زمان مطالعه: < 1 دقیقه

میزان تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت!

گزارشی از وب‌سایت معتبر zenithmedia به تازگی منتشر شده که مهم‌ترین داده‌های این گزارش را در این مطلب آورده‌ایم. طبق این گزارش پیشبینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ سهم تبلیغات دیجیتال از کل بودجه تبلیغاتی در دنیا، از ۶۰ درصد عبور کند! این سهم در حال حاضر نزدیک ۵۵ درصد است، یعنی همین حالا بیش از نیمی از بودجه تبلیغات در دنیا در فضای دیجیتال صرف می‌شود.

شرکت‌ها در دنیا در سال ۲۰۲۱ ،۷۰۵ میلیارد دلار تبلیغات هزینه کرداند که ۵۵ درصد از این عدد متعلق به تبلیغات دیجیتال است! نتیجه جالب توجه دیگری در این گزارش عنوان می‌کند که پیشبینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی (Social Ads Media) از تبلیغات تلویزیونی از لحاظ هزینه‌کرد پیشی گیرد! این کانال تبلیغاتی همچنین سریع‌ترین رشد را میان تمامی کانال‌های تبلیغات دیجیتال و غیردیجیتال در دنیا دارد و پیشبینی می‌شود این روند حداقل تا سال ۲۰۲۴ باقی است، در حالی که تبلیغات چاپی کاهش ۵ درصدی را در پیش خواهد داشت.

اما در این میان در بازار تبلیغات در ایران اوضاع به چه نحو است؟ اندازه بازار تبلیغات در ایران ۵.۳ هزار میلیارد تومان است (تکراسا) چیزی معادل ۱۱۷ میلیون دلار. اما چقدر از این بودجه در فضای دیجیتال صرف می‌شود؟ چقدر در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود؟ اطلاعات دقیقی در دست نیست اما می‌توان مطمئن بود که سهم ۵۰، ۶۰ درصدی تبلیغات دیجیتال از کل بودجه تبلیغاتی در ایران، بسیار دور از ذهن است!

بخوانید  آمازون امکان درج لوگو و هدلاین را به تبلیغات خود اضافه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 10 =