پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

وب سایت کسب و کارتان را برپایه سئو طراحی کنید

مرجان عبدی مرجان عبدی
30 بهمن 1400
زمان مطالعه: 6 دقیقه
وب سایت کسب و کارتان را برپایه سئو طراحی کنید
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سئو یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی است که افراد پس از طراحی یک سایت باید به آن توجه داشته باشند. افزایش فروش و افزایش مشتری اصلی‌ترین هدفی است که صاحبان کسب و کار‌ها به آن‌ توجه می‌کنند. امروزه با توجه به گسترش اینترنت و فضای مجازی، وجود سایت‌های معتبر می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش و مشتری داشته باشد. اما فقط توجه به طراحی سایت نمی‌تواند شما را به اهداف و نیاز‌هایتان برساند و باید برای بیشتر دیده شدن به سئو نیز توجه داشته باشید.

به طور کلی می‌توان گفت که سئو مزیت و ویژگی‌های مختلفی دارد که افزایش فروش، افزایش مشتری، جلب اعتماد  جامعه هدف از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن هستند. شما با داشتن یک سایت و سئو اصولی می‌توانید به مرور زمان در بین رقبای خود پیشرفت کنید و به جایگاه‌های بهتری در گوگل برسید.

چرا سئو مهم‌ترین موضوع پس از طراحی سایت است؟

فرض کنید که یک مغازه بسیار بزرگ و جذاب راه اندازی کرده‌اید و در آن باکیفیت‌ترین اجناس را قرار داده‌اید. اما این فروشگاه در مکانی واقع شده که افراد زیادی از آنجا عبور نمی‌کنند. از این رو، فروشگاه مورد نظر با توجه به کیفیت بالا محصولات و جذابیت دکوراسیون داخلی‌اش، دیده و شناخته نمی‌شود و پس از مدتی با شکست روبه‌رو می‌شود. در دنیای وب و وجود سایت برای کسب و کار‌ها نیز با این مسئله روبه‌رو هستیم. شما هنگامی که سایتی زیبا و جذاب داشته باشید، باید در دید مشتریان قرار بگیرید تا به اهداف اصلی خود برسید. سئو دقیقا آن چیزی است که فروشگاه خلوت و ناشناخته شما را محل رفت و آمد مشتریان می‌کند و از این طریق شما روز به روز شناخته‌تر شده و می‌توانید بردینگ خود را نیز آغاز کنید.

به عنوان مثال کسب و کار‌های متعددی در مشهد در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، از این رو کسب و کار‌های نوپا باید شرایط خاص و ویژه‌ای داشته باشند، تا به مرور زمان بتوانند در بین رقبای خود به جایگاه مطلوبی برسند. به همین دلیل با طراحی سایت در مشهد و همچنین توجه به سئو سایت به مرور می‌توانید به جایگاه خوب و مطلوبی در بین کسب و کار های مربوطه برسید و همچنین به مرور زمان می‌‌توانید در سطح کشور خود را شناخته کنید.

به طور کلی شما هنگامی که میخواهید به عنوان مثال ساعتی خریداری کنید، در گوگل سرچ می‌کنید، “خرید ساعت”. شما در این هنگام سایت‌هایی را در نتایج گوگل می‌بینید که به خوبی و اصولی بر روی سئو سایت خود کار کرده‌اند و به مرور زمان به رتبه‌های اول گوگل رسیده‌اند.

سئو و طراحی زیبا و استاندارد سایت باعث افزایش بازدیدکنندگان می‌شوند

وب سایت کسب و کارتان را برپایه سئو طراحی کنید 1

روش‌های مختلفی برای افزایش بازدید سایت‌ها وجود دارد، مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام و… همه‌ی این دست از روش‌ها می‌توانند تا حدی میزان بازدید کنندگان را افزایش دهند، اما این روش‌ها دو مشکل بزرگ دارند. اولین مشکل را می‌توان افزایش هزینه‌ها به حساب آورد. شما باید مبلغ‌های بسیار زیادی را برای تبلیغات هزینه‌ کنید که در بسیاری از مواقع، این تبلیغات بازدهی مناسب نیز ندارند. دومین مشکلی که این روش‌ها دارند، محدودیت استفاده از آن‌ها است. به عنوان مثال شما پس از خرید تبلیغات تا مدتی شاهد افزایش ترافیک سایت هستید، اما پس از مدتی میزان مشتریان کاهش می‌یابد.

چرا به سئو باید در هنگام طراحی سایت توجه کرد؟ 

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار سئو، افزایش ترافیک سایت است. به طور کلی با انتخاب‌ راه‌های اصولی و استاندارد و داشتن یک استراتژی مناسب برای سئو به مرور رتبه سایت‌ بالا‌تر می‌رود و افزایش فروش و مشتری محقق می‌شود. اما امروزه شاهد آن هستیم که برخی از کسب و کار‌ها با وجود داشتن جایگاه خوب در گوگل نتوانسته‌اند مشتریان و فروش زیادی داشته باشند. این موضوع تا حد زیادی به کیفیت و نوع طراحی سایت ربط دارد.

این که از چه رنگ، چه طرح‌، چه نماد‌هایی در سایت استفاده شده و این که دیزاین کلی و شاکله‌ی اصلی سایت آیا برای مخاطب جذاب است و یا خیر در امر جذب کاربر بسیار نقش دارد. از این رو می‌توان گفت که اگر می‌خواهید در شهر مشهد سایتی راه اندازی کنید که به مرور زمان در کل کشور مطرح و معروف شود باید علاوه بر توجه به سئو در مشهد باید به طراحی سایت آن نیز توجه داشته باشید چرا که به طور کلی نباید این دو موضوع را از یکدیگر جدا کرد.

با طراحی مناسب سایت، سئو راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود

به طور کلی این که سایت چه UI و چه UX داشته باشد در سئو سایت بسیار تاثیر می‌گذارد. توجه به برخی از نکات می‌تواند سبب تاثیر مثبت طراحی سایت در سئو باشد. حال در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

رسپانسیو بودن: رسپانسیو بودن به این معنا است که سایت ظاهر خوب و مناسبی در دیوایس‌های مختلف نظیر کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه داشته باشد.

سرعت لود بالا: سایت‌ها باید به سرعت باز شوند تا کاربر بتواند مطالب خود را سریعا تماشا کند. سایت‌هایی که سرعت لود خوبی نداشته باشند در سئو سایت نیز با مشکل‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند.

وجود امکان وبلاگ نویسی در سایت: تولید محتوا یکی از مهم‌ترین مواردی است که به اندازه بسیار زیادی در سئو سایت تاثیر دارد و از این رو باید در هنگام طراحی سایت به این موضوع بیش از پیش توجه کرد. به عنوان مثال شما هنگامی که می‌خواهید روی کلمه سئو در مشهد به جایگاه خوبی برسید، باید برای آن محتوا‌ها تولید کنید و سپس با کار کردن روی این کلمه جایگاه آن را در گوگل ارتقا دهید.

طراحی ظاهری سایت: این که کاربر چند دقیقه یا چند ساعت بر روی سایت شما می‌ماند تاثیر زیادی در سئو دارد. هنگامی که ظاهر سایتی زیبا باشد، کاربر جذب آن شده و بیشتر در سایت وقت می‌گذاراند.

 برای داشتن یک سایت پربازدید؛ به طرحی زیبا و سئو اصولی نیاز دارید

سئو و طراحی سایت از یکدیگر جدا نیستند و هر کدام از آن‌ها مکمل دیگری است. شما اگر یک سایت زیبا داشته باشید که به خوبی سئو نشده باشد کاربری وارد آن نمی‌شود؛ از طرفی اگر سایتی سئو خوبی داشته باشد ولی طراحی زیبایی نداشته باشد، کاربر رغبت نمی‌کند که محتوای آن را دنبال کند. از این رو برای موفقیت و پیشرفت کسب و کار خود در دنیای وب بیش از هر چیزی به سئو و طراحی سایت نیاز دارید.

 

بخوانید  ترکر اپلیکیشن ادتریس از یکپارچه‌سازی با گوگل‌ادز خبر داده است

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک