System1 گزارش داد: اثربخشی کمپینهای محیطی زمانی که با کمپینهای تلویزیونی همراه شود، دوبرابر میشود
فهرست مطلب
تحقیقات جدید شبکه تبلیغاتی System1 نشان میدهند که کمپینهای محیطی زمانی که با تبلیغات تلوزیونی همراه میشوند، بیشتر از دوبرابر عملکرد بهتری در شناخت برند (Brand Recognition) خواهند داشت.
تبلیغات محیطی اگر با تلویزیونی همراه شوند اثرگذاری دوبرابری دارند
به گزارش System1، دادههایی که پلتفرم Test Your Ad منتشر کرده نشان میدهد که در تبلیغات محیطی کریسمسی که همزمان در تلوزیون (TVC) هم اجرا شدهاند، ۶۲ درصد از مخاطبان در عرض ۲ ثانیه پس از دیدن تبلیغ، برند را تشخیص دادهاند، در حالی که این عدد برای تبلیغاتی که تنها به صورت محیطی اجرا شدهاند ۳۰ درصد بوده است.
نتایج این تحقیقات نشان میدهد که حتی در بخشهای دیگر مانند رتبهبندی برند در طولانی مدت و و رتبهبندی اسپایک نیز این مدل از تبلیغات ترکیبی عملکرد قویتری داشتهاند. به این ترتیب که میانگین رتبهبندی برند و رتبهبندی اسپایک برای تبلیغات محیطی همزمان با تبلیغات تلوزیونی اجرا شدهاند به ترتیب ۳.۱ و ۱.۱۰ بودهاست و این در حالی است که برای مواردی که تنها به OOH اکتفا شده است، این اعداد ۲.۸ و ۰.۹ بودهاند.
تبلیغات مناسبتی اثرگذارترند
اندرو تیندال، مدیر شراکت جهانی System1 نیز میگوید: «تبلیغات محیطی کریسمسی میتوانند نسبتبه تبلیغات غیرمناسبتی تاثیر مثبت بهتری را در طولانی مدت روی برند کسبوکارها بگذارند و آن دسته از تبلیغاتی که همزمان با تلوزیون اجرا میشوند دو برابر بیشتر از سایر تبلیغات تاثیر گذارند.»
او ادامه میدهد: «علاوه براین ما شاهد همین تاثیر مثبت را در تبلیغات رادیویی این فصل نیز بودهایم که نشان میدهد استفاده مستمر از ترکیب رسانههای مختلف در تبلیغات یک برند چقدر اهمیت دارد. در بازاری فعالیت داریم که متمایز و متفاوت بودن یک موضوع کلیدی است و بنابرین برندها باید بتوانند از این رسانهها بارها و بارها استفاده کنند.»
کریس فلتون، مدیر اطلاعات و اینسایت JCDeceaux با تاکید بر این که ثابت شده است که ترکیب تبلیغات تلویزیونی و محیطی برای برندسازی مکمل هم هستند، میگوید: «ما تبلیغکنندگان زیادی را دیدهایم که تبلیغات تلویزیونی کریسمس پرشور و هیجانی را تولید کردهاند و روی شناخت برندشان (Brand Recognition) تاثیر ویژهای داشته و نتایج این تحقیق جدید نیز همین نکته را نشان میدهد که محیطی کافی نیست و کمپینهای تبلیغاتی تلوزیونی به کسبوکارها کمک زیادی میکنند.»
علاوه براین، system1 اخیرا با JCDecaux همکاریهایی کرده است تا مجموعهای از دستورالعملهای بهترین عملکرد را برای تبلیغات محیطی ایجاد کند.