پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

کمپین محیطی Shake Shack مخاطبان را به شکار ترافل فرستاد!

زهرا محبی زهرا محبی
29 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کمپین محیطی Shake Shack مخاطبان را به شکار ترافل فرستاد!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برند Shake Shack که صاحب رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی به همین نام است، در آخرین کمپین محیطی خود از یک ایده جالب استفاده کرده بود. طبق جزییات منتشرشده، این کمپین محیطیِ دیجیتال (DOOH) که تا 16 آوریل ادامه داشت، در شهر نیویورک اجرا شد و سازوکار جالبی داشت.

برند Shake Shack در این کمپین، 500 بیلبورد دیجیتال را به کار گرفته بود و در آن، منوی ترافل سفید خود را در کنار یک کد QR تبلیغ می‌کرد. افراد در منهتن، بروکلین و کوئینز باید تلاش می‌کردند که یکی از این 500 بیلبورد ترافلی را پیدا کرده و کد QR آن را اسکن کنند. این کار، به آن‌ها شانس برنده شدن 2000 دلار و چندین کد تخفیف پروموشنال برای استفاده در رستوران‌های Shake Shack را می‌داد.

کاربران پس از یافتن یک بیلبورد و اسکن کد QR مشخص‌شده، به یک لندینگ‌پیج ازپیش‌طراحی‌شده هدایت می‌شدند که در آن می‌توانستند به جست‌وجوی جوایز احتمالی بپردازند. جالب توجه است جایزه 2000 دلاری این کمپین، اشاره به ارزش یک پوند ترافل سفید دارد که آیتم اصلی این کمپین تبلیغاتی است.

کمپین محیطی shake shack

به نظر می‌رسد که کد QRهای بیلبوردی از آن دسته فن‌های مارکتینگی روی بورس امروز است. استفاده از این کدها نشان از این دارد که برندها پس از محدودیت‌های ناشی از کووید، هنوز به دنبال نوعی پیوند با مشتریان در حال حرکت در زندگی روزمره هستند. برندهای Tripadvisor و Rémy Martin از دیگر مواردی بودند که تاکتیک‌های کمپین‌های محیطی دیجیتال (DOOH) مشابهی را در ماه‌ گذشته پیاده کردند. 

مشتریانی که در شکار مجازی Shake Shack شرکت می‌کنند، به‌نوعی تشویق می‌شوند که از کنار صدها بیلبورد دیجیتالی‌ای که هر روز در امتداد خیابان‌ها می‌بینند، ساده رد نشوند. این برند در یکی از بیانیه‌های خبری خود گفته بود که افراد در شرایط نابسامان آب‌وهوایی، مثلا هوای بارانی، نباید دست از «شکار ترافل» بردارند؛ چرا که این برند به دنبال این است که تقلید بازیگوشانه‌ای از حس واقعی شکار ترافل ایجاد کند.

البته بر خلاف برندهای ایرانی، این QR کدها روی سازه‌های محیطی پیاده‌روها تعبیه شده بودند و نه سازه‌های محیطی بزرگراه‌ها.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک