پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

مدیرعامل کنزاکس در رویداد صبانه: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت

مهسا بهادری مهسا بهادری
24 خرداد 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرعامل کنزاکس در رویداد صبانه: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هشتمین رویداد صَبانه (صبحانه دیجیتالی صباویژن) میزبان مهدی نجاری مدیرعامل گروه صنعتی ایزی پایپ (برندهای ایزی پایپ و شیرآلات کسری) و محمدرضا حسنی مدیرعامل ابزارآلات کنزاکس بود تا داستان موفقیت کسب‌وکارشان را باعلاقه‌مندان به‌اشتراک بگذارند.

۲۵ درصد از بودجه صرف تبلیغات دیجیتال شد

این رویداد دو سخنران داشت، در ابتدای رویداد مهدی نجاری مدیرعامل شیرآلات کسری درباره رقابت در بازار گفت: «ما قرار نیست بازار جدیدی ایجاد کنیم، بلکه می‌خواهیم سهم رقیبانمان را به دست بیاوریم. مسئله ما این است که در بازار ساخت‌و‌ساز و مسکن نه تنها گسترش نداریم بلکه هر روز با محدودیت بیش‌تری هم مواجه می‌شویم. شاید بسیاری از دوستان ندانند اما حدود ۸۰۰ برند شیرآلات در بازار وجود دارد.»

مدیرعامل کنزاکس در رویداد صبانه: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت 1

جبرئیل‌زاده مدیر بازاریابی کسری نیز در پاسخ به سوال دی‌ام‌برد درباره بودجه تخصیص داده شده به تبلیغات دیجیتال و محیطی گفت: «ما پیش از آن‌که کار تبلیغات را شروع کنیم در بین ۱۵ برند مطرح قرار داشتیم اما با انجام تبلیغات توانستیم در بین پنج برند مطرح کشور قرار بگیریم. برای این کار هم ۲۵ درصد از بودجه را صرف تبلیغات دیجیتال و ۷۵ درصد از آن را صرف تبلیغات غیردیجیتال کردیم.»

مدیرعامل کنزاکس در رویداد صبانه: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت 2

اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت

در بخش دوم این رویداد محمدرضا حسنی مدیرعامل کنزاکس، درباره استفاده از تبلیغات ATL گفت: «ما به این مسئله فکر کردیم که اگر بخواهیم در ذهن مخاطب ماندگار شویم از ATL استفاده کنیم. از همان ابتدای شروع کار هم استراتژی ما بر پایه تمایز بود. به همین خاطر هم تلاش کردیم تا این تمایز را هم در Product و هم در market place رعایت کنیم. در بحث رسانه‌ای تلاش کردیم تا سراغ رسانه‌هایی برویم که رقیبان کم‌تر از آن‌ها استفاده کرده بود. هدفمان از این کار هم معرفی برندمان به مخاطبان به شکلی متفاوت بود. البته کار اسپانسرینگ سینما و کنسرت را هم انجام دادیم اما آن‌طور که انتظار داشتیم Cost benefit موثری دریافت نکردیم.»

این مدیرعامل درباره دلیل صرف هزینه برای تبلیغات در فیلیمو گفت: «آماری منتشر شده که نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از فضای VOD در اختیار فیلیمو است. ما برای انجام تبلیغات در فضای محیطی و دیجیتال یک تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم. متاسفانه شرایط اقتصاد کلان به گونه‌ای است که خیلی نمی‌توان درباره مباحث مالی برنامه‌ریزی درستی انجام داد.»

چرا تبلیغات TVC گزینه خوبی برای کنزاکس بود؟

او در پاسخ به این پرسش که تبلیغات در جشن قهرمانی پرسپولیس برای شما چگونه پیش رفت گفت: «اوضاع خیلی خوب پیش رفت به این خاطر که عمده مخاطبان ما آقایان درسنین ۲۵ تا ۴۵ سال هستند و مسابقه‌های فوتبال گزینه خوبی برای معرفی محصولات ما به این افراد است، به همین خاطر تبلیغات TVC می‌تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

مدیرعامل کنزاکس در رویداد صبانه: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت 3

این مدیر عامل در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغات مربوط به برندینگ باید به صورت مستمر انجام شود یا خیر توضیح داد: «ابتدا باید بدانیم که سازمان ما در کجا قرار دارد. به عنوان مثال فقط نباید بررسی کنیم و ببینیم رقیب اصلی ما چه کارهایی تاکنون انجام داده است و ما هم دقیقاً همان‌ها را انجام دهیم! بلکه باید به این موضوع توجه کنیم که در چه مرحله‌ای از رشد برند و رشد سازمان قرار داریم و چه مؤلفه‌هایی در اختیارمان وجود دارد تا بعداً باتوجه به این موارد، اقدامات موردنظر را اجرایی کنیم. ما تلاش داریم که تبلیغات را به صورت مستمر انجام دهیم.»مدیرعامل کنزاکس در رویداد صبانه: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت 4

چابکی نیروی انسانی و Product، دو عامل موفقیت 

مدیرعامل کنزاکس سایر عوامل موفقیت مجموعه خود را در گرو چابکی تیم دانست و گفت: «یکی از دلایلی که کنزاکس توانست به موفقیت قابل قبولی برسد چابکی سازمان بود. ما تلاش کردیم تا این چابکی را در دو موضوع نیروی انسانی و Product اعمال کنیم . یک نکته اساسی دیگر هم در این ماجرا دخیل است؛ ما تلاش کردیم موانع درون سازمانی را حل کنیم و به جای حاشیه به متن بپردازیم، به زعم من حل این ماجرا حل یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در هر سازمانی است.»

مدیرعامل کنزاکس در رویداد صبانه: اسپانسرینگ سینما و کنسرت Cost benefit موثری نداشت 5

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in

هارمونی