلیغات دیجیتال وارد شده است. چه بسیار کسب‌وکارهایی که در صنعت مجبور به تعدیل‌های گسترده شده‌اند و ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند.

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک