پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات

کتابچه روان‌شناسی در تبلیغات صباویژن منتشر شد: «سود ۲/۵ برابری کمپین‌های احساسی نسبت به دیگر کمپین‌های تبلیغاتی»

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
15 مهر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتابچه روان‌شناسی در تبلیغات صباویژن منتشر شد: «سود ۲/۵ برابری کمپین‌های احساسی نسبت به دیگر کمپین‌های تبلیغاتی»
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روان‌شناسی و شناخت مخاطب در رشد کسب‌وکارها تاثیرگذار است. این تاثیر در صنعت تبلیغات که با احساسات انسانی سروکار دارد بیش از دیگر صنایع مشهود است.

صباویژن اذعان دارد به دلیل اهمیتی که روان‌شناسی در تبلیغات کسب‌وکارها دارد، کتابچه الکترونیکی روان‌شناسی در تبلیغات را در پنج بخش منتشر کرده است.

فصل‌های مختلف این کتابچه:

  • روان‌شناسی در تبلیغات
  • تکنیک‌های مهم روان‌شناسی در تبلیغات
  • نقش روان‌شناسی در رفتار مصرف‌کننده
  • ایجاد ارتباطات عاطفی با مشتریان
  • سخنان آخر


صباویژن در کتابچه خود با مقایسه کمپین‌های بازاریابی احساسی با دیگر کمپین‌های مشابه به سودآوری این کمپین‌ها اشاره کرده است. در این کتابچه آمده که وفاداری به برند در کمپین‌های احساسی تا ۷۱٪ افزایش می‌یابد و این کمپین‌ها ۲/۵ برابر بیشتر از سایر کمپین‌های محتوایی سودآور هستند. همچنین، در این کتابچه انواع احساساتی که متخصصان حوزه تبلیغات در مخاطب بیدار می‌کنند، مطرح می‌شود. فعالان صنعت تبلیغات احساساتی چون خشم، هیجان، غافلگیری و شادی را در مخاطب برمی‌انگیزانند و او را ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات خود می‌کنند.

این آژانس تبلیغات آنلاین درباره هدف نگارش این کتابچه الکترونیکی جدید می‌گوید: «برای استفادۀ مؤثر از روان‌شناسی در تبلیغات، بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان باید درک عمیقی از رفتار مصرف‌کننده و تصمیم‌گیری او داشته باشند. این موضوع شامل تحقیقات بازار برای شناسایی نیازها، ترجیحات مصرف‌کننده و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها درمورد رفتار مصرف‌کننده می‌شود. روان‌شناسی در تبلیغات همچنین به خلاقیت و نوآوری در توسعۀ کمپین‌های تبلیغاتی نیاز دارد تا توجه مخاطب را به خود جلب کند و در میان رقبا متمایز شود.»

در این کتابچه همچنین به بازاریابی دهان به دهان اشاره می‌شود که افراد برای آن‌که هم‌مسیر با دوستان یا خانواده‌شان حرکت کنند، اغلب محصولاتی را خریداری می‌کنند که دوستانشان قبلاً خریده‌اند. از طرفی این موضوع به دوستان و آشنایان ختم نمی‌شود و برای همین است که ۶۳٪ از افرادی که خرید اینترنتی انجام می‌دهند،‌ دوست دارند از سایتی خرید کنند که امکان خواندن نظرات دیگر کاربران را برای آن‌ها فراهم کرده است.

صباویژن در کتابچه‌ روان‌شناسی در تبلیغات، به بازاریابی عصبی، تاثیر رنگ‌ها در تبلیغات موثر و روش‌های برانگیختن احساسات مخاطب نیز اشاره کرده است.

کتابچه روان‌شناسی در تبلیغات صباویژن منتشر شد: «سود ۲/۵ برابری کمپین‌های احساسی نسبت به دیگر کمپین‌های تبلیغاتی» 1

برای خواندن این کتابچه الکترونیکی که داستان برندهای موفق در زمینه بازاریابی احساسی را بازگو و روش‌های تعامل یک برند با کاربر را مطرح کرده، می‌توانید به لینک دانلود آن مراجعه کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

اسمارتک