پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

موتور هوش مصنوعی ایرانی اختراعات به زودی به بازار معرفی می‌شود؛ RIT به دنبال مخاطبان جهانی

الهه صالحی الهه صالحی
8 مهر 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
موتور هوش مصنوعی ایرانی اختراعات به زودی به بازار معرفی می‌شود؛ RIT به دنبال مخاطبان جهانی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

موتور هوش مصنوعی RIT با هدف تسهیل مسیر مخترعان به بازار جهانی به زودی به بازار معرفی خواهد شد. این ابزار قرار است با ارائه خدماتی نظیر مشاوره‌های حقوقی و فنی، روند طراحی و ثبت اختراع را برای کاربران خود ساده‌تر کند. ابزاری که به گفته مدیرانش هرچند هنوز به طور رسمی به بازار ارائه نشده، اما توانسته است برنامه‌ای جدی برای جذب اسپانسر و تبلیغات داشته باشد.

به گزارش دی‌ام برد، مسعود شفقی، مدیرعامل مجموعه Research Innovation Teams (RIT) در نشست خبری رونمایی از این موتور هوش مصنوعی با تاکید براینکه RIT قصد دارد یک محصول جهانی باشد و به نیازهای سایر کشورها نیز پاسخ دهد، گفت: «فدراسیون جهانی اختراعات با توجه به رشد و توسعه هوش مصنوعی جای خالی یک هوش مصنوعی تخصصی در حوزه اختراعات را احساس کرده و پس از راه‌اندازی مجموعه‌های RIT در چهار کشور، اولین مأموریت خود را طراحی و راه‌اندازی این هوش‌ مصنوعی قرار داده است.»

او در این رابطه ادامه داد: «هرآنچه که یک مخترع نیاز دارد از بحث‌های مرتبط با موضوعات حقوقی گرفته تا موارد فنی و اجرایی در این پلتفرم دیده شده و سرویسی برای آن طراحی شده است؛ در نتیجه کاربران می‌توانند از همه این خدمات استفاده کند تا بتواند اختراعی متناسب با نیاز و ایده‌ای که در ذهن دارد طراحی کرده و آن را برای ثبت کردن و دریافت گواهی ثبت اختراع آماده کند.»

۴۸ دلار در ماه، هزینه اشتراک کاربران ایرانی

به گفته شفقی، قرار است اوایل آبان ماه از در رویدادی از این موتور هوش مصنوعی رونمایی شده و سپس وارد بازار شود. ظاهرا استفاده از  این ابزار در سه روز اول رایگان است و پس از آن کاربران باید نسخه پریمیوم آن را نیاز با پرداخت اشتراک ماهانه یا سالانه خریداری کنند. هزینه خرید اشتراک برای کاربران ایرانی ۴۸ دلار برای یک ماه است و پرداخت‌های لازم در این موتور به‌صورت بین‌المللی قابل انجام است تا کاربران سایر کشورها هم از آن استفاده کنند.

قصد داریم تا پایان سال به ۱۰۰۰ کاربر برسیم

مدیرعامل RIT در بخش دیگری از صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که با در نظر گرفتن این نکته که جامعه هدف این مجموعه، کاربران خاص و ویژه‌ای هستند، RIT قصد دارد تا پایان سال جاری به حداقل ۱۰۰۰ کاربر برسد. البته او پیش‌بینی کرد که این تعداد تا پایان سال ۲۰۲۵ به پنج هزار برسد.

شفقی در بخش دیگری از این رویداد در رابطه با مزیت‌های این هوش مصنوعی گفت: «یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که اکثر ابزارهای هوش مصنوعی به دلیل تحریم در دسترس نیستند یا نیاز به استفاده از فیلترشکن دارند اما موتور هوش مصنوعی ما نیازی به استفاده از فیلترشکن ندارد.»

او ادامه داد:‌ «دیگر مزیت این ابزار ذخیره شدن همه اطلاعاتی است که کاربر در آن وارد کرده است. زمانی که کاربران در این موتور اکانت می‌سازند؛ از اولین ورود و استفاده از این هوش مصنوعی همه سؤالات کاربر، جواب‌‌های AI و… همراه با روز و ساعت و همه جزئیات در این پلتفرم ثبت می‌شود تا در صورت پیش آمدن مشکلات حقوقی، ما بتوانیم داده‌های ثبت شده کاربر را برای احقاق حق او به مراجع حقوقی ارائه کنیم.»

موتور هوش مصنوعی ایرانی اختراعات به زودی به بازار معرفی می‌شود؛ RIT به دنبال مخاطبان جهانی 1

پیاده‌سازی دیدگاه بین‌المللی در ایران

شقفی در پاسخ به سوال دی‌ام برد در رابطه با اینکه این مجموعه چه استراتژی‌هایی برای بازاریابی و برندسازی خود دارد، گفت: «نگاه مادی برای ما موضوع دوم است. هرچند نمی‌توان انکار کرد که بخش مارکتینگ موضوع بسیار مهمی است. امروز که صحبت می‌کنیم ما جز معدود مجموعه‌هایی هستیم که به صورت کاملا شخصی هزینه‌ها را پوشش می‌دهیم چون حتی پیش از ایجاد ابزارها فرایندهای مارکت و بازار را آماده کرده‌ایم.»

او با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد زیادی از خدمات این مجموعه در بخش‌های دیگر استفاده می‌کنند، گفت: «ما ابزاری داریم که برای جامعه تخصصی کوچک مخترعان جالب و جذاب است و همین امروز که با شما صحبت می‌کنیم و محصول لانچ نشده، سودزا هستیم. به طور مثال اسپانسری جذب کرده‌ایم که با یک تبلیغ از آن توانسته‌ایم هزینه‌های یک سال را پوشش دهیم.»

شروین زواره‌ای، مدیر مارکتینگ RIT نیز در پاسخ به دی‌ام برد، با اشاره به اینکه برندینگ و هویت موتور RIT سمت‌وسوی مسئولیت اجتماعی دارد گفت: «به نظر من اصل برندینگ ما آن دیدگاه جهانی شدن است که درحال پیاده‌سازی آن در ایران هستیم. اما باید توجه کرد که ما پیش از لانچ نیز، به موضوع اسپانسرینگ و تبلیغات روی این پلتفرم فکر کرده‌ایم و آن را در نظر داریم. در واقع روی پلتفرم ما پس از لانچ تبلیغات را خواهیم داشت که براساس لوکیشن کاربر به او تبلیغ نمایش می‌دهد.»

 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in