پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ایران به لیست کشورهای تحریم شده دیسکورد اضافه شد!

مرجان عبدی مرجان عبدی
8 اسفند 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایران به لیست کشورهای تحریم شده دیسکورد اضافه شد!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیسکورد که یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها در جهان محسوب می‌شود قصد دارد از ماه آینده دسترسی کاربران ایرانی را به این سرویس محدود کند.
این سرویس کاربران زیادی در سراسر دنیا از جمله ایران دارد، اما در آپدیت‌های جدید این برنامه و نام بردن از ایران در قوانین آن، این احتمال را بوجود آمده است که دسترسی کاربران ایرانی از فرودین ماه به این برنامه قطع شود.

با مراجعه به بخش شرایط استفاده وب‌سایت دیسکورد، در انتهای آن بخشی به نام Export Control به چشم می‌خورد که کاربران با قبول کردن شرایط استفاده، این بخش را هم می‌پذیرند.

در این بخش نوشته شده که با قبول این شرایط، با کلیه قوانین کنترل و محدودیت‌های واردات، صادرات و صادرات مجدد موافقت می‌کنید. این قوانین مربوط به اتحادیه اروپا و اعضای آن، مقررات اداره صادرات وزارت بازرگانی ایالات متحده (EAR)، تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی «دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی» آمریکا (OFAC) و مقررات تجارت بین المللی اسلحه (ITAR) می‌شوند و کاربران در استفاده از دیسکورد نباید نقض‌کننده این قوانین باشند.

ایران به لیست کشورهای تحریم شده دیسکورد اضافه شد! 1

 

دیسکورد در ادامه این بخش نوشته کاربران باید تضمین کنند که در مناطق زیر سکونت ندارند:

  • کره شمالی، کوبا، ایران، سوریه و منطقه کریمه
  • احزاب ممنوع یا محدود شده در لیست‌های دولتی

به طور دقیق نمی‌توان گفت که چه اتفاقی برای دسترسی کاربران و گیمرهای ایرانی به این سرویس آمریکایی خواهد افتاد، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که کاربران برای استفاده از این سرویس مجبور به استفاده از برنامه‌های دور زدن تحریم‌ها شوند.
برای اطمینان، به کاربران پیشنهاد می‌شود از اطلاعات خود در دیسکورد نسخه پشتیبان تهیه کنند، تا در صورت مسدود شدن دسترسی اطلاعات خود را از دست ندهند.

بخوانید  جستجو بر اساس کلیدواژه‌ به اینستاگرام اضافه می‌شود
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک