تبلیغ جدید برند ریمل به دلیل ایجاد ناامنی برای دختران نوجوان ممنوع شد
تبلیغ جدید برند بریتانیایی لوازم آرایشی ریمل به دلیل هدف قرار دادن دختران نوجوان و احتمال ایجاد حس ناکافی بودن و ناامنی درباره ظاهرشان، ممنوع شد.
به گزارش Marketing beat، در این تبلیغ لانا جنکینز، اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی عکسی از خودش در حال آرایش کردن در صفحه خود منتشر و زیر آن نوشته بود برای ترکاندن (Slay) فصل بازگشت به مدرسه آماده شوید! همین کپشن کافی بود تا کاربران بسیاری به لانا جنکینز و برند ریمل انتقاد کرده و نگرانی خود را به طور جدی نسبت به این مسئله اعلام کنند. آنها براین باور بودند که تمرکز این پست تبلیغاتی بیشتر از هرچیز روی نشان دادن نیاز دختران نوجوان به آرایش کردن و لوازم آرایشی دانسته بودند و تاکید کرده بودند که چنین محتوایی به دختران نوجوان احساس ناکافی بودن و ناامنی درباره ظاهرشان را خواهد داد و پروموت کردن چنین چیزی با اهداف تبلیغاتی یک بیمسئولیتی تمام عیار است.
با بیان شدن این انتقادات Coty UK که صاحب برند لوازم آرایشی ریمل است، وارد میدان شد و تاکید کرد که هدف این تبلیغات زنان بین ۱۸ تا ۳۵ سال بودهاند و برای اثبات خود حتی مستنداتی نیز ارائه کرد.
اما حتی ارائه این مستندات نیز نهاد قانونگذار را قانع نکرده و شکایت تایید شد. دادگاه در اینباره استدلال کرده بود که درست است که جمله «بازگشت به مدرسه» میتواند به مادران دانشآموزان و معلمان هم اشاره داشته باشد، اما ترکیب این کلمات در کنار انتخاب رنگ صورتی جیغ و به کار بردن کلماتی مانند Slay کردن که در ادبیان نوجوانان بیشتر از آنها استفاده میشود، جای شک را باقی نمیگذارد که مخاطب هدف این تبلیغ نوجوانان بودهاند.
دادگاه همچنین اشاره کرده که انتخاب کلمات در این تبلیغ میتواند به این معنا باشد که دختران مجبورند که برای رسیدن به موفقیت، آرایش کنند و این تبلیغات هرگز نباید در این فرم تکرار شوند؛ البته که شرکت ریمل تاکید کرده است که قصدی برای ادامه دادن این کمپین تبلیغاتی ندارد.