پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

در جمعه نارنجی سفرمارکت چه گذشت؟

زهرا قنبری زهرا قنبری
18 آذر 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در جمعه نارنجی سفرمارکت چه گذشت؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلک‌فرایدی یا جمعه سیاه که بزرگ‌ترین حراج سال است، هر ساله روز بعد از شکرگزاری یعنی در آخرین پنجشبه ماه نوامبر برگزار می‌شود.  در ایران هم چندسالی است این روز به یک روز چالش برانگیز برای فرشگاه‌های آنلاین و تولیدکنندگان تبدیل شده و در تلاش برای جذب مشتری با گذاشتن تخفیفات بهتر هستند، هرچند هر سال عرصه رقابت در این روز تنگ‌تر می‌شود. گزارشی از عملکرد سایت‌های آنلاین‌ بانی مد، خانومی، موتن‌رو، دیجی‌کالا، مدیسه در دی‌ام برد نوشته‌ایم، که می‌توانید از اینجا بخوانید.

امسال تنها جشنواره فروش بلک فرایدی (جمعه سیاه) در صنعت گردشگری، توسط سفرمارکت در روزهای ۷ و ۸ آذر ۹۹ برگزار شد.

دستاوردهای مارکتینگی جمعه نارنجی ۲ بر اساس آمار

بازدیدکنندگان (visitors) وبسایت سفرمارکت و صفحه فرود (لندینگ) جمعه نارنجی ۲ از مرز ۲ میلیون تن گذشت.

مجموع درخواست‌های روی دامنه وبسایت (total request) به رقم فوق‌العاده ۴۳ میلیون بار رسید. همچنین (get methods) بر روی سایت سفرمارکت از ۴۰ میلیون بار عبور کرد. بازدید از صفحات یا (page views) و همچنین فعالیت کاربران در سایت (actions) هم از ۴.۷ میلیون بار گذشت.

در بخش شبکه‌های اجتماعی و سوشیال نتورک، کمپین جمعه نارنجی ۲، از اینفلوئنسر مارکتینگ بهره برد. در این پروژه، ۳۰ اینفلوئنسر در حوزه گردشگری و سبک زندگی با سفرمارکت همکاری کردند. از دید آماری، اینفلوئنسر مارکتینگ سفرمارکت در جمعه نارنجی ۲، چیزی بیش از ۳۰ هزار کاربر جدید برای صفحه سفرمارکت و نزدیک به ۲ میلیون impression به ارمغان آورد. همچنین ۸۰ هزار کلیک روی وبسایت از اینستاگرام برای سفرمارکت به همراه داشت.

بخوانید  چطور یک کمپین ایمیل مارکتینگ طراحی کنیم؟

رتبه‌بندی میزان ترافیک وبسایت آلکسا (alexa) سفرمارکت نیز با بهبود چشمگیری رو به رو شد که نشان از استقبال زیاد کاربران از جمعه نارنجی ۲ داشت. الکسای سفرمارکت، از رتبه ۱۸۹۶ در پیش از کمپین به رتبه ۵۳۳ در زمان کمپین رسید. یعنی چیزی در حدود ۱۳۶۳ رتبه بهبود. در بخش شناخته‌شدن برند یا awareness نتیجه بررسی در گوگل ترند نشان می‌دهد که همزمان با دوره زمانی برگزاری کمپین، جستجوی نام سفرمارکت و جمعه نارنجی با یک جهش همراه بوده است.

در جمعه نارنجی سفرمارکت چه گذشت؟ 1

سابقه برگزاری جمعه نارنجی ۲

کمپین جمعه نارنجی ۲ در امتداد نخستین دوره از جمعه نارنجی که در سال ۱۳۹۸ برگزار شد، دومین دوره از حراج و جشنواره فروش بزرگ بلیط هواپیما و تور مسافرتی بود که توسط برند نوپای سفرمارکت اجرا شد. چند سالی هست که جشنواره‌های فروش همزمان با بلک فرایدی (جمعه سیاه) در ایران و با نام‌های مختلف برگزار می‌شود.. یک تفاوت عمده جمعه نارنجی ۲ با دوره نخست خود و همچنین دیگر جشنواره‌های فروش جمعه سیاه این بود که به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های بهداشتی، این امکان در اختیار کاربران و شرکت‌کنندگان در کمپین قرار گرفت که خدمات خریداری شده (تور، اقامتگاه و غیره)، تا تیر ۱۴۰۰ اعتبار داشته و قابل استفاده بودند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک