پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف توسط شبکه آفتاب پس از بازطراحی، افتتاح شد

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
26 دی 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف توسط شبکه آفتاب پس از بازطراحی، افتتاح شد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به‌گزاش دی‌ام برد، در روز ۲۶ دی‌ماه یک نشست خبری در ساختمان دانشگاه صنعتی شریف به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف درخصوص افتتاح مرکز کارآفرینی بازطراحی شده این دانشگاه توسط گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه آفتاب برگزار شد.

در ابتدای آئین افتتاح مجدد مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، یک نشست خبری در همین راستا برگزار شد. در این نشست مازیار حبیبی‌نیا (مدیرعامل گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه آفتاب)، بهنام طالبی (رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف)، سورنا ستاری (مشاور عالی امور توسعه دانشگاه صنعتی شریف)، علیرضا جعفر (مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف)، حسن حدادپور (معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف) و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگارن حضور داشتند.

علیرضا جعفر، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در ابتدای این نشست، این همکاری را مفید دانست و گفت: «در مرکز کارآفرینی صرفا یک بازسازی صورت نگرفته است؛ بلکه یک اثر جاودانه در دانشگاه خلق شده است.» وی در ادامه بازطراحی صورت‌گرفته توسط شبکه آفتاب را به آهنربایی تشبیه کرد که محل جذب دانشجویان و اساتید شده است.

چرایی تفاهم‌نامه میان مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف و شبکه آفتاب

پس از علیرضا جعفر، بهنام طالبی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به زمینه‌ها و چرایی امضای تفاهم‌نامه‌ای که میان این دانشگاه و شبکه آفتاب صورت گرفته بود اشاره کرد و بیان داشت که تصمیم بر آن بوده است که طراحی بلند‌نظرانه‌ای صورت بگیرد. طالبی در خصوص اهمیت بازطراحی مرکز کارآفرینی گفت: «بسیاری از اتفاقات خوبی که در حوزه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان رقم خورده است، شروع آنها از مرکز کارآفرینی بوده است.»
او همچنین در آخر، خبر از موافقت دانشگاه صنعتی شریف، در راستای طراحی یک اکوسیستم نوآوری در کنار شبکه آفتاب را داد.

مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف توسط شبکه آفتاب پس از بازطراحی، افتتاح شد 1

مرکز کارآفرینی شریف با حضور مسئولین دانشگاه صنعتی شریف و شبکه آفتاب به دست ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک) افتتاح شد.

به یاد مرحوم رضا حداد

در ادامه مازیار حبیبی‌نیا، مدیرعامل گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه آفتاب اذعان داشت که در طی ۲۶ سال فعالیت این مجموعه، شبکه آفتاب هیچ زمانی به اندازه امروز، به خودش مفتخر نبوده است و متأسفانه رضا حداد (هم‌بنیان‌گذار شبکه آفتاب که در اردیبهشت ۱۴۰۲ درگذشت) دیگر در کنار شبکه آفتاب نیست که در این لحظه سهیم شود.

مدیرعامل شبکه آفتاب در ادامه این فرصت همکاری را برای دو طرف مغتنم دانست و آن را یک تجربه تازه برای ایجاد پلی میان رسانه‌، دانشگاه و نوآوری عنوان کرد. وی در خصوص چشم‌انداز این همکاری گفت: «شبکه آفتاب آمادگی کامل دارد که یک مجموعه چندمنظوره در حوزه نوآوری راه‌اندازی کند که شامل بخش‌های آموزشی و کارگاه‌های ساخت محصولات جدید باشد؛ یک مجموعه نوآورانه ارتباطی-تبلیغاتی که هم به دانشگاه کمک کند و هم به شرکت‌های دانش‌بنیان که به مرحله تجاری‌سازی نزدیک می‌شوند.»

مازیار حبیبی‌نیا در خصوص آینده این همکاری و مزیت‌های آن برای صنعت تبلیغات به دی‌ام برد گفت: «در گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه آفتاب به این نتیجه رسیدیم که شکل کسب‌وکارمان را صرفا از سطح ارتباطات فراتر ببریم و آن را وارد فضای نوآوری کنیم؛ چراکه کلیدی‌ترین سرمایه ما در صنعت، خلاقیت و ایده‌های نوین است. به همین‌سبب تصمیم گرفتیم تا از طریق این تفاهم به یک واسطه نوآوری میان صنعت و دانشگاه تبدیل شویم تا بتوانیم از طریق پلتفرم‌هایی ایده‌های نخبگان دانشگاهی را برای حل مشکلات صنعت و تولید محصولات جدید به‌ کار بگیریم. این موضوع (امضای تفاهم‌نامه و بازطراحی مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف) قدم اول است و ایده‌آل آن است که بتوانیم به همراه ناحیه نوآوری شریف، یک مجموعه نوآوری ایجاد کنیم که ترکیبی از مراکز دانشگاهی، استودیو‌های تولید محتوا و کارگاه‌های تولید محصولات جدید باشد.»

مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف توسط شبکه آفتاب پس از بازطراحی، افتتاح شد 2

مازیار حبیبی‌نیا مدیرعامل گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه آفتاب

پس از حبیبی‌نیا، حسن حدادپور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف فضای این دانشگاه را به‌گونه‌ای توصیف کرد که آغازگر بسیاری از جریان‌ها است و با آغاز این حرکت، این محصول و اقدام در دانشگاه‌های دیگر نیز تکثیر می‌شود.

حضور سورنا ستاری در افتتاحیه

در انتهای این نشست خبری، تقدیرنامه‌ای از سوی دانشگاه صنعتی شریف توسط سورنا ستاری به مازیار حبیبی‌نیا اهدا شد.

مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف توسط شبکه آفتاب پس از بازطراحی، افتتاح شد 3

ورود مرکز کارآفرینی شریف به فضاهای خلاق‌

بهنام طالبی در خصوص چرایی همکاری شبکه آفتاب و دانشگاه صنعتی شریف، در مصاحبه با دی‌ام برد گفت: «به‌عنوان یک دانشگاه‌ فنی‌مهندسی عادت داریم که بر روی پروژه‌هایی تمرکز کنیم که جنبه‌‌های فنی‌مهندسی داشته باشند. در جهت اینکه فضای فعالیت ما کمی گسترده‌تر از فنی‌مهندسی شود و خود را با فضاهای خلاقانه‌ رسانه‌ای آشنا کنیم، نیاز بود که یک مجموعه با‌سابقه و باتجربه در کنار خود داشته باشیم تا بتوانیم از این فضا یادگیری داشته باشیم و همچنین بتوانیم ازآن برای اطلاع‌رسانی دستاوردهای خود استفاده کنیم. این توافق با این هدف صورت گرفت که بتوانیم از پتانسیل موجود استفاده کنیم. همچنین شبکه آفتاب خود یک مجموعه آشنا با نوآوری و دغدغه‌مند بود و توانسیتم همکاری خوبی داشته باشیم؛ و از سوی دیگر نیز ما به‌واسطه تجربه‌مان در حوزه نوآوری نیز تلاش می‌کنیم تا با کمک آنها، به اهداف خود نزدیک‌تر شوند. در مجموع این تعامل درنظر من یک تعامل برد-برد خواهد بود. نکته قابل توجه در اینجا است که در یک توافق میان دو مجموعه، صرفا نباید موضوعات بسنده به امضای تفاهم‌نامه باشد و مجموعه‌ها دغدغه‌ استفاده مفید از ظرفیت‌های موجود در تفاهم‌نامه را داشته باشند. همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مجموعه شبکه آفتاب چنین همکاری دغدغه‌مندی است که می‌تواند چشم‌اندازهای روشنی را ارائه دهد.»

مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف توسط شبکه آفتاب پس از بازطراحی، افتتاح شد 4

بهنام طالبی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات