پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

شرکت‌های ارسال پیامک انبوه بدون مجوز ارشاد حق فعالیت ندارند

الهه صالحی الهه صالحی
15 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت‌های ارسال پیامک انبوه بدون مجوز ارشاد حق فعالیت ندارند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام کرده است که به زودی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه ارسال پیامک انبوه جلوگیری خواهد شد.

حامد حاجی‌ ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در جلسه کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی به بررسی گزارش تخلفات شرکت‌های ارسال پیامک انبوه و انتقادهایی که به رویه فعالیت برخی از آنان وارد است، پرداخت.

او با تاکید بر اهمیت ساماندهی تبلیغات در حوزه پیامک انبوه، گفت: هر چند شرکت‌های رسمی و دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس ضوابط و قوانین جاری کشور در حوزه پیامک انبوه فعالیت می‌کنند اما لازم است این شرکت ها بیش از پیش بر رعایت قوانین حوزه تبلیغات دقت کنند.

البته مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد برای صدور مجوز ارسال پیامک انبوه موضوع جدیدی نیست اما به نظر می‌رسد دلیل این سخت‌گیری‌ها به مهر ماه ۱۴۰۱ بازگردد که در اوج ناآرامی‌های کشور یکی از سرویس‌های ارسال پیامک مورد حمله سایبری قرار گرفت و به دنبال آن ارسال پیامک کسب‌وکاری از سامانه‌های تخصصی متوقف شد اما یک روز بعد با پیگیری‌های وزارت ارتباطات این محدودیت برداشته شد.

با این‌حال کمی بعد مدیران کسب‌وکارهای ارسال پیامک انبوه تعهدنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن موظف شده بودند الزامات امنیت سایبری و پایش محتوایی را رعایت کنند. علاوه بر این تمام مسئولیت‌های حقوقی و کیفری سواستفاده از سامانه پیامکی متوجه شخص مدیرعامل مجموعه شده بود. حال نیز به نظر می‌رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد دارد نظارت و سخت‌گیری های بیشتری را در این حوزه اعمال کند.

علاوه بر این در هفته‌های گذشته سرویس‌های پیامکی مشتریان خود را نسبت به افزایش تعرفه ارسال پیامک مطلع کرده و اشاره کردند که براساس ابلاغ اپراتورها و افزایش سراسری هزینه پیامک از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ ناچار به افزایش تعرفه هستند. همه اینها در حالی است که sms مارکتینگ از کانال‌های بسیار مهم مارکتینگ محسوب می‌شود و این سخت‌گیری‌ها مارکترها را برای فعالیت در این حوزه با چالش مواجه خواهد کرد.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات