پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

راهنمای جامع موفقیت در پیامک مارکتینگ؛ بایدها و نبایدهای نوشتن پیامک تبلیغاتی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
15 آبان 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای جامع موفقیت در پیامک مارکتینگ؛ بایدها و نبایدهای نوشتن پیامک تبلیغاتی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیامک تبلیغاتی ابزاری قدرتمند برای تبلیغات و بازاریابی است. در این مقاله به راهکارها و نکاتی که برای داشتن اثربخشی و جذابیت در متن پیامک برای جلب توجه مخاطبان نیاز است رعایت کنیم، اشاره خواهیم کرد.

از واژگان جذاب و رایج استفاده کنید

از کلمات و عبارات جذاب مانند “تخفیف ویژه، جشنواره فروش، پیشنهاد جذاب، فرصت منحصر به فرد، تخفیف شگفت انگیز و…” استفاده کنید.

مثال:  ۵۰٪ تخفیف شگفت انگیز، برای خرید بعدی در انتظار شماست

از نوشتن متن‌های طولانی پرهیز کنید

یک متن طولانی و بلند علاوه بر اینکه زیبایی نمایشی ندارد، مخاطب هم وقتی برای خواندن آن نخواهد گذاشت و در نتیجه بازخورد خوبی دریافت نمی‌کنید و با یک کمپین تبلیغاتی شکست خورده مواجه خواهید شد. طبق استاندارد مخابراتی هر 70 کاراکتر در پیامک فارسی برابر با یک پیامک خواهد شد. نهایتا متن خود را تا 2 الی 3 پیامک بنویسید.

لحن درست را انتخاب کنید

لحن نگارش شما در موفقیت کمپین تبلیغات پیامکی‌تان بسیار موثر است. باتوجه به استراتژی و نوع کسب و کار خود می‌توانید از لحن رسمی یا دوستانه استفاده کنید. به صورت کلی در نظر داشته باشید استفاده از لحن بسیار رسمی و همچنین استفاده از کلمات و لحن‌های بسیار صمیمانه اصلا زیبا و خوشایند نیست. در استفاده از لحن دوستانه بسیار توجه داشته باشید که از مرزهای احترام و حریم شخصی مخاطب عبور نکنید.

از ایموجی‌ها “درست” استفاده کنید

استفاده از ایموجی(شکلک‌ها) به علت اینکه به متن پیامک شما زیبایی میبخشد در موفقیت کمپین هم موثر است. اما استفاده از ایموجی‌ها باید به صورت “درست و صحیح” انجام شود. هرگز از ایموجی‌های زیاد استفاده نکنید. همچنین ایموجی‌های شما باید مرتبط با متن شما باشد.

مثال:  تا ۸۰٪ تخفیف در خرید آنلاین به مناسب بلک فرایدی!

پیامک را برای مخاطب شخصی سازی کنید

برای مخاطب بسیار ارزشمند است که متوجه شود شما به آن‌ها اهمیت داده‌اید و پیامک را متناسب با آنها ارسال کرده‌اید. استفاده از نام یا علایق مخاطب در متن پیامک نمونه بارز این شخصی سازی است. امکان ارسال این نوع پیامک‌ها برای مخاطبین در پنل پیامک SMS.ir وجود دارد.

مثال: ماهان عزیز، تولدت مبارک!
تا ۲۰٪ تخفیف به مناسبت زادروز ارزشمند شما تا پایان ماه!

راهنمای جامع موفقیت در پیامک مارکتینگ؛ بایدها و نبایدهای نوشتن پیامک تبلیغاتی 1

برای مخاطب ارزش ایجاد کنید

هنگام نوشتن متن پیامک تبلیغاتی، خودتان را جای مخاطب بگذارید و از خود بپرسید که چرا باید با این پیامک به درخواست بله بگوییم! از همین طریق با نیاز مخاطب آشنا شوید و یک ارزش مانند کدتخفیف، هدیه و… به مخاطب اهدا کنید.

از ارسال پیامک زیاد و تکراری خودداری کنید

برای مخاطب مزاحمت ایجاد نکنید! منظور از مزاحمت این است که با ارسال پیامک‌های تکراری و زیاد، وقت مخاطب را بگیرید. مخاطب به سادگی می‌تواند خط شما را مسدود کند و یا دریافت پیامک از خط پیامکی شما را لغو کند تا به همین راحتی یک مخاطب خودتان را از دست بدهید.

به ساعت ارسال پیامک توجه کنید

اصلا خوشایند نیست که فردی روز خود را با صدای یک پیامک تبلیغاتی آغاز کند و با آن از خواب بیدار شود. باتوجه به کسب و کار خود، ساعاتی که مخاطبانی که به شما نیاز دارند توجه بیشتری به تلفن همراهشان می‌کنند را شناسایی کنید تا در ساعات مرتبط پیامک ارسال کنید.

در نوع ارسال پیامک‌ها تفاوت ایجاد کنید

هر از گاهی در مدل ارسال پیامک‌ها تغییر ایجاد کنید. مثلا بعد از ارسال چند پیامک، این بار پیامک خود را با لحن سئوالی بفرستید. مطرح کردن یک سئوال در پیامک علاوه بر جذابیت و تغییر در شیوه پیامک‌ها باعث ایجاد تعامل بیشتر با مخاطب خواهد شد.

مثال: آیا می‌دانستید بدون نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه و فقط با چند کلیک می‌‌توانید خرید خود را انجام دهید؟

محدودیت زمانی ایجاد کنید

ایجاد محدودیت و فشار زمانی برای جشنواره و تخفیف‌ها، می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث افزایش احتمال خرید مشتری شود. البته در نظر داشته باشید که بسیار مهم است این محدودیت زمانی جعلی و الکی نباشد.

مثال: تا پایان امشب فرصت دارید تا با استفاده از این کدتخفیف ۲۰٪ تخفیف بیشتر دریافت کنید!

در متن پیامک برند خود را معرفی کنید و راه ارتباطی بگذارید:

ارسال یک پیامک بدون درج نام، لینک سایت یا شماره تماس کاملا بی فایده است. برای مخاطب راهی برای ارتباط و اعتماد به خودتان قرار دهید و حداقل دو عدد از راه‎های ارتباطی گفته شده را در متن پیامک قرار دهید

در مناسبت‌ها فعال باشید

علاوه بر اینکه ارسال پیامک تبلیغاتی را در برنامه مارکتینگی به صورت مرتب قرار می‌دهید، حتما در مناسبت‌ها نیز کمپین‌های پیامکی مرتبط برگزار کنید. مناسبت‌های مختلف مانند ” شب یلدا، حراج‌های اول فصل یا آخر فصل، بلک فرایدی، پایان سال، عید نوروز و… ” بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی است.

جمع بندی

سامانه پیامک SMS.ir با بیش از یک دهه تجربه در حوزه پیام کوتاه از پیشگامان حوزه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی وهمچنین از برترین سامانه‌های پیامکی کشور است. در این مقاله که با استفاده از گزارشات و تجارب این سامانه پیامکی نوشته شده است به بایدها و نبایدهای نوشتن یک پیامک تبلیغاتی اشاره کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این پنل پیامکی و یا تماس با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۵۳ در این سامانه ثبت‌نام کنید و یا از مشاوره رایگان کارشناسان این سامانه برای توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

سینا قلی زاده
سینا قلی زاده

عالیه Sms.ir، چند ساله استفاده میکنم و پشتیبانیشون واقعا خوبه

اسمارتک