پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

سیب‌اپ از ابزار جدید خود «SibApp Export» برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
29 مهر 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سیب‌اپ از ابزار جدید خود «SibApp Export» برای توسعه‌دهندگان رونمایی کرد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سیب‌اپ ۲۹ مهر ۱۴۰۲، از ابزار جدیدی برای توسعه‌دهندگان به عنوان SibApp Export رونمایی کرده است. این ابزار، این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بدون نیاز به هزینه جهت خرید اکانت دولوپری و اتصال به سرورهای اپل، بتوانند مستقیم از پروژه‌های خود، خروجی مخصوص استور‌های ادهاکی با باندل آی‌دی دلخواه بگیرند.

تغییر ساختاری در راستای تغییر ظاهری

سیب‌اپ، به عنوان یک اپ‌استور iOS ایرانی، پس از ری‌برندینگی که در خرداد ۱۴۰۲ انجام داد، حال به سراغ گسترش خدمات خود رفته است. این ابزار به کمک توسعه‌دهندگان اپ‌ها در بستر ‌iOS می‌آید تا هم به لحاظ هزینه‌های مورد نیاز و هم به لحاظ پیچیدگی‌های اجرایی مسیر خروجی گرفتن از پروژه‌ها را هموارتر سازد.

حمید کوچک‌زاده، مدیر تجاری سیب‌اپ، در رابطه با این ابزار به دی‌ام برد گفت: «یکی از مهم‌ترین چالش‌های توسعه‌دهندگان در بستر iOS، خروجی گرفتن از پروژه‌های خود است. مسائلی نظیر خرید اکانت دولوپری اپل، که علاوه بر هزینه ۱۰۰ دلاری برای تهیه آن، پس از مدتی تمدید آن نیز چالش‌برانگیز است. از طرفی دیگر تغییر باندل آی‌دی با تغییر اکانت دولوپری، کانفیگ‌‌ها و اقدامات پیچیده جهت خروجی گرفتن از Xcode، بخش‌های دیگری از مشکلاتی هستند که در این مسیر وجود دارد. سیب‌اپ در همین راستا برای تسهیل کردن این فرایند، ابزار SibApp Export را توسعه داده است.»

نمایی از SibApp Export

توسعه SibApp Export، در راستای کاهش چالش‌های iOS در ایران

مدیر تجاری سیب‌اپ، پیش‌تر در گفت‌وگو با دی‌ام برد تشریح کرده بود که سیب‌‌اپ پس از مشکلاتی که برای توسعه‌دهندگان در App Store اپل به‌وجود آمده بود، به سراغ روش‌های جدید رفته است. کوچک‌زاده در همین راستا به دی‌ام برد گفت: «سیب‌اپ همواره در تلاش بوده تا به زنده نگه‌داشتن اکوسیستم iOS در ایران کمک کند. در طی این مسیر می‌بایست از یک طرف مشکلات کاربران، و از سوی دیگر مشکلات توسعه دهندگان iOS را مرتفع ساخت. امروز استور سیب‌اپ به عنوان بزرگترین استور iOS در ایران توانسته است تا به بخش عمده کاربران iOS ایران سرویس دهد و همچنین بستر مناسبی را جهت انتشار اپلیکیشن‌های iOS برای شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان ایرانی فراهم کند.»

نمایی از

مدیر تجاری سیب‌اپ، درباره چرایی توسعه این ابزار به دی‌ام برد گفت: «تا به امروز  مشکل خروجی گرفتن از پروژه‌ها از طرق مختلف و به صورت موردی برای توسعه‌دهنگان انجام می‌شد. اما با توجه به حجم درخواست‌ها و درک اهمیت این موضوع، تیم فنی سیب‌اپ اخیرا ابزاری به نام SibApp Export را توسعه داده است که این فرآیند پیچیده و هزینه‌بر را به یک فرآیند کاملا رایگان و به راحتی زدن چند کلیک تبدیل کرده است. این ابزار این امکان را در اختیار توسعه‌‌دهنگان قرار می‌دهد تا بدون نیاز به هزینه، جهت خرید اکانت دولوپری و اتصال به سرورهای اپل، از پروژه‌های خود خروجی مخصوص استور‌های ادهاکی با باندل آی‌دی دلخواه خود تهیه کنند.»

در نهایت منتفع اصلی سیب‌اپ اکسپورت، کاربران خواهند بود

کوچک‌زاده در خصوص مزیت این ابزار برای کاربران گفت: «برای کاربران طبیعتاً این ابزار مزیت بزرگی خواهد داشت؛ چراکه در اصل از خروجی‌های این ابزار کاربران منتفع خواهند شد. اما در وهله نخست، این ابزار برای توسعه‌دهندگان مزیت خواهد بود. توسعه‌دهندگان به‌واسطه این ابزار، می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافه، بدون نیاز به تهیه اکانت‌های دولوپری، بدون چالش‌های پیشین و با انتخاب باندل‌ آی‌دی‌های دلخواه از پروژه‌های خود خروجی بگیرند و در مرحله بعدی، این خروجی‌ها در اختیار کاربران قرار بگیرد. هر‌چه گستردگی جامعه توسعه‌دهندگان iOS در ایران بیشتر شود، کاربران نیز از آن نفع خواهند برد. بنابراین بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که در این مدت آپدیتی نداشته‌اند و یا به طور کامل از ‌iOS ناامید شده بودند، به‌واسطه این ابزار می‌توانند به iOS برگردند.»

حمید کوچک‌زاده، مدیر تجاری سیب‌اپ

حمید کوچک‌زاده، مدیر تجاری سیب‌اپ

وی در ادامه افزود: «این نسخه از سیب‌اپ اکسپورت، نسخه ابتدایی است و در ادامه چشم‌انداز وسیع‌تری را برای آن متصور شده‌ایم. در نسخه‌های بعدی می‌خواهیم امکان انتخاب باندل آی‌دی را در خود ابزار فراهم کنیم؛ در حال حاضر باندل آی‌دی در خود پروژه تعریف می‌شود. چشم‌انداز دیگری که برای این ابزار در نظر گرفته‌ایم، امکان منتشر کردن اپلیکیشن به طور مستقیم در سیب‌اپ، پس از خروجی گرفتن در سیب‌اپ اکسپورت است.»

۵۰ درصد از کاربران iOS در ایران، از سیب‌اپ استفاده می‌کنند

در آخر مدیر تجاری سیب‌اپ، در خصوص آمار کاربرانی که از این استور استفاده می‌کنند گفت: «کمتر کاربر iOSای در ایران وجود دارد که از سیب‌اپ استفاده نکرده باشد و به طور کلی به اغلب کاربران iOS در ایران سرویس داده‌ایم. در حال حاضر در حدود ۵۰ درصد از کاربران iOS در ایران از سیب‌اپ استفاده می‌کنند. این افتخار را داشته‌ایم تا به کسب‌وکارهای ایرانی در جهت منتشر کردن اپلیکیشن‌هایشان در بستر iOS کمک کنیم. از سوی دیگر نیز مفتخریم که توانسته‌ایم از محدودیت‌ها و چالش‌هایی که برای کاربران در طول این سال‌ها به وجود آمده بود بکاهیم.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

هارمونی