
هزینه تبلیغات اینفلوئنسری در ایران، ۶ همت تخمین زده شده است


فهرست مطلب
سنجاب، یک پلتفرم در حوزه تحلیل صفحات اینستاگرام است که به رصد و تحلیل صفحات و اینفلوئنسرهای اینستاگرام میپردازد. از ویژگیهای اصلی سنجاب میتوان به تاریخچه تبلیغات پیجها، ردیابی تبلیغات رقبا جستجوی پیشرفته و بررسی نرخ تعامل اشاره کرد.
به گزارش دیام برد، سنجاب یک پلتفرم در حوزه تحلیل صفحات اینستاگرام است که با رصد و تحلیل صفحات به برندها، اینفلوئنسرها و فروشگاههای آنلاین این امکان را میدهد تا نتایج تبلیغات خود را بهبود ببخشند. سنجاب ادعا میکند که میتواند گزارشهایی دقیق و کاربردی از فعالیت اینفلوئنسرها، پیجهای پرمخاطب و البته رقبای برند شما ارائه دهد تا کمپینهای تبلیغاتی با را با موفقیت اجرا کنید. طبق اعلام این پلتفرم، با استفاده از الگوریتمهای هوشمند، سنجاب فرایند تصمیمگیری برای تبلیغات را شفافتر و بهینهتر کرده و به برندها کمک میکند تا از بودجه تبلیغاتی خود بهترین بهره را ببرند.
با استفاده از سنجاب کاربران میتوانند اینفلوئنسرها را با استفاده از فیلترهایی مانند نام، دستهبندی، نرخ تعامل، تعداد دنبالکنندگان، حوزه فعالیت، تعداد فالوور، عملکرد تبلیغاتی و غیره جستجو کنید. با این کار، فقط نتایجی را میبینند که با نیاز آنها مطابقت دارند. پس از جستجو، میتوانند تجزیهوتحلیل دقیق اینفلوئنسر را مشاهده و نرخ تعامل، رشد فالوور و نمونه تبلیغ اجرا شده و موارد دیگر را ارزیابی کنند.
طبق اعلام سنجاب، قابلیت دیگر این مجموعه، امکان زیر نظر گرفتن پیجهای اینستاگرامی است. شما این امکان را دارید پیج خود یا رقبایتان را رصد کنید و علاوه بر دریافت تحلیل دقیق از پیج، استوری و پستهایی که پیج مورد نظر شما را تگ کردهاند را مشاهده کنید.
گزارشهای سنجاب شامل چه مواردی است؟
- آنالیز آماری پیج: میانگین بازدید، لایک، کامنت، اشتراکگذاری و نرخ تعامل پیجها.
- پیشنهاد پیجهای مشابه: به شما این امکان را میدهد که پیجهای مشابه با پیج انتخابیتان را مشاهده کنید و گزینههای بیشتر برای تبلیغات پیدا کنید.
- بهترین زمان تبلیغ: سنجاب بهترین زمانها برای انتشار تبلیغات در پیج انتخابیتان را به شما پیشنهاد میدهد تا اثرگذاری تبلیغات بیشتر شود.
ویژگیهای اصلی سنجاب
تاریخچه تبلیغات اینفلوئنسرها و پیجها: شما میتوانید تبلیغات گذشته یک پیج را مشاهده کنید، محتوای منتشرشده را بررسی کرده و تعداد فالوورهای جذبشده از هر تبلیغ را ببینید.
ردیابی تبلیغات رقبا: بررسی فعالیتهای تبلیغاتی برندهای رقیب شما، پیجهایی که با آنها همکاری کردهاند، محتوای منتشرشده و میزان فالوورهایی که جذب کردهاند، از قبالیتهای سنجاب هستند.
چگونه میتوان از سنجاب استفاده کرد؟
دسترسی به پنل سنجاب از طریق پنل یکتانت صورت میگیرد. افراد میتوانند در پنل اصلی یکتانت، پنل سنجاب خود را بسازند. برای استفاده از این پنل لازم است اشتراک تهیه شود. پنل از قسمتهای «جستجو پیشرفته» و «گزارشها» تشکیل شده است.
باتوجهبه اهمیت روزافزون شبکههای اجتماعی، پلتفرم سنجاب مناسب هر کسبوکاری است که قصد تبلیغ در اینستاگرام را دارد.
هزینه تبلیغات اینفلوئنسری در ایران ۶ همت تخمین زده شده است
مهیار امینی، Business Line Manager سنجاب دررابطه با این پلتفرم، در گفتوگو با دیام برد گفت: «سنجاب پلتفرم آنالیز اینستاگرام است. از سالها پیش، پلتفرمهای اینچنینی در دنیا مرسوم بودهاند و ما در ایران بهتازگی با آن همراه شدهایم. ما پلتفرمی ساختیم که نسبت به نمونههای خارجیاش، شخصیسازیشده و دارای ویژگیهای اختصاصی باشد. تبلیغات اینفلوئنسری در ایران با تبلیغات اینفلوئنسری در خارج از ایران متفاوت است. در خارج، ابزارهایی مانند Instagram ads و Facebook ads وجود دارد و بسیاری از افراد علاوه بر این روشها، از تبلیغات اینفلوئنسری نیز استفاده میکنند. اما در ایران به دلیل تحریمهای مختلف، به Instagram ads و ابزار این چنینی دسترسی نداریم و تمرکز برندها و کسبوکارها بیشتر بر تبلیغات اینفلوئنسری است. بودجه بسیار زیادی نیز به این حوزه اختصاص داده میشود. طبق آماری که سال گذشته توسط جریان منتشر شد، هزینه تبلیغات اینفلوئنسری در ایران ۶ همت تخمین زده شده است. کافی است پلتفرم شما بهاندازه حتی ۱۰ درصد، در این فرایند نقش ایفا کند تا تأثیر بسیار بزرگی به وجود آید.»

مهیار امینی
او ادامه داد: «سنجاب برای گزارشدهی یک سری publisher و advertiser دارد. publisher منتشرکننده تبلیغات است؛ مانند مهیار حسن، ورزش ۳ و advertiser شامل برندها و کسبوکارها میشود. در گزارش سنجاب عنوان میشود که publisher ایکس در ۳ ماه گذشته کدام کسبوکارها را تبلیغ کرده، چه محتوایی را از آنها به اشتراک گذاشته و چه مقدار بازدهی فالوور داشته است. یعنی شما پیش از اینکه با آن publisher مواجه شوید، تخمین میزنید که قرار است چه تعداد فالوور به شما اضافه کند. از طرف دیگر در گزارش سنجاب ذکر میشود که رقبای شما در چه روزی و با کدام اینفلوئنسر تبلیغ داشته و چه مقدار فالوور به دست آوردهاند»
قصد داریم برای کمپینهای اینفلوئنسری KPI ارائه کنیم
او دررابطهبا مسیر آینده سنجاب گفت: «گزارشهای ما همچنان قابلیت تکمیلشدن دارند و همچنان میتوانیم دیتاهای بیشتری را در اختیار مخاطب قرار دهیم. بهعنوانمثال ما در تلاشیم تا اطلاعاتی مانند جنسیت، سن و لوکیشن فالوورهای اینفلوئنسرها را در پلتفرم خود اضافه کنیم تا تحلیل جامعتری نسبت به فالوورهای هر پیج به دست آید. بهعلاوه در تلاشیم تا هزینههای تبلیغات اینفلوئنسرها را درج کنیم تا مخاطبان یک تخمین حدودی راجع به قیمتها داشته باشند و بدانند که به طور مثال هزینه بهازای هر بازدید یا فالوور چه مقدار خواهد بود. به عبارتی قصد داریم تا KPI ارائه کنیم و بازدهی کمپینها را تخمین بزنیم. ما در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده زیادی میکنیم و قصد داریم در آینده با استفاده از ای آی به فضای محتوا نیز وارد شویم. یعنی مخاطب، هدف و بودجه خود را مشخص میکند و ما لیست اینفلوئنسر و محتوا را به او پیشنهاد خواهیم کرد.»
افزایش بازدهی و صرفهجویی در زمان، اهداف اصلی سنجاب هستند
امینی در آخر عنوان کرد: «ما در پلتفرم سنجاب، دو هدف ساده و مشخص داریم: اول، بالارفتن و رشد چندبرابری بازدهی تبلیغات و دوم، صرفهجویی در زمان برندها و کسبوکارها. گزارشی که ممکن است برندها هفتهها روی آن زمان و هزینه صرف کنند را، ما در عرض یک یا دو دقیقه به آنها تحویل میدهیم»