پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار
حسام صلبوخی، مدیر ارشد پرفورمنس‌مارکتینگ اسنپ‌پی:

تمرکز تیم پرفورمنس اسنپ‌پی در کمپین بلک‌فرایدی روی افزایش نرخ تبدیل ثبت‌نام و خرید گذاشته شده

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
7 آذر 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تمرکز تیم پرفورمنس اسنپ‌پی در کمپین بلک‌فرایدی روی افزایش نرخ تبدیل ثبت‌نام و خرید گذاشته شده

کمپین «جمعه پرتخفیف» اسنپ‌پی با هدف شبیه‌سازی تجربه بلک‌فرایدی جهانی، بر همکاری با پذیرندگان و ارائه تخفیف‌های واقعی متمرکز شده است. این کمپین از ابزارهایی مانند یادگیری ماشین برای بهبود تجربه کاربران و افزایش نرخ تبدیل استفاده کرده و تلاش کرده است تا با طراحی‌های بصری اختصاصی و مدیریت دقیق، حضور پذیرندگان را پررنگ‌تر کند. به گفته مدیران اسنپ‌پی، این اقدامات به رشد دوبرابری سبدهای خرید کاربران منجر شده است.

به گزارش روابط‌عمومی اسنپ‌پی، این پلتفرم تلاش کرده است تا برای بازه بلک فرایدی با توجه به نوع کسب‌وکار خود و توجه ویژه‌ این پلتفرم به پذیرندگان درگاه اسنپ‌پی و برای ایجاد تجربه‌ی واقعی و نزدیک به خرید در بلک‌فرایدی منطبق با نسخه‌ جهانی، تمرکز کمپین «جمعه‌ی پرتخفیف» خود را بر پارتنرشیپ با پذیرندگان اسنپ‌پی طراحی و اجرا کند. همچنین این شرکت اعلام کرده در تلاش است تا تجربه‌ای متفاوت‌ از دوره‌های پیش برای کاربران پلتفرم‌ها در خریدهای بلک‌فرایدی رقم بزند. 

پرفورمنس؛ باعث رشد دوبرابری سبدهای خرید بلک‌فرایدی شده است

حسام صلبوخی، مدیر ارشد پرفورمنس‌مارکتینگ اسنپ‌پی با تاکید بر این نکته که در بلک‌فرایدی سال جاری، تیم پرفورمنس تمرکز خود را بر افزایش نرخ تبدیل ثبت‌نام و خرید کاربر گذاشته است،‌ می‌گوید: «کوشیده‌ایم فضای کمپین را برای کاربر قابل اعتماد کنیم. در واقع تخفیف‌های این کمپین بر روی بیش از هزار تنوع کالایی و بیش از بیست هزار قلم کالا با قیمت‌های واقعی اعمال شده است. از سوی دیگر، هم‌افزایی تخفیف‌های واقعی با امکان خرید قسطی باعث شده است تا در مدیوم‌های مختلف دیجیتال و CRM و در سگمنت‌های متنوع، شاهد جذب بیشتر کاربر و افزایش کانورژن‌ریت آن‌ها به ثبت‌نام و خرید باشیم. در نهایت، باید تاکید کنم که این تصمیم، در عین کاهش هزینه‌های مارکتینگی، رشد دوبرابری در سبدهای خرید کاربران را در پی داشته است.»

تمرکز تیم پرفورمنس اسنپ‌پی در کمپین بلک‌فرایدی روی افزایش نرخ تبدیل ثبت‌نام و خرید گذاشته شده 1

رشد، با ابزارهای ماشین‌لرنینگ

مهدی نصیری، سرپرست تیم رشد و ایکامرس در اسنپ‌پی با تاکید بر برنامه‌ریزی بلندمدت برای کمپین بلک‌فرایدی اسنپ‌پی می‌گوید: «در این کمپین تمرکز تیم رشد بر روی جذب کاربر از طریق ریفرهای کاربران خوش‌حساب در بازه‌ای بلندمدت و قبل از شروع کمپین بوده است. او همچنین بهبود طبقه‌بندی کاربران از طریق تحلیل‌های آماری و ابزارهای یادگیری ماشین را از دیگر رویکردهای تیم خود در کمپین بلک‌فرایدی می‌داند. 

قلاب‌کردن توجه کاربران در مدیوم‌های مختلف از جمله بیلبوردهای شهری، تبلیغات دیجیتال، و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سوپراپلیکیشن اسنپ برای افزایش سطح درگیری کاربران با ایکامرس اسنپ‌پی در کمپین بلک‌فرایدی از دیگر موضوعاتی است که مهدی نصیری در خصوص کمپین بلک‌فرایدی به آن‌ می‌پردازد. نصیری می‌گوید: «تهییج کاربران برای افزایش ترافیک ورودی ایکامرس در تک‌تک لحظات روز بلک‌فرایدی با در نظر گرفتن علاقه‌ی کاربران به خرید کالاهای محبوب در دسته‌بندی‌های مختلف، موضوع دیگری است که در کمپین بلک‌فرایدی به آن‌ها پرداخته‌ایم.»

کارت محصول، بستری برای معرفی بهتر پذیرنده‌ها است

جمال‌الدین رمضانی، مدیر هنری اسنپ‌پی با اشاره به طراحی ویژوال کلیدی برای کمپین بلک‌فرایدی اسنپ‌پی از مسیر بخش ویژوال این کمپین چنین می‌گوید: «در آغاز، کاراکتر و شخصیت کمپین را مشخص کردیم. از آنجا که این کمپین را در بستر همکاری با برندها دیدیم، مبنا را بر آن گذاشتیم که آن‌ها بتوانند در این ساختار ویژوالی خودشان را به شکلی مناسب به نمایش بگذارند. به این ترتیب، ویژوال‌ها را تک آبجکتی دیدیم و در نهایت به این نسخه که شاهد آن هستیم، رسیدیم.»

رمضانی در این مورد می‌گوید: «به سراغ مفهوم کارت محصول رفتیم تا برای برندهای همراه در این کمپین، بتوانیم آگاهی از برند بیشتری ایجاد کنیم. ساختار کارت محصول بخش کلیدی ویژوال این کمپین شده است؛ چرا که هم تصویر محصول، هم تخفیف اعمال شده روی محصول و هم قیمت چهار قسطی محصول در این کارت مشخص بود. از سوی دیگر؛ قرار نبود ویژوال این کمپین را فقط زیبا طراحی کنیم؛ کارآمدی آن هم به همان‌اندازه برایمان دارای اهمیت بود.»

 

مدیر هنری اسنپ‌پی در خصوص فرآیندهای اجرایی کمپین جمعه پرتخفیف اسنپ‌پی می‌گوید: «یکی از مراحلی که با وسواس در این کمپین گذراندیم، عکاسی از محصولات بود. اصرار داشتیم از تصاویر آماده‌ای که از سمت برندها در اختیارمان قرار می‌گیرد استفاده نکنیم. محصولات را با استانداردهای خودمان عکاسی کردیم و در کارت محصول قرار دادیم.» رمضانی معتقد است بخش مهم فعالیت تیم دیزاین در این کمپین، بسط دادن این مفهوم به سایر مدیوم‌ها بوده است.

تمرکز تیم پرفورمنس اسنپ‌پی در کمپین بلک‌فرایدی روی افزایش نرخ تبدیل ثبت‌نام و خرید گذاشته شده 2

کمپین با حضور حداکثری پذیرنده‌ها برگزار شد

گلاره چگینی، مدیر کمپین بلک‌فرایدی در اسنپ‌پی هم با اشاره به همکاری نزدیک با پذیرندگان اسنپ‌پی در این کمپین گفته است: «با برنامه‌ریزی بلندمدت سطوح مختلف همکاری برای مشارکت بیشتر پذیرندگان تعریف کرده‌ایم تا علاوه‌بر نمایش کالاهای پذیرندگان در صفحه‌ی ایکامرس اسنپ‌پی و سایر کانال‌های تبلیغاتی، معرفی هرچه بهتر و بیشتر پذیرندگان به عنوان شرکای تجاری با مزیت خرید در ۴قسط برای تمامی کتگوری‌های حال حاضر ایکامرس را در این کمپین داشته باشیم.» چگینی می‌گوید:‌ «در پلن پارتنرشیپ کمپین با برنامه‌ریزی مسیج اختصاصی هر پذیرنده، کالاهای فروشگاه‌ها را در چنل‌های مناسب در قالب کمپین‌های مجزایی در دل کمپین بلک‌فرایدی به کاربران نمایش دادیم و سعی کردیم با ایجاد محتواهای اختصاصی برندد متناسب با محصولات فروشگاه‌ها در طول بازه‌ی کمپین، کاربران را با بهترین پذیرندگان اسنپ‌پی آشنا کنیم.»

 

مدیر کمپین بلک‌فرایدی اسنپ‌پی همچنین با اشاره به تخفیف‌های ارائه‌شده بر روی کالاها می‌گوید: «در پلن ارتباطی کمپین سعی کردیم به صورت مستقیم به تخفیف‌های هیجان‌انگیز کالاها اشاره کنیم؛ به تعداد کالاهای پر تخفیف، مزیت‌ خرید در ۴ قسط، اشاره به درصد تخفیف و البته توجه به روز ۹ آذر که به عنوان روز پیک کمپین به مخاطبان معرفی شده است. یکپارچگی بصری و محتوایی کمپین از اولویت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل در تمامی کانال‌ها سعی شده است نوع اطلاع‌رسانی، پیام منتقل شده و همینطور مزیت‌های مطرح شده به صورت یکپارچه و روی مهم‌ترین موارد کمپین باشد.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی